Mexos Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Fortsetter det slik så er Siv jensen statsminister før vi vet ordet av det.
wabby Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) du har lov vis du er registrert samboer med ei som er statsborger i det landet bilen er regga på og hu sitter på/kjører over grensa når du tar inn bilen.. en kompis av meg har supra i england som han tar over til norge om sommern Så du sier at dersom jeg bruker mitt tyske statsborgerskap så kan jeg kjøpe tysk bil og betale tysk veiavgift og bruke den fritt i norge?
S.Arnesen Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) du har lov vis du er registrert samboer med ei som er statsborger i det landet bilen er regga på og hu sitter på/kjører over grensa når du tar inn bilen.. en kompis av meg har supra i england som han tar over til norge om sommern Denne regelen gjelder ikke ifra sverige eller tyskland ihvertfall. En norsk statsborger har ikke lov til å kjøre en svensk eller tysk registrert bil over grensa engang. Det var en stor sak i vg i fjor høst engang angående dette, der en norsk statsborger hadde lånt bilen til en kamerat for å ta en tur til svinesund. kameraten var svensk statsborger, og kjørte svenskregistrert bil. Når den norske statsborgeren skulle kjøre bilen tilbake over grensen ble han stoppet i rutine kontroll, og han endte med å måtte betale moms for bilen.
dutten Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 han har kjørt kommi inn til norge i engelsk bil flere ganger han men var visst viktig at enten så måtte dama hans sitte på eller kjøre bilen..
dutten Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) du har lov vis du er registrert samboer med ei som er statsborger i det landet bilen er regga på og hu sitter på/kjører over grensa når du tar inn bilen.. en kompis av meg har supra i england som han tar over til norge om sommern Så du sier at dersom jeg bruker mitt tyske statsborgerskap så kan jeg kjøpe tysk bil og betale tysk veiavgift og bruke den fritt i norge? er noe med at du må ha bilen i tyskland ei stund først og så må du ned igjen til tyskland med den etter så og så lenge... husker ikke helt hvordan det er..
M3cabriolet Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) du har lov vis du er registrert samboer med ei som er statsborger i det landet bilen er regga på og hu sitter på/kjører over grensa når du tar inn bilen.. en kompis av meg har supra i england som han tar over til norge om sommern Denne regelen gjelder ikke ifra sverige eller tyskland ihvertfall. En norsk statsborger har ikke lov til å kjøre en svensk eller tysk registrert bil over grensa engang. Det var en stor sak i vg i fjor høst engang angående dette, der en norsk statsborger hadde lånt bilen til en kamerat for å ta en tur til svinesund. kameraten var svensk statsborger, og kjørte svenskregistrert bil. Når den norske statsborgeren skulle kjøre bilen tilbake over grensen ble han stoppet i rutine kontroll, og han endte med å måtte betale moms for bilen. hmm. de kan da umulig kreve han for moms, så lenge det ikke foreligger noen kjøpspapirer på bilen. han skal isåfall betale 25% av det beløpet han har betalt for den omregnet i norsk valuta. finnes ikke noe grunnlag for dette, kan de heller ikke kreve han for det. tollvesenet står fritt til å kontakte registrert eier på kjøretøyet og kontrollere om bilen er solgt, lånt eller stjålet dersom det ikke foreligger papirer på "innførselen"
Bushnell Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 mener jeg husker enten å ha lest eller sett program om att de må reise mye frem og tilbake for å få henta råvarer, og dette forurenser vanvittig mye mer enn det bilen noen ganger tjener inn igjen også.. mener da el-biler.. noen som vet noe mer om det?
camxer Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Dette er direkte bullshit fra hjernedøde politikere. Forby salg av nye bensinbiler i 2015 uten at det finnes et bruktbart alternativ? Hvis dette skal gjelde transportindustrien også er dette iallefall helt blåst. Sånn som det er nå eksporterer norge en god del av strømmen sin og importerer strøm til en billigere pris fra andre land og jeg lurer sterkt på hvor rent den strømmen virkelig er... En annen ting er jo at selve el-bilen er jo langt ifra å være miljøvennlig i seg selv. En slik el-bil bruker en god del batterier kan man si og de må byttes hvis bilen skal ha en lang levetid og for... Når det gjelder bellona så burde de holde munnen sin. "Her er det ikke tid for pingling, og vi trenger denne typen forslag, sier Frederic Hauge." Haha, kan noen fortelle meg hvorfor er det så lurt å begrense industrien vår og oss selv såpass mye imens land som f.eks Kina, India og USA har ikke skrevet under Kyoto avtalen om miljøutslipp engang? Dette er direkte latterlig, det norge forurenser med er en dråpe i havet i forhold og jeg syntes seriøst at pengene/ressursene burde heller gå til å dele teknologi/hjelpe til eller tvinge land som ligger langt bak norge til å bli mer miljøvennlige. Edit: siden jeg hadde ikke mulighet til å se videoen da jeg skrev dette innlegget, så fikk jeg ikke med meg at hybridbiler som prius ble nevnt. Dette er jo litt bedre, men fortsatt idiotisk slik som de vil gjennomføre "planen" deres. Vi burde hatt en mye lenger overgangsfase og satse mer på hydrogen som alternativ til bensin og diesel, men som jeg nevnte tidligere syntes jeg at vi burde først få med andre land til å være like miljøvennlige som Norge er nå før vi vurderer slike drastiske tiltak.
Lars89 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 FRP har makta i 2015 så det kommer ikke ti å skje. Tenk før dere stemmer til høsten folkens
A1eks Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 FRP har makta i 2015 så det kommer ikke ti å skje. Tenk før dere stemmer til høsten folkens +1
Galro Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Sikkert med unntakk på veteranbiler. Så bare skaffe seg en som blir vetran innen den tid Det er snakk om forbud på salg av nye bensinbiler. Altså vil ikke veterabiler få noen unntak, fordi de ikke blir berørt av ordningen i utgangspunktet. Vi burde hatt en mye lenger overgangsfase og satse mer på hydrogen som alternativ til bensin og diesel, Siden du er så opptatt av helhetsbildet med tanken på el-biler, kan det være greit å poengtere at det samme gjelder for hydrogendrevne. Istedenfor at strømmen går direkte til bilen slik som til en elektrisk bil, bruker man den samme elektrisiteten til å produsere hydrogenet. Akkurat de samme ulempene som du mener taler mot el-biler, taler også mot hydrogenbiler i kanskje enda større grad. Her er en artikkel om Bmws 7-serie med teknologien: http://www.spiegel.de/international/spi ... 48,00.html En generell "oversikt" over hydrogenets ulemper og til dels fordeler: http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... ogen-cars/ men som jeg nevnte tidligere syntes jeg at vi burde først få med andre land til å være like miljøvennlige som Norge er nå før vi vurderer slike drastiske tiltak. Til tross for at jeg er uenig i dette forslaget og svært mange andre som kommer i klimaets navn, er jeg kanskje enda mer uenig i denne holdningen; Om alle skal vente til nestemann tar en igjen, hvem vil da gjøre noe? Om du erkjenner at det er problem (noe du må gjøre ettersom du tilsynelatende ønsker å gjøre noe etter at andre land blir "like miljøvennlige som Norge"), hvorfor vente med å gjøre noe?
Z1 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 FRP har makta i 2015 så det kommer ikke ti å skje. Tenk før dere stemmer til høsten folkens +2
T.R.Melum Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 CO2, klima, hybrid og annet lignende vas er kun en motesak, går over snart skal vi se! Heia kubik!!!
Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 FRP har makta i 2015 så det kommer ikke ti å skje. Tenk før dere stemmer til høsten folkens +3 Det at det ikke skal komme noen nye bensinbiler osv osv er bare bullshit. Det er det tåpeligste forslaget norske politikere noengang har kommet med. Hvorfor skal vi i Norge ta på oss alt ansvar å gjøre verden "mindre" forurenset? Om dette skulle blitt gjort så skulle bensinbiler blitt forbudt i ALLE land i verden! Norge er en så liten del av bilindustrien at dette forslaget bare kommer til å bli gjort til latter. Og jeg LER! FRP, her kommer jeg
MortenK Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Det forslaget med å forby bensinbiler kan de bare Drite i! Skal ikke bøye meg for andre bare fordi de sier at jeg skal det! Den dagen bensinbiler blir forbudt, flytter jeg eller lever ikke lengre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå