JayDawgKL Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Hei Har gjennom en bekjent fått tak i en E32 735iA som jeg skulle få for 9000 og har tatt med bilen hjem, men ikke skrevet kontrakt eller salgsmelding, egentlig like greit, da jeg fikk med et lite sjokk når jeg sjekket heftelser og fikk opp følgende: 12.05.2005 UTLEGG NOK 1 330 005,38 17.12.2008 UTLEGG NOK 1 544 655,50 Tok da kontakt med selger og sa at jeg kunne ta hele bilen for 5000 som delebil Kan ikke få noe problemer av det hvis jeg ikke skriver salgsmelding eller kontrakt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 er det ritktig at det står 1,5 mill i heftelser? hvordan greier man å få så mye da?? Renters rente? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Må vel være en feil ett eller annet sted.Men hvisman kjøper en bil med heftelser får du vel med de på kjøpet mener jeg å huske.Derfor man sjekker det før man handler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 får ikke noe problem me det om det skrives at selger skal ordne heftelser.. menne hvor mange penger er de heftelsene på ? mange tall der hehe giljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Han har sannsynligvis ubetalt skatt eller lignende slik at bilen er tatt i pant av skattefuten. Tror det verste som kan skje deg er at de tar ifra deg bilen om ikke han betaler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 HeiHar gjennom en bekjent fått tak i en E32 735iA som jeg skulle få for 9000 og har tatt med bilen hjem, men ikke skrevet kontrakt eller salgsmelding, egentlig like greit, da jeg fikk med et lite sjokk når jeg sjekket heftelser og fikk opp følgende: 12.05.2005 UTLEGG NOK 1 330 005,38 17.12.2008 UTLEGG NOK 1 544 655,50 Tok da kontakt med selger og sa at jeg kunne ta hele bilen for 5000 som delebil Kan ikke få noe problemer av det hvis jeg ikke skriver salgsmelding eller kontrakt vel? hva er regnr, så kan jeg sjekke litt for deg. Syns dette hørtes spesielt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JayDawgKL Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 BN65764 Stemmer at det er tilsammen 2,9 mill ja.. hehe er vel utlegg for firma på randen av konkurs tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Tror jeg hadde holdt meg langt unna denne bilen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Her ser det ut til at det er blitt avholdt utleggsforretning, og du bør diskutere evt. kjøp med firmaet som har pantet i bilen - og som derfor egentlig er den som eier den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Skal ikke være noe fare, denne bilen som er verd 5000 har ingen verdi for skattefuten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 BN65764Stemmer at det er tilsammen 2,9 mill ja.. hehe er vel utlegg for firma på randen av konkurs tenker jeg hehe.. off.. stakkars mann systemet mitt er ikke 100% oppegående nå, men dette er en utleggsforretning og kemnerr har begjært tvangssalg, så mulig at eier trodde han var klok om han solgte videre... Har du betalt de 9k til selger? det er en 90 mod bil. Og med de store tallene med mange 0'er bak, så har stakkar¨n namsmann langt oppi rævva for å si det mildt.. Jeg hadde hørt med selgern om han ville forklare seg. Så evt. tatt kontakt med de som tvangsselger. Du kan fortsatt gjøre et kupp;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JayDawgKL Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 hmm, nei. har ikke betalt noe enda.. men det kan bli problem å få snakket med han som står som eier på den, mulig å finne ut hvem som tvangsselger på en annen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Jeg har i allefall ikke ville omregistrert den eller levert inn noen salgsmelding.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Hvordan går det an å ha mer i pantelån på en bil enn det bilen er verdt da? Eller er utlegg noe annet? Vanligvis så overtar en gjelda hvis en kjøper en bil med pant i. Det er ikke noe rettferdig eller logisk system der... Må aldri finne på å skrive salgsmelding ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Høres ut som noen er blitt dømt til å betale erstatning eller noe i en rettsak. Da vil alt du har og eier bli lagt i pant... Men det kan jo være en helt annen grunn, men tviler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå