jonr- Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Du har jo kompressor så kanskje det blir noe feil med LC fordi det er så mye krefter der? Men jeg mener å ha lest at for å få bilen til å spinne så er det flatt jern, men for å unngå hjulspinn så løfte på gassen og dosere.Må si jeg har ikke greie på LC, bare har noen meninger utifra ting folk har diskutert før. mulig det er noe i det du sier. men vi legger dette på is, så får heller noen andre teste ut:P hehe. må innrømme at det stakk i hjertet idet den slo inn 1.giret. det smalt som om bakakslingen spratt av. hehe. enda verre smell enn når du gir full gass i 2. og girer til 3. med bånn gass.
Kristov Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Du har jo kompressor så kanskje det blir noe feil med LC fordi det er så mye krefter der? Men jeg mener å ha lest at for å få bilen til å spinne så er det flatt jern, men for å unngå hjulspinn så løfte på gassen og dosere.Må si jeg har ikke greie på LC, bare har noen meninger utifra ting folk har diskutert før. Nå er det jo en CSL med kompressor i den filmen jeg linka til...
Fredrik Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Umiddelbart vil jeg mene at en maksimal akselerasjon fra stillestående med Launch Control sliter mindre på motor og drivverk enn en tilsvarende akselerasjon uten Launch Control. Årsaken er at et forhåndsprogrammert dataprogram overtar styringen av akselerasjonen i motsetning til input fra et menneske via gassen, clutchen og gearkassen. På denne måten forhindrer man et for høyt turtall på motoren samt for stor belastning på clutchen, drivverket og ikke minst unødvendig slitasje på dekkene. Man kan selvfølgelig hevde at gjentatte 0-100 Km/t øvelser sliter mye på bilen uansett hvordan man gjør det, men hvis man først skal gjøre øvelsen sliter det mindre på bilen hvis man lar Launch Controllen overta styringen.
bmwlukas Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Det stemmer nok ikke. Det sliter nok mye mindre når du bare gasser på enn om du bruker Launch. Husk at på SMG kassen så har du ikke clutch, dvs, du gir bare gass for å akslerere. Når du bruker Launch setter du kassen i "fri", deretter slipper du girspaken så kassen hugger i gir. Å hvis du har kjørt m3 med SMG2 så vet du hvordan det slår baki der når du stiller kassen inn på den råeste giringen. Funksjonen kan nok helt sikkert brukes litt av og til, men ikke flere ganger etter hverandre. Dessuten sier alle de som har prøvd den det samme; det er ikke verdt det!
Andreas1 Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Funksjonen kan nok helt sikkert brukes litt av og til, men ikke flere ganger etter hverandre. Dessuten sier alle de som har prøvd den det samme; det er ikke verdt det! Skaff deg If Superforsikring så skal jeg gladelig komme å teste hvor mange det holder hvis du ikke vil prøve selv
Fredrik Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Det stemmer nok ikke. Det sliter nok mye mindre når du bare gasser på enn om du bruker Launch. Husk at på SMG kassen så har du ikke clutch, dvs, du gir bare gass for å akslerere. Når du bruker Launch setter du kassen i "fri", deretter slipper du girspaken så kassen hugger i gir.Å hvis du har kjørt m3 med SMG2 så vet du hvordan det slår baki der når du stiller kassen inn på den råeste giringen. Funksjonen kan nok helt sikkert brukes litt av og til, men ikke flere ganger etter hverandre. Dessuten sier alle de som har prøvd den det samme; det er ikke verdt det! Det er mulig at du har rett... jeg bare skisserte prinsippene for Launch Control, men teori og praksis er jo som kjent ikke alltid det samme. http://www.m5board.com/vbulletin/e63-bm ... ntrol.html
BreitBau Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Det stemmer nok ikke. Det sliter nok mye mindre når du bare gasser på enn om du bruker Launch. Husk at på SMG kassen så har du ikke clutch, dvs, du gir bare gass for å akslerere. Når du bruker Launch setter du kassen i "fri", deretter slipper du girspaken så kassen hugger i gir.Å hvis du har kjørt m3 med SMG2 så vet du hvordan det slår baki der når du stiller kassen inn på den råeste giringen. Funksjonen kan nok helt sikkert brukes litt av og til, men ikke flere ganger etter hverandre. Dessuten sier alle de som har prøvd den det samme; det er ikke verdt det! Er ikke inn i systemet med SMG her, men den har ikke klutsj sier du? Hvordan starter du bilen da? I 1. gir? Trillende start? :lol Det er ikke slik at bilen står i 1. da, og når du slipper girspaken så slipper du klutsjen? Nei jeg aner ikke jeg, men en bil uten klutsj funksjon hadde jeg nå aldri kjøpt meg likevel..
Kristov Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 SMG er bare robotgiring av en manuell kasse og clutch. Den "slår" ikke i giret i det du starter. Den slipper bare clutchen som han over sier - såkalt rivstart.
CrZyWiz Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Ja, SMG2 er igrunn en manuell kasse med hydraulisk klutsj i prinsippet. Tror nok det er noe i det Fredrik sier, at det er mye enklere at en guttekvalp klarer å gi drivverket større påkjenning uten å bruke LC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå