Gå til innhold

E46 starter ikke.


Oslo
 Share

Anbefalte innlegg

Idag skulle jeg starte bilen, den hadde stått i noen dager uten bruk i Oslo. Dreide nøklen ét hakk, og der kom en rar lyd fra bak radioen et sted, en slags "summelyd". Dreide da opp til start, men der kom da en tikkende lyd fra dashen og alt lys i dashen blinket, starteren gik ikke.

Prøvde flere ganger. Summetonen bak radioen kom igjen hver gang.

Der skjer ingenting i motorrommet overhodet.

Bilen er fra 2004 og har gått 46.000, service indikator ok.

Hva er dette?

Må vel ringe Viking og betale 500,-, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekfrefte angående at det er nok batteriet.

Opplevde dette tidligst i sommer da kjølebaggen ble stående på over natten i sigarett tenneren! Midt på natta begynner alarmen å gå. Flere som ikkje ble glad da gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatt batteri ja... skjedde med meg også når bilen hadde stått i ro over en lengre periode i vinter. Startkabler gjorde susen.

Ble litt redd selv... da jeg også tenkte at det ikke kunne være batteriet siden lys, radio og alt annet funket. Så jeg tok en tlf til bmw og de sa at dette var garantert flatt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller kjøpt et nytt batteri med en gang. Varer ikke evig...

Kan evt kjøre innom et verksted å få de til å ta en belastingsprøve, måle ladinga og tapping, men det blir fort penger av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 2min å belastningsteste batteriet, samt måle spenningen!

Kan ikke koste mye!

Tenk heller på hvorfor batteriet er flatt! Hvis man ikke har vært plaget tidligere. Alarm i bilen? Ettermontert DEFA?

RS

Ville heller kjøpt et nytt batteri med en gang. Varer ikke evig...

Kan evt kjøre innom et verksted å få de til å ta en belastingsprøve, måle ladinga og tapping, men det blir fort penger av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det er flatt, ja si det.

Jeg kjører ikke i bilen egentlig, det er en konebil.

Der kommer vel ingen indikasjoner i dashen på lav spenning? Konen har fått beskjed om å rapportere blinkende lys i dashen, men har ikke sagt noe...

Jeg installerte Blaupunkt PnP forsterker for en stund siden men den slår seg jo av med tendingen...

Hun bruker den bare til småturer på jobb, har vel 5 km til jobben.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...