Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Stod parkert i Oslo sentrum da jeg skulle hente bilen. Resultat; Høyre framhjul og venstre bakhjul punktert. Og hva ser jeg i høyre framhjul; en sprøytespiss som står plugget rett inn i siden på dekket. Faens pøbler! Nå må jeg ha to nye Nokian Hakkapelita R dekk...håper Storo Dekkservice har dimensjonen min på lager, 225/55/16

Skal forresten montere M-frontfanger og bakfanger, samt facelift-lykter på onsdag. Gleder meg til å se resultatet.

Mvh

Sander

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fikk beskjed på Johs Bjerke i Oslo at dette ikke går. Hadde det vært på dekkflaten så hadde det gått, men dette er rett i siden på dekket.

Mvh

Sander

Skrevet

Får høre med gutta på Storo Dekkservice om det lar seg reparere på noen måte. Hvis ikke er det ingen vei utenom enn å kjøpe nye. Håper bare de har dekkene på lager, er jo standarddimensjon dette her...

Skrevet
Man kan vulke dekk som har hull i siden.. men er ikke mange som kan dette.

Stemmer dette, gjorde det en del da jeg jobbet hos HSD Buss (Dengang det het det)

Men dette var helst til større kjøretøy, men regner med de har noe tilsvarende til personbiler, en lasje tror jeg vi kallte det.

Skrevet
Man kan vulke dekk som har hull i siden.. men er ikke mange som kan dette.

Nei man gjør ikke det lenger. Man vulker dekk av større dimmensjoner til lastebiler osv. Gjerne drivdekk/boggy og lignende. Vulker du ett dekk i dimmensjon 225/55r16 så vil du garantert få en del ubalanse i dekket + at det ikke er så rimeligt visst du først skal gjøre det skikkelig...

Skrevet
kan vell sette inn en plugg i siden på dekket men er ikke anbefalt..

Nei man plugger ikke ett dekk i siden, Ihvertfall ikke visst man skal følge stro boken og hvordan det skal gjøres. En plugg skal ikke plasseres utenfor dekk skulderen. ( Det eneste man kan lure det til med er ett inlegg i dekket, men det er heller ikke lovligt ) Det du risikerer er at dekket "buler" etter en liten stund og vil muligens sprekke/eksplodere når trykket tilsier det. Og det er morro på et fremhjul. :D

Skrevet
Hvorfor ikke plugge dekket? En sprøytespiss lager da ikke store hullet akkurat.

Mæn man må jo borre opp hullet før man kan plugge det. Enten til 3 eller 6mm ( Kanskje noen har mindre plugger )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...