COYS Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 http://www.dinside.no/806397/chiptrimmi ... langt-unna Noen kommentarer til dette? Jeg vurderer å chiptrimme hos ESS i Aremark (har 320D 177hk Coupe - 2008 mod) Ser at BMW Norge står som kilde. De som selger Hartge tuning med motor- og drivverkgaranti. Hmm....
Kimmit Racing Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 herregud.noe skal det alltid være...om det er så skadelig for en motor da begynner jeg virkelig og tenke på at er en nymotens motor så dårlig konstruert at den ikke tåler ca 40hk mer....da bør produsentene begynne og tegne motorer på gamle måten igjen!!!!
Robbi3 Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Haha, den journalisten burde legge opp.. BMW Norge som kilde snakker vel om de useriøse aktørene, men de må jo uansett gi etter for Hartge og ACS. Nok om det, men den journalisten nevner bare det negative og de mest ekstreme tilfellene... BMW er jo sånn som pleier å overdimensjonere bremser, clutch osv pleier å holde en god del mer.. Girkassene våres er jo sinnsykt bra.. Det med at drivlinje og slikt blir ødelagt er nok ikke riktig for BMW. Mer slitasje dersom du er tyngre på høyrefoten kan være riktig.. Forhandlere av nybil bruker dette som grunnlag, men på ordentlig chipping m/garanti så har jo f.eks. Hartge/ACS dokumentert dette til BMW, derfor tørr BMW å fortsatt ha garanti..
Endre Hånde Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Det er vel heller Hartge og ACS som tar over ansvaret for de utsatte delene pga økt effekt og ikke BMW vil jeg tro.
Titansilber Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Er av dem som stiller meg bak det journalisten skriver for min del. Selvfølgelig, ikke alt som skrives er like fornuftig, f.eks at man er til skade for lokalt miljø osv. At tuning kan være til skade for drivverk osv er det vel ingen tvil om. Den som leser litt rundt på forumet her vil finne noen historier om dette. Ang forsikring og avgifter er det vel tvilsomt om noen finner ut av det, men hvis det mot formodning skulle skje, er man ganske ille ute. Denne tanken gjør at jeg ikke lar meg falle for fristelsen. Jeg ville heller satset på andre oppgradringer, slik som understell, bremser, hjul osv.
Ellingsen B. Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 har omprogramert titalls dieselbiler og har pr d.d ikke opplevd noe feil eller skader. Noen program er kanskje ikke like bra eller riktig for akkurat den type bil, det er jo viktig at de er beregnet for akkurat den bil man skal omprogramere. COYS: Kan virkelig anbefale ESS ! De er dyktige og leverer bra resultat.
hagenisse Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 BMW er jo sånn som pleier å overdimensjonere bremser Gjør de? Har jeg ikke merket noe til..
hylle Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Bremsene på e30-e34 og e32 er iallefall LANGT i fra så bra som dem burde være!!
Fekzen Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 hehe, det är alltid kul att läsa när journalister ska skriva ner sina expertkommentarer om chiptrimning. Så länge den som gjort programmet vet vad den håller på med och har koll, så är det bara fördelar eftersom vi har bättre bensin och diesel i Norge och Sverige, så kan vi ställa om våra motorer mer optimalt. Men jag råder er inte att åka till USA med ett vasst trimmat chip, för där är framförallt bensinen inte lika bra. Att BMW är negativa till chiptrimning kan jag förstå, speciellt när en chipad 335i Biturbo förstör BMW's modellprogram, när den är nästan lika vass som M3an BMW har gjort allt de kan för att man inte ska kunna chiptrimma 335i Biturbo, men tidsnog så gick även det att lösa. Jag har bara hört bra saker om ESS så jag tycker absolut att du ska åka dit med din 320D. (Kan också säga att 320D blir riktigt bra efter att man har chiptrimmat dem, så det är klart värt det!! Jag har kört sådan både innan och efter chipning) Mvh Adde
Ellingsen B. Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Har enda ikke kjørt en standard BMW med hvor bremsene er veldig gode!
Hansh Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Toyota tilbyr (gjorde ihvertfall det for et par år siden) chiptrimming på en del av diesemotorene sine, med full garanti. Blir ikke særlig god journalistikk av det når vedkommende på forhånd har gjort seg opp en mening og kun prøver å skaffe ensidige "fakta" som underbygger denne. Er forresten heller ikke enig i at BMW er spesielt flinke til å overdimensjonere bremsene!
Kjennern Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Kan vel bli mer spennende å se om 2-5 år når disse diesel bilene har rulla 100-200K km med chip. Artig å se hvor mye dyser å annet som begynner å bli slitt og må byttes ut. Chip gjør en endring som ikke "alle deler" er tilpasset, så mer slitasje må man bare regne med. + At det kan være j***** kjipt å bli tatt i teknisk kontroll. 530d'en jeg hadde fikk jo totalt dyse ras, mulig det var dårlig diesel. Vanskelig å bevise akkurat hva men den hadde nå en chip og rulla 200K km........(chippa før jeg kjøpte den, så aner ikke hvor eier før meg gjorde dette)
takaasen Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Legg merke til at det er ulovelig ( ha ha ) at staten ikke får inn noen exstra kroner i avgifts, akurat som ikke di får nok inn på bileigerene i dette landet. for et bestilings verk av Staten. Skal opp til trimchip og chippe min e82 120d 177hk. så fort snøen stikker. Eneste så er negativt er evt noe kødd med garentien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå