Nils Jørgen Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 http://www.dinside.no/805934/vrakpanten ... ger-hoyere Gode greier og litt utrolig vist det går ann i "duste Norge"
316 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Da er det bare å stå i kø utenfor skroten, fy faen så mange fine biler som kommer til å gå dukken da. Da er det ikke lenger snakk om å få en bil for 3000 i stedet for å la den gå på skroten, da blir det plutselig 25000,- Hjelper HELT sikkert det.
E36Cab1 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Tviler sterkt på at dette går igjennom,miljøverndepartemanget har jo uttalt til Tv2 at en ordning med forhøya vrakpant lik den i Tyskland er ikke et alternativ å satse på her i Norge. "Vi skal heller satse på miljøet ved å promotere bruk av hybridbiler osv..." Dette var linja de la seg på,mer eller mindre.
Simen! Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Personlig syns jeg 20tusen er i høyeste laget! Altfor mange biler som har lenge igjen å leve blir da skrotet. Men enig at vrakpanten kan gå opp til 10tusen.. Men også jeg er meget i tvil om at dette går igjenom
GiljeN Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 forfaen..5tusen er mer en godt nokk..er ikke bra at alle bilene blir kasta heller giljeN
S.Arnesen Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Syns egentlig ikke det hører så ille ut jeg da, blir jo kvitt veldig mye skrot...
Simen! Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 For se det på en annen måte så blir vi jo kvitt mer gamle biler med mye utslipp da..
Hyggmaister Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Som 316 sier, så er det jo litt dumt at det ikke lengre vil gå an å få seg gamle biler billige, med hensikt i å mekke dem opp... Samtidig vil jo hele det svarte brukt-bildelemarkedet gå til helvete, så vi hobbymekkere må nok regne med å punge ut litt mere penger for delene til bilene som fikses opp, som i seg selv altså allerede har steget 13 ganger i pris... Dette, sammen med faren på å miste mange skjulte juveler, er i hovedsak mine ankepunkt mot en slik vrakpant - ankepunkt som i regjeringen selvfølgelig ikke vil tas opp til diskusjon engang, i kamp mot "hensyn til miljøet", "tryggere bilpark" og "hjelpe bilindustrien/nybilsalget" - og *nå biter jeg i det sure eplet* som jeg vel bare må innrømme at nesten blir riktig og rettferdig
Geir Anders Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Da er det bare å stå i kø utenfor skroten, fy faen så mange fine biler som kommer til å gå dukken da. Da er det ikke lenger snakk om å få en bil for 3000 i stedet for å la den gå på skroten, da blir det plutselig 25000,- Hjelper HELT sikkert det. Det er jo hele poenget, unngå at folk kjøper skrothauger av biler til 3000 som er farlige og forurenser. Ikke at jeg bryr meg om det siste. Nå er ikke alle biler under 25000 skrothauger heller, men de bidrar hvertfall ikke til å gjøre den norske bilparken fornyet, mer sikker og mer miljøvennlig.
jcvold Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 syntes det er kjempeflott om man får så høy vrakpant,for da kommer det til å minke på trafikkfarlige,og forurensende biler på veiene! men staten bør også gjøre det billigere å kjøpe nye biler. det verste jeg ser er når småbarnsforeldre,og alenemødre kjører rundt i en gammel ,rusten ford sierra,utan airbag, fullastet i unger. om det smeller da,så dauer hele bunten.da er det bedre at folk får råd til å kjøpe nyere,sikrere,og mer miljøvennelige biler. en annen ting som irriterer meg er gamle mennesker som har madrassen stinn i penger,kjører rundt i et gammelt vrak av en honda,fordi de er for gjerrige til å kjøpe ny! for en stund siden var det Norge og Albania som hadde Europa`s eldste bilpark
S.Arnesen Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Problemet er jo det at Staten vil ikke at det skal bli billigere å kjøpe nye biler, de vil at det ikke skal være mulig å kjøpe gamle, slik at alle må kjøpe nye, eller relativt nye. Dette gir jo staten en mye større inntektkskilde, og det er det eneste staten har i tankene...
-Roger- Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Jeg syntes helt klart det er på sin plass å øke vrakpanten. Har et inntrykk av at alle penger som skal betales ut til ola nordmann forblir de samme summene mens det som skal inn økes hele tiden. Hvor lenge har for eksempel vrakpanten og borteboerstipend vært uendret? Mens hvor mye har bossavgift,årsavgift osv økt?
E36Cab1 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 .............. det verste jeg ser er når småbarnsforeldre,og alenemødre kjører rundt i en gammel ,rusten ford sierra,utan airbag, fullastet i unger. om det smeller da,så dauer hele bunten.da er det bedre at folk får råd til å kjøpe nyere,sikrere,og mer miljøvennelige biler. ............... ØYYH!!
Charles Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Men da må jo unge, gjerne studenter med null penger punge ut med over 20000 for og kjøpe seg bil da? Isteden for og skrape sammen 5-6000 til en bil som funker fra a til b:P Jeg kjenner mange som ikke har 20000 på hånda for og kjøpe seg en bil. Hva skal studenter gjøre hvis dette går igjennom?
S.Arnesen Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Jeg syntes helt klart det er på sin plass å øke vrakpanten.Har et inntrykk av at alle penger som skal betales ut til ola nordmann forblir de samme summene mens det som skal inn økes hele tiden. Hvor lenge har for eksempel vrakpanten og borteboerstipend vært uendret? Mens hvor mye har bossavgift,årsavgift osv økt? Nettopp det som er problemet i norge også, øker utbetalingen til noe, så tar staten igjen dette ved å øke hva man betaler til staten ett annet sted. Spørsmålet er jo hvor vi blir straffet for at vrakpanten går opp? går årsavgiften opp en tusing kanskje? slik at staten skal få dekket tapet på vrakpanten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå