Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har undersøkt hvor mye bensin bilen bruker med pen kjøring. I løpet av en uke har jeg kjørt 21,5 mil, og brukt 28,05 liter bensin.

Den bruker altså 1,3 liter på det jeg vil karakterisere som blandet kjøring.

Er ikke dette ganske høyt?

Edit: Det er steptronic på bilen.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvis dette er med en del bykjøring, så tror jeg det er ganske normalt.

jeg har samme motor selv, på bykjøring ligger den på 1,47 og 0,9 på

langkjøring.

koster å være kar vettu :D

Skrevet
Dette er pen kjøring da. Minimalt med tullingaksing, generelt veldig rolig kjøring. Men OK, jeg forventer ikke et forbruk på 0,6 heller.

hehe nei da er det vel bare å bytte til en liten japsebi :D

mine tall er også med pen kjøring, det må jo til når den

brukes som bleiebuss :D

Skrevet

Fabrikk tall er 1,06 så du bruker 2,4dl mer enn det, men nå er jo ikke bilen din ny lenger heller. Vil ikke tro det er så aller værst.

Skrevet

Nei det er vel ok. Bilen drikker bensin når jeg har det moro. Jeg får litt tyn av samboeren fordi tanken alltid er tom når jeg har vært ute og kjørt etter hun har fylt på :P

Skrevet

Bra og vite at jeg bruker ca. det samme både på X5 3.0l og 750il med V12 og 9år eldre motor teknikk.

750 langkjøring 1,05 125km/t by 1,40-1,50

x5 langkjøring i dag hjem fra hytta/Strømmstad med full bil av flesk+++ 1,15 125km/t by 1,55 men har bare hatt den i et par uker så er litt tung på foten enda.

Skrevet
P.S

Store gutter kjører 7-serie og X5

Vil tro de fleste her på forumet har såpass liten fettprosent at de klarer å få ræva inni en 3 eller 5-serie..

Men jeg også syns det forbruket du nevner er noe høyt..

Hvordan fant du ut at det var akkurat 28.05 liter? Full tank?

Skrevet

Jeg syntes dette er drøyt. På min forrige E34 525ia 91 modell brukte den ca 1.1 på blandet kjøring og ned mot 0.8 på blandet.

Nå kjører jeg en 730ia 91 modell, og den ligger på ca 1.39 på blandet og ned på 1liter på lang kjøring.

så syntes vel det kanskje er litt mye suppe bruk på tralla di.

Skrevet

min bruker 1,1-1,15 max.98 523med 154k på teller. og det med passe sado kjøring. men satt over den riktige manifoild da om det skulle gjøre noe? målte den ikke før.

problemet med min føler eg er at en tungdrar den så mye. bedre og bruke girmuligheten da en kan få mer korrekt turtall til fart. tror de er konstruert for 110kmt pluss

Skrevet

Har en kompis med samme motor og girkasse som deg, han var skikkelig fornøyd her om dagen fordi han hadde klart å "presse forbruket ned i èn liter på mila!!!".

-På langkjøring!

Hehehe... Derfor jeg valgte diesel...

Skrevet
P.S

Men jeg også syns det forbruket du nevner er noe høyt..

Hvordan fant du ut at det var akkurat 28.05 liter? Full tank?

Full tank ja. Helte på full tank da det var så billig bensin forrige helg, og så toppet jeg den opp igjen i går. Kanksje jeg bare skal holde et øye med det, og føre litt statistikk over tid.

Saken er at jeg er redd jeg har problemer med Labda, men jeg aner ikke hvor høyt forbruket blir hvis så er tilfellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...