Gå til innhold

BMW E36 318is Coupe

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, men du trenger da ikke 10 bokser heller da :P om du må ha to så er d vel verd d.:)

jepp, sant det, men om jeg skal lakke sidesjørta så er det vell best å lakke fram å bakfanger også?

tja, om du ikke greier å rubbe å polere opp fargen igjen så.:) da er d kanskje bedre om du ordner lakkering av de delene da.:)

Å det blir jo selvfølgelig ikke heeeelt samme finish med sprayboks som med lakking i boks nei. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men du trenger da ikke 10 bokser heller da :P om du må ha to så er d vel verd d.:)

jepp, sant det, men om jeg skal lakke sidesjørta så er det vell best å lakke fram å bakfanger også?

tja, om du ikke greier å rubbe å polere opp fargen igjen så.:) da er d kanskje bedre om du ordner lakkering av de delene da.:)

Å det blir jo selvfølgelig ikke heeeelt samme finish med sprayboks som med lakking i boks nei. :wink:

nja, når jeg koster på lakkering så blir det hel lakkering :) å da skal jeg ha m-tech fangere først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, når jeg koster på lakkering så blir det hel lakkering :) å da skal jeg ha m-tech fangere først :)

mm, derfor er d en helt grei mellomlanding å få på litt farge med boks bare.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar ang ombygging av biltilsynet :D

Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstille

de krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2).

Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.

Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikk

informasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan vi

akseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).

Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. Uavhengig av om det benyttes

dempere og fjærer fra donorbilen må det i så tilfelle fremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på

kjøretøyets understellsnummer.

Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy.

Dersom kjøretøyet har vært registrert i Norge i mindre enn 10år vil det i forbindelse med ombyggingen måtte svares

tillegg i engangsavgiften. For det avgiftsmessige spørsmålet må tollvesenet kontaktes.

Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...