Gå til innhold

Oransje eller hvite blinklys på min E36? Stem NÅ!

Skal jeg ha hvit/smoked eller oransje blinklys på min E36?  

114 stemmer

1. 1. Skal jeg ha hvit/smoked eller oransje blinklys på min E36?

• Hvit/Smoked blinklys
      58
    • Oransje blinklys
      56

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han trenger ikke oransje blinklys for å ha draget på meg :wink:

Da gjør det jo valget meget enkelt :lol:

Men mener at hvite kler bilen best (så stemte på det), selv om også oransje ser pent ut. Er jo ikke verre enn å ha begge settene liggende selv om det kanskje er litt overkill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange. Gjør seg bra på blå E36. Dessuten har nesten alle andre hvite.

det er jo en grunn til at alle har hvite, for det ser mye bedre ut..

Synes du og de som har det ja. Er smak og behag som alt annet det. Men på mørk E36 M3 så synes JEG at orange er mye tøffere, skiller seg litt mer ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda veldig i tvil.

Jeg kan iallefall si at da jeg gikk fra hvite til oransje blinkere på den jeg hadde, så ble ikke bare bilen mye penere, men jeg fikk også ny og bedre jobb, bedre drag på damene og generelt økt livskvalitet.

Anbefaller deg så absolutt å ta steget fullt ut. Det kan føles rart i starten, men etterhvert vil du lure på hvordan du greide kjøre rundt med hvite blinklys.

Haha... life changing experience :wink:

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 28-5. Lysutstyr som bil kan ha (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1)

RYGGELYS

9. Bil kan ha en eller to lykter som gir hvitt eller gult ryggelys.

9.1 Lyktene skal gi stor spredning og må ikke virke blendende.

9.2 Hver lykt skal være slik konstruert og innstilt at belysningen 25 m foran lykten er mindre enn 1 lux i ethvert punkt som ligger over horisontalplanet gjennom lyktens sentrum.

9.3 Lykten(e) skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 25 cm eller mer, men høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten må være mindre enn 120 cm. Målene skal tas når bilen er ubelastet.

9.4 Lykten(e) skal være koplet slik at den (de) bare kan tennes når tennings strømmen er slått på og når enten giret settes i revers, eller bilen beveger seg bakover.

9.5 Lykter for ryggelys som tilfredsstiller direktiv 77/539/EØF anses å oppfylle bestemmelsene foran.

Jeg er temmelig sikker på at du vil få et ganske hvitt lys med gult skjær i. Ikke noe orange iallefall. Tror ikke det er noe problem å lakke de orange, og om det skulle bli det så har du jo de andre lyktene også :)

Takk for linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartveit i Møhlendalsveien selger transparent oransje lakk :wink:

Samme som de har "alle" steder, men de fleste har bare rød og sort evt blå og grønn :roll:

Eller kjøpe klarlakk med 10% orange i elns. Det kan de nok fikse på kokstad, viss det er nærmere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å ha to sett med blinklys ja, og skifte over alt ettersom. Spennende å se om det går an å fikse oransje over hele. Tror det kan bli bra :). Akkurat denne uken er jeg hos damen i oslo .. dvs prosjektet er satt på vent litt, men er bare å fortsette med kommentarer og meninger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...