Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Dekk med lav rullemotstand samt dekktrykksovervåkning blir påbudt fra november 2012 skal redusere drivstofforbruket ytterligere."

Fra: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=551604

Gjelder dette også personbiler? Det kommer jo til å bli helt bonkers hvis dette også skal gjelde EØS, og havner i Norge! :shock:

Dekkene med lav rullemotstand har ikke akkurat vært kjent for gode kjøreegenskaper... tenker da på vannplaning/snø/brems.. spørs hva slags merking disse da vil få, og hva som eventuelt skjer med alle andre dekk. Og om alle dekk som ikke er slik må kastes fra 1.1.2012, eller om man kan kjøre til de er utslitt..

Skrevet

Audi A1 og VW Lupo 3L hadde jo dekk med spesielt lav rullemotstand. Bilene var av hensyn til drivstofføkonomien og avgifter typegodkjent med disse dekkene... 155/65-14. VW Passat Bluemotion har også dekk med spesielt lav rullemotstand... min dimensjon... 205/55-16... :wink:

Skrevet

Jeg kan se poenget med at det burde bli påbudt å ha relativt riktig lufttrykk i dekkene, men å påby dekk med lav rullemotstand virker tafatt; Hva skal alle Pantera- og Countach-eiere gjøre nå?

Skrevet
":3lic6kc6]Jeg vil med en gang påpeke at jeg mener mine 265/30/19 har lav rullemotstand!

Hehe, ja er bare å sette i en større motor det så føles det ivertfall sånn ut.

Skrevet
Erik solheim vet ikke hvordan det er å eie bil, så han har ingenting han skulle ha sagt!

Han har faktsik svært mye som han skal ha sagt. Det er tragediene oppe i det hele!

Skrevet
":1o13u9s7]Jeg vil med en gang påpeke at jeg mener mine 265/30/19 har lav rullemotstand!

Hehe, ja er bare å sette i en større motor det så føles det ivertfall sånn ut.

Tar det igjen med lav luftmotstand på resten av bilen :)

Skrevet
Erik solheim vet ikke hvordan det er å eie bil, så han har ingenting han skulle ha sagt!

Han har faktsik svært mye som han skal ha sagt. Det er tragediene oppe i det hele!

Men at han prater FOR MYE er sikkert!!

Folkeopprør!!!

Skrevet

Men at han prater FOR MYE er sikkert!!

Prater for mye ?... Han er jo politiker og de får betalt for å bable i vei og mene noe om alt... :x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...