Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja M50 og M52 manifoldene er ganske like, bare det at M50 Manifolden er noe større.

Men du må finne ut om motoren din er enkel eller dobbel Vanos, enkel vanos vil si at det er variable tider på innsugskammen, dobbel vanos er det både på innsug og eksos, har du dobbel vanos kan du ikke bruke M50 manifold.

Om du har enkel eller dobbel vanos ser du helt fremme på fronten av motoren.

Her er ett bilde av enkel vanos:

http://www.autopower.se/begagnatguiden/ ... 5vanos.jpg

Har du dobbel er det en større klump fremme på motoren.

Skrevet

Visst det er en 2000mod du har så har du dobbelvanos motor. dvs M52b28TU. Denne kan man visstnok "trimme" med å bruke innsugsmanifold fra 330 med en adapterplate. ESS kan visstnok hjelpe deg med dette.

Skrevet
Ok, avslutter saken her:)

Blir for komplisert for meg dette her.

Men tusen takk for alle svar.

Er ikke så voldsomt avansert, det du må ha er ett innsug fra 330'en + en adapterplate for spjeldhuset (Er en plate med 4 hull i som skal stå mellom spjeldhus og innsug) når du har dette er det bare plug and play mener jeg.

Jeg byttet innsug på min, men jeg har Enkel vanos, så jeg kunne bruke M50 innsug fra en 525, dette er ennda mer avansert da man må sette på en adapterplate under innsuget hvor alle slangene skal innpå, men jeg brukte vel rundt 3 timer på jobben, med røyk og kaffipauser underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...