Gunnar Skrevet Mars 14, 2009 Share Skrevet Mars 14, 2009 Som noen sikkert har fått med seg så ettermonterte jeg full 16:9 navigasjon med PI-skifter, MKIV navi unit og BM54 radio i E38en min i romjula. Det fungerer helt greit, men har noen småbugs/mangler siden den ikke er kodet inn - bilen vet ikke den har navi. Får blant annet ikke stilt klokka, så den vet ikke hva klokka er, og kan derfor ikke gi meg estimated time of arrival. En del innstillinger nuller seg også hver gang tenningen har vært av. Har prøvd å retrofit-kode med BMW GT1 (v39 og v44 DIS), men med no luck. Jeg er ikke spesielt oppegående på GT1, men har rekodet klimaen og det fungerte flott, så tror ikke jeg gjør noe galt. Får denne meldingen: Kan det hende at det rett og slett er fordi E38 aldri ble levert med MKIV navi? Kanskje jeg har mer hell hvis jeg får tak i en MKIII unit, og koder bilen med den, slik at den vet den har navi, og så bytter til MKIV uniten min igjen? Ødelegger jeg da noe koding på MKIII uniten jeg eventuelt låner? Eller kanskje jeg kan kode den som om den var en E39? Får jeg trøbbel av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Du kan prøve å se på dette forumet her, evt legg ut et spm der. http://ecubb.bmwecu.org/board/ De driver mye med koding etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2009 Ja, jeg vet. Har lagt ut der før uten å komme noen vei. La ut igjen rett før jeg la ut her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Oki, skal høre med en på jobben imorgen jeg. Han er mye på det forumet der. Og kan stort sett det meste om koding av disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Jeg har ikke hatt noen av disse problemene hos meg, og jeg har heller ikke kodet dette. Har også MK IV. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Gunnar Prøv med navcoder åpner også opp for tv i fart og skrur av varsling i lysmodul ved bytte til ledpærer og retrofit xenon + mye mere som ikke carsoft og dis. kan. Du må legge inn chassinr. det meste andre du spør om finner du også svare på her. Ligger øverst her. http://www.x5world.com/navigation-system/ Og litt til. http://www.reslers.de/IBUS/index.html http://www.bmwnav.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Takk for tipset - har sett på det før, og det hadde ikke hjulpet meg. Navien er allerede kodet med mitt chassisnummer. Men har skrevet i prosjekttråden min for noen dager siden - har fått ordnet kodingen nå, med nyeste Progman hos BMW. Kombiinstrumentet måtte recodes for å skjønne at det var navi til stede. Han fikk ikke til å gjøre retrofit-koding på navigation slik BMWs instruksjoner sier man skal, men han mente det var pga. MKIV enheten. Han fikk heller ikke tatt recode på MKIV-enheten enn så lenge den står i en E38.. den godtar ikke å velge E39. TV er ikke akkurat noe å stresse med om dagen, det er bare Nord-Norge og Agder-fylkene som fortsatt har analoge sendinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Tv inn er jo fint og ha når man trenger AV/inn til andre ting, isteden for og kjøpe andre dyre convertere. Man kan jo også bruke ryggekamera inngang men greit og kunne velge av da man har flere justeringsmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Har ikke satt meg nok inn i det greiene der til å vite hva jeg burde ha og ikke. Eneste jeg vurderer er å bytte ut CD-skifteren med en iPod. Mangler magasin allikevel, og det koster jo 500,-.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Tv inn er jo fint og ha når man trenger AV/inn til andre ting, isteden for og kjøpe andre dyre convertere. Man kan jo også bruke ryggekamera inngang men greit og kunne velge av da man har flere justeringsmuligheter. Nettopp derfor jeg kjøpte meg en original tv-tuner. Man kan forsåvidt få dette på uoriginale moduler også, men da må man skifte til tv ved å holde klokkeknappen inne i fem sekunder o.l. Jeg syns ikke det er like elegant. Jeg er forsåvidt på jakt etter en modul som gjør at jeg kan bestemme hvilken kilde jeg vil ha lyden i fra når jeg bruker video-funksjonen. De som finnes der ute virker som har gått ut av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Hvis du har video inn på ryggekamra blir lyden på den kilden du selv har valgt. Har selv tenkt til og bruke ibusinterface og kjøre alt via carputer men alt blir styrt via orginal anlege. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå