S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 er sikkert andre typer pærer ja, slike som settes i sokkeler som vanlig, istede for slike med ledninger integrert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Kunne også tenkt meg xenon i tåkelysene, da det krasjer litt med AE-ringene slik det er nå. Har ikke gjort noe med dette, da jeg vil at slike ting skal være lovlig/godkjent. Hvordan er det å ettergodkjenne xenon i tåkelys om bilen ble levert med dette originalt? Det er vel ingen krav om spylere og høydejustering på disse uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Kunne også tenkt meg xenon i tåkelysene, da det krasjer litt med AE-ringene slik det er nå. Har ikke gjort noe med dette, da jeg vil at slike ting skal være lovlig/godkjent.Hvordan er det å ettergodkjenne xenon i tåkelys om bilen ble levert med dette originalt? Det er vel ingen krav om spylere og høydejustering på disse uansett. Ingen krav på grøftelys nei. Har kjørt forbi ett par kontroller med xenon i grøftelysa, ikke fått noen reaksjon på det.... 8000k i grøftelysa: 6000k i grøftelysa: dårlige bilder riktignok men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Kom over denne tråden på Bilforumet når jeg søkte litt, så det kan nok oppstå problemer hos Biltilsynet. Nå kommer det jo litt an på hvilken bil dette var, for hvis dette var en eldre bil er det liksom ikke noe tvil om at dette ikke er originalt. Om e46 kom med xenon originalt i tåkelys blir jo dette en litt annen sak. Hvordan kan dette sjekkes av biltilsynet i en evt. kontroll hvis man sier alt er originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Kom over denne tråden på Bilforumet når jeg søkte litt, så det kan nok oppstå problemer hos Biltilsynet. Nå kommer det jo litt an på hvilken bil dette var, for hvis dette var en eldre bil er det liksom ikke noe tvil om at dette ikke er originalt. Om e46 kom med xenon originalt i tåkelys blir jo dette en litt annen sak.Hvordan kan dette sjekkes av biltilsynet i en evt. kontroll hvis man sier alt er originalt? Du kan f.eks passe på å ha med delenummeret på xenon grøftelys, slik at bt kan ringe bmw og sjekke. Nå tar det jo ikke mer enn maks 20 min å bytte fra xenon til vanlige halogen pærer på e46'en da, så sant man klarer å få av den lista på fangeren (noe jeg ikke får til ) Så om man må på kontroll er det ikke all verdens jobb og bytte tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Joda, det er forsåvidt enkelt å bytte (utenom at man ikke kan ut lyktene på M3-fangeren min uten å ta av fangeren), men hadde vært greit at alt hadde vært lovlig. Tror jeg kommer til å prøve med xenon-look pærer i første omgang, hvis dette blir helt "feil" får jeg heller kjøpe xenon. Uansett, disse er oppført som originale xenon-tåkelys hos GS, til den pene sum på 5,197.90 kr. Disse finnes visstnok bare til den originale coupè-fangeren, og ikke til M3, M-tech og Aerodynamic-pakken. Nå er jeg forsåvidt ikke helt sikker på at dette er tåkelys heller fordi om GS skriver dette. På RealOEM står de oppført som "INSTALLING SET ADDITIO. HEAD LIGHT XENON", noe jeg tolker som ettermontering av xenon nærlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå