Gå til innhold

Kjøpe støtdempere på eBay..

semmern
 Share

Anbefalte innlegg

En annen ting er at hvis du kjøper fra et firma som har butikk på ebay i tillegg til sin egen, så er det veldig usannsynlig at de setter verdien på pakken lavere enn det du betalte.

Jeg har betalt 25% moms på alt jeg har kjøpt fra utlandet som måtte sendes med posten. Syntes at det er verdt å betale moms og slippe alt det maset med tollvesenet...

Firma kan ikke sende ting som "Gave" og de fleste setter heller ikke ned vedien, dette er nok litt pga moralen i det hele, men også pga forsikring, la oss si du kjøper en pakke til 5000,- og selge setter verdi som 1000,- skjer det da noe med pakken får du kun 1000,- igjen ikke 5000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 25% moms på alt jeg har kjøpt fra utlandet som måtte sendes med posten. Syntes at det er verdt å betale moms og slippe alt det maset med tollvesenet...

Er kjekt det med tanke på at så fort pakken kommer inn i norge så er den ditt ansvar som mottaker. En kar på bilforumet.net fikk problemer når han hadde bestilt ett brembo bremse kit (mener jeg å huske det var), og på pakka sto det 100$ som verdi. Tollerene fant jo fort ut at det var tull, og mottaker fikk en god bot. Det gikk visst under dokumentforfalskning....

Merkelig, jeg har uansett ikke bedt selger om å sette 60$ som verdi, så det er ikke min skyld.

Men den Norske stat mener nok noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har uansett ikke bedt selger om å sette 60$ som verdi, så det er ikke min skyld.

Men den Norske stat mener nok noe annet.

Er det som er dritten, Norge as har ikke brydd seg om innbyggerenes meniger på mange år :stupid:

Selv kjøpte jeg motor til min 1:8 rc bil. Den hadde en verdi på ca 250$, men selger skrev 40$, dermed fikk jeg gebyr for feilaktig info på pakken :evil: Var bare 150-200kr, men fortsatt...

Men har fått veldig mange pakker der jeg har sluppet unna moms og fortolling :D Men det er minst ett år siden nå dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hater den norske stat. Ingenting skal lønne seg her i landet jo! Kjøpte en genser på nettet fra USA, med et gavekort jeg fikk til bursdagen min. 895kr i toll, takk. For en GENSER! Svin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hater den norske stat. Ingenting skal lønne seg her i landet jo! Kjøpte en genser på nettet fra USA, med et gavekort jeg fikk til bursdagen min. 895kr i toll, takk. For en GENSER! Svin!

Det er 10,7 % toll på klær, du må ikke forveksle toll og mva, bildeler er Tollfrie, mens klær er det ikke, du betaler altså kun mva på bildeler og stort sett det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10,7 % toll på klær, du må ikke forveksle toll og mva, bildeler er Tollfrie, mens klær er det ikke, du betaler altså kun mva på bildeler og stort sett det meste.

Så genseren min kostet 8950 kr? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg vet ikke hva genseren din kostet, men Tollavgift er 10,7% mens Mva er på 25%.

Kanskje du er blitt lurt? :P

Man skal heller ikke betale mva på frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

Glem det, jeg er i koma i dag tydeligvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at hvis du kjøper fra et firma som har butikk på ebay i tillegg til sin egen, så er det veldig usannsynlig at de setter verdien på pakken lavere enn det du betalte.

Firma kan ikke sende ting som "Gave" og de fleste setter heller ikke ned vedien, dette er nok litt pga moralen i det hele, men også pga forsikring, la oss si du kjøper en pakke til 5000,- og selge setter verdi som 1000,- skjer det da noe med pakken får du kun 1000,- igjen ikke 5000,-

Denne tabben har jeg gjort. Ingen problem med å få dekket skaden men de betalte kun ut pakkens verdi som var oppgitt. Vær forsiktig med dette dersom noen kjøper dyre deler som lett kan skades, og det som værre er sjeldne ting som ikke er så lett å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...