Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
BTW: I helgen lå jeg i en lang kø etter krødern på Rv7, hvor en idiot fremst aldri svingte av...

Sendte melding til P4 om ikke han som lå først i køen på Rv7 etter krøderen snart kunne titte seg i speilet, svinge inn og la oss andre kjøre videre.. Dette leste de opp på radion, og 20 sekunder etterpå svingte første bil inn på første bussholdeplass..

Må si jeg var MEGET fornøyd med P4 da :D

:applause:

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
kjørte senest i sta på vei med 80 sone. jeg kjørte da forbi en bil fordi den lå i 65-70. og når jeg kom forbi satt idioten å blinka med fjernlysene på meg. skjønner ikke vitsen måd å kjøre sakte å bli sur på folk som kjører forbi.

Opplevde det samme selv for en stund siden, da jeg kjørte forbi en mann med hatt og Mazda i en 70 sone hvor han lå i 55. Han presterte faktisk å henge på tuta hele veien mens jeg kjørte forbi han. Da jeg omsider var forbi blinket han som om det sto om liv... :roll:

Skrevet
Er det egentlig noe problem at noen ligger litt nerme bak deg når en er ute å kjører? betyr ikke alltid at de ypper seg fordi vi kjører BMW, noen vet bare ikke at man skal ha forsvarlig avstand til bilen foran!

Ja det er det, da reaksjonstid + bremselengde i slike situasjoner fort blir for kort.

Nei det betyr ikke alltid at de ypper pga merke, noen er bare idioter eller vet ikke bedre når det gjelder å holde sikker avstand. Kanskje en kombinasjon.

Men det er en del folk som jager etter blandt annet BMW, kun fordi det er en BMW. Er alltid sånn for min del. Kjører jeg en kjedelig og lat bil av ikke-provoserende-merke, så opplever jeg aldri at folk ypper og skal presse på. Kjører jeg derimot noe folk ofte har meninger om og vil måle seg mot, en kategori BMW ofte havner i, så er jakten i gang! Med en gang!

Har nok av historier til å støtte opp om det der. Som nevnt tidligere så finnes ikke det problemet når jeg kjører kjedelig pajero, men er heller regelen enn unntaket når jeg er ute med bimmeren!

ja, jeg vet at det er farlig, mtp det du sier om reaksjonstid osv. men det var vel ikke det som var klagen i første post, var vel heller at trådstarter var lei av å måtte kappkjøre...

Jeg blir yppa på innimellom jeg også, og jeg er ikke vond å be hehe :lol: men dersom en ikke vil så er man ikke noødt til å gasse på og kjøre fra den bak, kan heller slippe den som presser forbi...

skjønte det sånn at de som presser gjerne lå under fartsgrensen til å begynne med i trådstarter sitt innlegg... er vel folk som kjeder seg på vei hjem og ønsker å få tiden til å gå fortere ved å yppe på BMWer... noen har rare interesser!

Skrevet

Værste når du kjører forbi er folk som gir på mens du er på siden av de.....

Har skjedd et par ganger, ulykker kan skje slik! Blir forbanna hver gang.

Skrevet

Har faktisk aldri opplevd dette. Kanskje jeg bare ikke bryr meg i det minste. Har aldri blitt blinka ned av lys eller noe. Kjører kun forbi når jeg vet jeg kommer til å kjøre raskere etter forbikjøringen. Om noen vil henge på er det helt opp til dem, så lenge de ikke skader meg eller noen andre (ikke at jeg kjører over evne eller helse, mener at de skal holde slik avstand at de klarer å nødbremse). Hvis noen kommer bak meg i høyere fart slipper jeg dem forbi med en gang det er forsvarlig, ser ikke problemet folk har med at det er individets valg å bestemme hastighet. Og hvis noen slipper meg forbi blinker jeg alltid takk.

Men er sant at det er irriterende med folk som ligger kort avstand unna over lengre distanser, spesielt hvis de ikke kjører forbi når de har muligheten. Ligge i litt bra hastigheter i svinger så faller de ofte fra. Deilig med litt motor i bil og, så man kan kjøre forbi en to-tre biler i slengen og distansere de som irriterer en. Gjorde det her om dagen med en Toyota Hilux med altfor høyt justerte lys. Kjørte forbi CR-V'en foran pluss to biler til. Kom bak en annen bil men var mye mindre frustrerende enn å ha den andre bilen bak. Etter et par sletter kom CR-V'en opp bak. Med hovedlys+tåkelys. HAT!

Skrevet

Hva er problemet:D

Har da aldri hatt noe problem med det siden jeg kjøpte 2,5 liter! :D

Som regel legger jeg meg bak, og "timer" en forbikjøring.. Bedre å komme i god fart bakfra og suse forbi, enn at man skal reagere plutselig og ikke være klar med den i 3. gir, for da kan det ofte ta lang tid før det skjer noe..:D

Når jeg kommer bakfra i god fart er det jo uansett bare å bremse om det ikke var klart bak svingen allikvel.. ;)

Skrevet

Som regel legger jeg meg bak, og "timer" en forbikjøring.. Bedre å komme i god fart bakfra og suse forbi, enn at man skal reagere plutselig og ikke være klar med den i 3. gir, for da kan det ofte ta lang tid før det skjer noe..:D

Har du fått en lat 2.5 liter du eller? :lol:

Skrevet

Når han foran ligger i 70, så går det ikke i uante hastigheter oppover 3. giret i begynnelsen..

6'ern er faktisk ganske lat helt til man når 4300 omdr..

Skrevet

Hva er problemet:D

Når jeg kommer bakfra i god fart er det jo uansett bare å bremse om det ikke var klart bak svingen allikvel.. ;)

Hehe skjeldent noe problem med bmw'n :)

Drar forbi de fleste vanlige pendler bilene..

Men er litt stygt når folk gir på, og du plutselig må bruke omtrent dobbelt så lang tid, og en sving nærmer seg..

Det har oftest vært et problem med arbeidsbilen, den går ikke like godt :P

2l td primera hehe

Skrevet
kjørte senest i sta på vei med 80 sone. jeg kjørte da forbi en bil fordi den lå i 65-70. og når jeg kom forbi satt idioten å blinka med fjernlysene på meg. skjønner ikke vitsen måd å kjøre sakte å bli sur på folk som kjører forbi.

Opplevde det samme selv for en stund siden, da jeg kjørte forbi en mann med hatt og Mazda i en 70 sone hvor han lå i 55. Han presterte faktisk å henge på tuta hele veien mens jeg kjørte forbi han. Da jeg omsider var forbi blinket han som om det sto om liv... :roll:

Det værste er når folk gjør det når det er mørkt! Da klikker det passelig..

Skrevet
Når han foran ligger i 70, så går det ikke i uante hastigheter oppover 3. giret i begynnelsen..

6'ern er faktisk ganske lat helt til man når 4300 omdr..

Har kanskje med giringa å gjøre, men E30 325i'en jeg kjører opplever jeg som å ha et utrolig godt drag fra 80-120 i 3. gir. 50-80 går i 2. gir. Kun med ferdigoppvarmet motor, så klart. Da går forbikjøringer radigt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...