Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vil se straffen for denne tjenestemannen.

En vanlig mann ville fått førerkortet beslaglagt og en fin bot. Lurer på hva han her får..

Er det straffbart å skli av veien?

Skrevet

Kommer da helt an på årsaken til at han havnet i grøften om han skulle hatt noe form for straff. Hvis man i sakte fart sklir ut av veien og havner i grøften rett ved siden av er det vel ikke akkurat vanlig at politiet blander seg inn. Kan og ha vært dyr/biler/mennesker som har fremprovosert situasjonen.

Sliter selv med at nesten alle utover der jeg bor heller kjører midt i veien når man møter dem enn å legge seg ut til siden hvis det er litt brøytekant. Ganske irriterende, men ingen uhell pga. dette.

Hvis man derimot har kjørt tydelig altfor fort i forhold til føret e.l. (fullstendig klar over at hvis man ikke klarer svingen har man kjørt for fort, men alt er ikke svart/hvitt) så er det derimot noe annet!

Skrevet

Uforsvarlig kjøring for å skli av veien? miste lappen?

Nesten litt artige dere.

dro av veien her en gang, rett etter en sving, kunne se ut som jeg hadde leket meg på vinterveiene noe jeg da ikke hadde, men uansett så var første mann til stedet politi. han spurte om det gikk bra med meg og om jeg trengte hjelp. Svarte selvfølgelig at det gikk bra å hjelpen var på vei. Da dro han bare videre igjen..

Skrevet
Uforsvarlig kjøring for å skli av veien? miste lappen?

Nesten litt artige dere.

dro av veien her en gang, rett etter en sving, kunne se ut som jeg hadde leket meg på vinterveiene noe jeg da ikke hadde, men uansett så var første mann til stedet politi. han spurte om det gikk bra med meg og om jeg trengte hjelp. Svarte selvfølgelig at det gikk bra å hjelpen var på vei. Da dro han bare videre igjen..

Ja da hadde du jo flaks da. Vært med i ett par utforkjøringer, og det ender som regel i førerkort beslag og ofte avhør på politistasjon..

Ender som regel med at man får igjen lappen etter en dag eller to, også kommer en fin bot etter noen uker...

Takk og lov har jeg klart å unngå det selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...