Gå til innhold

Olje i kjølevannet


Bobafett
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

Hvis oljen havner i kjølevannet (og omvendt), selv etter bytte av toppakning, er det da toppen som er sprukket? Dette er en M20B25 motor. Den fikk et "temperatursjokk" for en stund siden. :(

Bare lurer på om man trenger ny motor, og ikke bare topp....

Mvh

J.I.Sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være rester som ligger igjen etter en havarert toppakning også og det kan være sprekk i topp, men har du byttet toppakning eller?

Følge litt med motoren fremover da, jeg byttet toppakning på en M20B20 (E28) en gang tidligere hvor det vart en mikrosprekk, etter at jeg hadde byttet toppakning røk det ganske mye hvit røyk ut av eksosen, men det var hverken olje i kjølevann eller omvendt, fikk også til å lufte kjølesystemet skikkelig.

Men uansett så stolte jeg ikke på at det skulle holde, så bilen ble vraket, noe jeg angrer på i dag, grunnen var at jeg hadde ikke plass til 2 biler på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet toppakning ja. Byttet olje 3 ggr, og spylte igjennom kjølesystemet x antall ganger.

Men, etter bare ca 100 km var det hvitt gørr tilbake i oljepåfyllings-troppen + at det flyter olje i ekspansjonstanken.

Oljenivået på peilepinnen har minket kraftig....

Trodde det var pakn. som var gåen, og tenkte ikke på å sjekke toppen for sprekker........

Er det noen sjangs at blokka kan være gåen eller er dette mer et topp-problem?

Vet lite om BMW'er egentlig. Har hatt denne E34 i ca 3 år uten noe som helst av broblemer. Bare start å kjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ta en trykk test av motoren,via vanntanken for og være mer sikker på at det er toppen

Takk for alle svar.

Åssen trykktester man motor via vanntanken?

Er dette noe jeg kan gjøre selv?

Er som sagt noe grønn når det gjelder slike ting.... :?

Mvh

JIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ta en trykk test av motoren,via vanntanken for og være mer sikker på at det er toppen

Takk for alle svar.

Åssen trykktester man motor via vanntanken?

Er dette noe jeg kan gjøre selv?

Er som sagt noe grønn når det gjelder slike ting.... :?

Mvh

JIS

Har du utstyr til det så kan du gjøre det selv ja, noe jeg tviler på siden du sier du er grønn på dette.

Ellers så har verkstedene dette utstyret, de setter da trykk på Kjølesystemet og leser av på ett manometer om trykket synker, de kan også gjøre det samme på hver sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en m20b20 med vann i olja till det ble så tykkt att jeg mista oljetrykket (ca 4 uker) Da fyllte jeg på diesel og kjørte den varm, byttet toppakning og olje og motoren går visst den dag i dag :lol:

Så noen er heldige og noen er uheldige.

Ett bilde av herligheten

2dubwj6zy0h31nuom8wm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en m20b20 med vann i olja till det ble så tykkt att jeg mista oljetrykket (ca 4 uker) Da fyllte jeg på diesel og kjørte den varm, byttet toppakning og olje og motoren går visst den dag i dag :lol:

Så noen er heldige og noen er uheldige.

Ett bilde av herligheten

2dubwj6zy0h31nuom8wm.jpg

Omtrent som min gammle E28 det der, kjørte bilen til det røk hvitt og den ikke ville gå lenger, da jeg tappet av motoren kom det flere liter vann før det kom noe olje, byttet toppakning og bilen gikk den, men kan ikke tenke meg til at lagrene hadde det så godt lenger nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...