Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor ikke?
hva er poenget med en sånn?at den er sjelden?eller at alle glor på deg når du kjører med den?

Poenget med den uttover det å ha det gøy er at modellen representerer en viktig del av Bmws historie. Hadde det ikke vært for alle Isetta-modellene ville verken merket eller forumet her eksistert i dag, siden det var nettopp den som fikk Bmw gjennom 50-tallet.

Skrevet
Hvorfor ikke?
hva er poenget med en sånn?at den er sjelden?eller at alle glor på deg når du kjører med den?

Begge dele, samt at den er et samleobjekt for entusiaster. Det er liksom ikke hver dag man ser en slik til salgs eller i gata for å si det sånn.

Skrevet
Hvorfor ikke?
hva er poenget med en sånn?at den er sjelden?eller at alle glor på deg når du kjører med den?

Poenget med den uttover det å ha det gøy er at modellen representerer en viktig del av Bmws historie. Hadde det ikke vært for alle Isetta-modellene ville verken merket eller forumet her eksistert i dag, siden det var nettopp den som fikk Bmw gjennom 50-tallet.

Bra svar...
Skrevet
Steike, den var tøff :D Var det ikke en sånn Jeremy Clarkson kjørte inne i BBC-huset i en Top Gear episode?

Denne bilen var en Peel P50. Som forøvrig bare veier 59 kg :)

ww7svglybr718txmmamn.jpg

Skrevet

Til alle som sier de kunne tenkt seg en Isetta eller at en Isetta er verdt mye mer for deg personlig: Dere innser at prisene på Isetta er svært lave, at årsavgiften er på kun 390, at du sannsynligvis kan forsikre den for rundt 500 kr i året (avhenger av om det er med kasko eller ikke selsagst), og at den samlede summen for bilen er lavere enn mange her bruker felger?

Det er bare å kjøpe, men jeg advarer: slike biler er svært avhengighetsskapende.

:wink:

Skrevet

Sannsynligvis kostet Isetta i overkant av 10.000 kroner når den kom hit til landet. Til sammenligning kostet førstegenerasjon Trabant 8950kr i 1959 levert i Oslo, men den ble og avertert som norges billigste bil. Per August 1954 kostet Dkw Meisterklasse 12.500, og den billigste bilen var Fiat 500/c med 9150 kr tett etterfulgt av Citroen 2cv med 9.280 kr.

Bmws Isetta kom i 1955, men ettersom den var blant de dyrere boble-bilene og kom fra Tyskland er det naturlig å tro den var priset litt over de enkleste konkurrentene som Trabant. Grunnet lisensordningen på privatbiler vi hadde i perioden, var det nok vanskelig å skaffe seg en Isetta uansett.

Bilen var aldri en volumselger her i landet. Heinkel Kabine var langt mer populær, men selv den solgte ikke like bra som f.eks Vw Boble.

Primærmarkedet for Isettavar nok europeiske storbyer. Vi i Norge har alltid foretrukket relativt store biler med relativt liten motor.

;)

Skrevet

Hvis man ikke har muligheten til å kjøpe en Isetta kan man jo vurdere å kjøpe en Airpod One istedenfor. Konseptet er mistenkelig likt Isetta´en... dog har Airpod en motor som går på komprimert luft. Topphastigheten er 70 Km/t og en oppladning med luft holder til 209 Km. Det koster ca. en halv Euro (ca. 4,40 kroner) i strøm å fylle opp en tank med luft... noe som tar 2 minutter. Airpod One er beregnet til å koste ca. 50000 Kr. uten evt. norske avgifter.

1223969723283_485.jpg

Skrevet

Den Isettan e jo sånn Steve Urkel kjørte :P Dere husker vell den go serien på tvnorge fra back in the days :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...