A.Hansen Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Hei, jeg lurer på hvordan det er og sette inn en 91" m5 motor i min 520ia 98 mod. Jeg tenker spesielt på motorfester, girkasse, mellomaksel... er det noen som har noen tips om dette?
M30Punk Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 LESTE LITT FORT HER,TRODDE DET VAR SPØRSMÅL OM E34 BEGGE TREKKER INNSPILLET MITT HEHE..
MBiMMer Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 er dette noe som skal godkjennes? vil det ikke bli problemer med tanke på godkjenning ang co2?
jon///M Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 får ikke dette gokjent heller da motor er av eldre årgång en bilen. tror også du kan møte på plassproblemer da s38 er en stor motor, vet ikke helt hvor mye plass det er i motor rommet det er på e39
Olelink Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 får ikke dette gokjent heller da motor er av eldre årgång en bilen. tror også du kan møte på plassproblemer da s38 er en stor motor, vet ikke helt hvor mye plass det er i motor rommet det er på e39 Om det ikke er plass må det nå være i lengden da e39 blandt annet har v8 så bredden er vel ikke noe problem, men s38 er kanskje en noe lengre konstruksjon en m52 , Og det med godkjenning stemmer nok desverre bra. Edited
knut_olestad Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Tror jeg heller hadde gått for en maskinist fra E46 M3
jon///M Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 får ikke dette gokjent heller da motor er av eldre årgång en bilen. tror også du kan møte på plassproblemer da s38 er en stor motor, vet ikke helt hvor mye plass det er i motor rommet det er på e39 Om det ikke er plass må det nå være i lengden da e39 har både v8 og v10 så bredden er vel ikke noe problem, men s38 er kanskje en noe lengre konstruksjon en m52 , Og det med godkjenning stemmer nok desverre bra. ja var i lengde retningen og muligens høyden jeg tenkte på, vet at e39 er levert med ivertfall v8 så bredden er nok bra nok, men har jo en s38 og en m54 selv og s38 ser betraktelig større ut en m54. men alt går nok bare man har pågang nok. men og få det godkjent er det nok lite sansynlig. hvis målet ikke er og få det godkjent så kan jo s50 vere et alternativ da jeg vil tro motorfestene er bra like. men det beste er nok og få det godkjent hvis du skulle vere uheldig og komme i en ulykke senere kan det jo bli dyrt. oppgrader ivertfall bremser etc. så det kan holde følge med resten
knut_olestad Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Er jo langt større sjans for å få godkjent med S54B32 i og med at det blir en riktigere modell.
A.Hansen Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 takk for mange tips. men jeg trodde man kunne få det godkjent bare vekt av motor ikke overstiger en hvis tyngde, og man tilpasser riktig understell til tyngden av motoren. Men godkjenning er ikke noe jeg stresser særlig med. jeg kjenner en som har denne motoren i en annen bil så jeg kan ta mål av for og se om det passer, men vet dere om girkassen som på m5 motoren vil passe på mellomakslingen min? og er det mye forskjell på blokk, tenker på motorfester sin plassering på blokken??
///M-sport Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 med kun tanke på avgass, så skal vel dette gå ann. med utgangs pungt i en bra motor, kankje en overhalt enhet med std spesifikasjon. om ikke org. motorstyring klarer det bra nok. så vil vel ett moderne datasprut klare dette. med den rette kunskapen og delene så går det meste. å få denne innen verdiene som er for godkjenning skal da ikke være noe problem. (motor årgang kan da ikke være noe hindring?) ett annet kapittel er bremser og vekt.(understell)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå