viplash Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 For og si det på en annen måte. Ser du har hatt en 96 e39 med samme motor, og hvordan var forbruket ditt på den?
Hitokiri Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Nei jeg husker ikke . Den var det så mye annet trøbbel med hehe.
Hauso Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 prøv å koble ut lambdaen, for å se hvordan den går uten. Hvis den blir mer ujevn, og bruker mere suppe, så funker den du har:) ellers så kan du ta en diagnose, for å se om den funker eller ei
Pauls1 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 pssh.. min 528ia bruker 2,7 liter på mila, og da er det kun fruen som har brukt bilen. hun må jo kjøre som et svin tror jeg skal få tatt en diagnose test..
Hitokiri Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Jeg har diagnoseutstyr, så skal få gjort det. Det var feilmeldinger på lambda før jeg slettet minnet. Planen var å lese av en uke senere... men nå har det gått flere måneder....
CHS Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Min bruker 0,74 på mila på langkjøring. Den har riktignok manuell, noe som jo har endel å si.
Margeir Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Min bruker ca 1,04 mila blandet kjøring og det er en 523iat med steptronic... Og kjørt 281000km... Og det er veldig aktiv kjøring..
Nytern Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Hoho! Jeg klarer å tyne 1.21 utav min bil på småkjøring med masse tomgang. Kun kjøring til og fra butikken/kamerater. Da snakker vi -30 grader og 235-dekk. På langkjøring bruker jeg alt fra 0.67 til literen. Avhenger av hastighet. Edit: Har steptronic.
tigern1984 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Hmmm. Jeg ligger på 1.25 i snitt på milen. Da har jeg kjøring på svigete vei, over et lite fjell...Har faktisk merket en liten nedgang i forbruk, men om det kommer av at jeg holder luften i dekkene på et bra nivå og kjører mindre aktivt nå på vinterstid vites ikke. På langtur har jeg klart å presse den ned på 0,8 - 0,9 på milen. Da med litt tung fot.
Otis Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Men det er jo tydeligvis flere personer som har høyere forbruk enn de som har lavere forbruk, så kanskje det er feil med kjørecomputerene til de som måler lavt forbruk, i forhold til de som kjører med høyt forbruk? En kar her på jobben, har har 98 modell 528iat og han sier at han ligger på rundt 1,2 på blandet kjøring, og han har da gjerne en litt aktiv kjørestil.
Nytern Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Jeg fyller full tank og nullstiller trip. Stoler ikke heeelt på kjørecomputeren, men den pleier å være ganske korrekt.
turbo4x4 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Etter min erfaring med bmw, så har jeg funnet ut at bmw`er er veldig følsomme på "gassing", f.eks, hvis du ligger i 80-90 km/t, så kan du slakke ganske "mye" pa gassen før du mister fart. Ergo, kjør med lettere trykk på gasspedalen. Forøvrig kjører jeg fortiden e30 med 3,5, og e34 520 24v. begge bilene går på rundt 0,85 på langkjøring, og 1,1-1.2 på blandet.
Hitokiri Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Jeg er aktiv bruker av cruisekontrollen. Innbiller meg at bilen da bruker så lite bensin som den klarer. Er det noe sannhet i dette?
Nytern Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Neineinei.. Den ser ikke hvordan veien er fremover! Hvis du har den på 80 vil den bremse i nedoverbakkene uansett om du møter på en motbakke rett etterpå f.eks.. Vil du spare penger må cruise av og hjernen din på! Vi snakker planlegging og andre kjedelige ting..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå