Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, paint som 325ix1987 sier eller imageshack.us :) laste opp der og velge at den skal resize bildet :)

Skrevet
For de som har Windows XP er denne tilleggssnutten fra Microsoft veldig grei: http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe (ca. 500kB).

Den er det bare å kjøre, så får man opp et ekstravalg på høyreklikkmenyen, resize -> custom og tast inn 120 på bredde, så ordner resten seg til en avatar som fungerer her. :)

Hmm, men man må aller helst lagre som GIF for at filstørrelsen skal bli under 12Kb ;-)

Skrevet

Litt rart at ingen har nevnt "gimp" i denne tråden. Der kan du "re-scale" bilder og lagre de i nesten hvilket som helst format du måtte ønske deg.

Skrevet

personlig liker jeg gunnar`s metode best, den jeg har brukt hele tiden

kan høyre-klikke på hvilket som helst bilde, får da opp i menyen noe som heter "resize pictures" (etter å ha instalert linken han postet)

for å få et bilde som du skal bruke i avatar må du inn på "advanced" så trykker du på "custom" å taster inn 120x120 og VOILA et perfekt bilde til bruk i avatar:)

Skrevet
Hmm, men man må aller helst lagre som GIF for at filstørrelsen skal bli under 12Kb ;-)

Javelja. Min avatar er jpeg og 7kB. Og ikke si det er lite detaljer der. Det er lagret med Paint Shop Pro, men ImageResize fra Microsoft gjør det også helt fint under 10kB. Har sikkert laget avatarer for 50 mann her inne opp gjennom tidene, og samtlige har jeg levert i jpeg.

Til han som foreslår Gimp, Gimp er helt greit, men sykt tungvindt og enormt mye mer enn man trenger om man kun skal lage seg avatar.

Skrevet

Jeg bruker gode gamle Photofiltre som jeg tror stadig kan lastes ned fra flere steder. Galro´s avatar er laget med Photofiltre og den er rimelig skarp i detaljene.

12880.jpg

Skrevet

Javelja. Min avatar er jpeg og 7kB. Og ikke si det er lite detaljer der. Det er lagret med Paint Shop Pro, men ImageResize fra Microsoft gjør det også helt fint under 10kB. Har sikkert laget avatarer for 50 mann her inne opp gjennom tidene, og samtlige har jeg levert i jpeg.

Til han som foreslår Gimp, Gimp er helt greit, men sykt tungvindt og enormt mye mer enn man trenger om man kun skal lage seg avatar.

Okey :-) Jeg har lagret enkelte i jpeg, men ikke alltid fått størrelsen under 12Kb. GIF i photoshop blir veldig bra og godt detaljert. Har også laet avatarer for ca 40-50 som har sendt meg PM, men har levert alle i GIF. Kan hende mange andre programmer fungerer like godt, spørs hva man liker. Har prøvd GIMP litt, men det er sykt tungvindt som du sier.

Har ikke prøvd ImageResize fra Microsoft, men kan laste det ned på maskin nr. 2 i huset. :wink:

Skrevet
Okey :-) Jeg har lagret enkelte i jpeg, men ikke alltid fått størrelsen under 12Kb. GIF i photoshop blir veldig bra og godt detaljert. Har også laet avatarer for ca 40-50 som har sendt meg PM, men har levert alle i GIF. Kan hende mange andre programmer fungerer like godt, spørs hva man liker. Har prøvd GIMP litt, men det er sykt tungvindt som du sier.

Har ikke prøvd ImageResize fra Microsoft, men kan laste det ned på maskin nr. 2 i huset. :wink:

Alt dette snakket om avatarer gjorde at jeg lagde meg en ny. :D

Den jeg hadde tidligere var gif fil, men den nye nå er jpg.

Marius, for å få bilde under 12kB i PS, så må du ikke bruke 'Save as', men heller 'Save for Web & Devices...'. Da kan du velg på en kvalitetsskala fra 0-100, og da kommer du under 12kB. :wink:

Skrevet

Velg Save as for web i Photoshop, så setter jeg nesten penger på at de blir under 12kB.. ;)

Eventuelt velger du å dra ned kvaliteten litt på vanlig jpeg-lagring, så blir det fin størrelse, men fortsatt bra kvalitet. Med kvaliteten på maks så blir filene store, men det er det veeeldig sjelden at er synlig.

Skrevet
Velg Save as for web i Photoshop, så setter jeg nesten penger på at de blir under 12kB.. ;)

Eventuelt velger du å dra ned kvaliteten litt på vanlig jpeg-lagring, så blir det fin størrelse, men fortsatt bra kvalitet. Med kvaliteten på maks så blir filene store, men det er det veeeldig sjelden at er synlig.

Oja går dette? Bruker bare "Save for Web and Devices" når jeg skal lage nettsted i Adobe Dreamweaver ;-) Men om dette fungerer så skal jeg prøve ut dette neste gang! Takk for nyttige tips.

Til dere andre som leser, bare send PM om dere trenger hjelp til ordning av avatar. Alltid like kjekt å hjelpe hyggelige medlemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...