morteym Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 Lurer på hvordan det er å møte opp på biltilsynet for å få senkesett inn i vognkortet, om de tar deg på andre ting som ikke er lovlig? Har bestilt eksos til M3n, mistenker at det er litt i høyeste laget på lydnivå, så kanskje best å sette på eksosen etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 Det vil jeg tro varierer veldig, om du har godkjenningstime til senkesett så skal de jo egentlig bare sjekke dette, men det er nok ingen regler som sier at de ikke har lov til å ta en titt på resten av bilen heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 når jeg var inne til godkjenning av coilovere på M3'n dro jeg derifra med godkjent senkesett, men mangellapp på dekk/felg, uoriginal eksos, og xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 Ok. Da får jeg bare vente med å sette på eksosen til jeg har satt på senkesett og kjørt x antall mil så jeg får tatt en firehjulskontroll. Noen som vet om man må godkjenne recaro-stoler og? De jeg har bestilt er TUV-godkjente for gatebruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 Må godkjenne "alt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 dem sa ikke noe på bilen min når jeg godkjente 60/60 på e30'n. å der var det MYE som skulle ha vært godkjent. men er vel litt fra person til person, samt hvem trafikk stasjon du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 S.Arnesen: Vet du hvordan biltilsynet i sarpsborg er? Ang. de setene så skulle jeg gjerne visst hvilke krav som stilles, bl.a til monteringssett osv. Disse kan bare slides fram og tilbake, ikke vippes opp. Vet at bl.a i usa så er ikke det godt nok.. Men egentlig så kan jeg vel bare si at bilen kom sånn fra fabrikk (hartge) hvis noen lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 S.Arnesen: Vet du hvordan biltilsynet i sarpsborg er? Bt her i sarp kan være temmelig vanskelige. Jeg skulle godkjenne mitt justerbare senkesett og felger i høst, alle papirer i orden på både felger understell og 4 hjulskontroll. Kom til godkjenningstimen og joda, alt var i skjønneste orden. Med unntak av en ting, jeg kjørte på orginale bmw hjulbolter (da felgene hadde samme innpress om orginal innpresset). Da satt kontroløren seg på bakbeina og nektet og godkjenne det før jeg hadde fått meg tüv godkjente bolter De har sine gode og dårlige dager regner jeg med, men jeg velger nå å dra til traffikkstasjon i mysen. De er veldig greie å ha med å gjøre, ble selv anbefalt å dra dit av bmw (Brennes auto) her i sarpsborg da kontroløren i mysen er glad i fete bimmere med mye senk og store hjul Så om du ikke bryr deg om å kjøre noen mil ekstra så hadde jeg ordna meg time hos bt i mysen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 Jeg husker den saken... Hvis det passer seg sånn så kan jeg kanskje dra til mysen. Har en onkel der jeg kunne besøkt. Hehe. Noen som vet hvordan det er i Rogaland/Stavanger/Sandnes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 VELDIG variert.. var inne me min bil når jeg sko godkjenne en del ting bla. senkesett hadde papirer på senkesettet (FK automotive) men han fant ikke fjørnummere, men bilen så ellers så fin ut at det var sikkert i orden sa han bare Det har veldig mye me hvilken holdning du har og til kontroløren.....at du ikke selv står der og leker verdensmester... selv tok jeg ut baumen fra speilet og vasket bilen fint og pyntlig + oppførte meg som om jeg ikke visste for mye om "styling og slikt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 Det sier seg vel kanskje selv at det er lett å gjøre forskjell på en strøken gjennomført bil og en eldre bil med et "feil image". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 mye mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Når jeg var inne og godkjente senkesettet mitt, så bemerket kontrolløren seg baklyktene mine. Som er helt svarte. Han sa at lyktene var ulovlige, men han skulle ikke henge seg opp i det der og da. Dette var i eigersund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Noen med erfaringer fra Haugesund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå