Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja slik ja.. Altså det er jo slik da, at jeg faktisk må tenke meg om.. Her inne på Bimmers er det nok ett "kjent" problem da veldig mange i løpet av de 3 årene jeg har vært her, har hatt problemet, og enda flere har gitt utrykk for at de nå er obs på det.. Men så er det jo en verden utenfor bimmers også da vett ;)

Jeg tror dette er en indirekte årsak av slitte kardang og traversforinger.. Veldig ofte blir biler på ca 130 000 kjøpt av ungdommer og service historikken slutter med det kjøpet.. Desverre da, blir ofte traversforinger glemt.. Og da får problemet utvikle seg..

Vel vel, det er bare min teori da..

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

såklart. slitte foringer osv gjør jo at "detta" Får lov til å bevege seg mer. å når da 90% av alle ungdommer som kjøper seg en e36 med manuell elsker å sparke clutch til dem ser mannen med ljåen for å få den illsinte 320'n til å sleppe på vått føre :P såklart får det juling. ikke noe å legge skjul på det. ser jo hva det resulterer i på e30'n hvis du er spesielt aktiv med dårlig diff foring. jo, stakkars baklokket blir jo rivd i filler :P hehe. ikke bra dette. enig i teorien din Breitbau.

Skrevet

Ja, E30 er skikkelig overdimensjonert. :roll:

Derfor forhjulet kom gjennom gulvet mitt og knuste beinet, A-stolpen knakk og dashbordet flytta seg 20cm når jeg smalt min...

On topic:

Er det opphenget til bakstillinga eller opphenget til DIFFEN som er rusta sund? Har sett begge og er to litt forskjellige jobber :wink:

Skrevet
Ja, E30 er skikkelig overdimensjonert. :roll:

Derfor forhjulet kom gjennom gulvet mitt og knuste beinet, A-stolpen knakk og dashbordet flytta seg 20cm når jeg smalt min...

On topic:

Er det opphenget til bakstillinga eller opphenget til DIFFEN som er rusta sund? Har sett begge og er to litt forskjellige jobber :wink:

kommer litt an på farta det vel?

Skrevet

E36 redda livet mitt når autoværnet traff :D så jeg vet at dem er hardt bygt dem og men..E30 har jeg fortsatt en knapp på! :D en kompis gikk rundt flere ganger når han kjørte ut og den reddet han skikkelig!heldigvis :shock:

bilen holdt sammen til og holde han i livet :D og jeg tror det er en kombo av flaks og bygge kvalitet av BMW!

Skrevet
Huff å huff !

Kjøpte E36 325i for et halvt år siden omtrent. Etter 2 mnd gikk dynamoen til helvete, siden jeg var bortreist var det ikke noe jeg kunne fixe selv, så det ble 5,5k. Bilen gikk greit en hel måned helt til den begynte å rykke som faen.. Fant ikke ut ka d kunn vær, men stola på at d ikke va nå "livsfarlig".

Den dag idag står bilen still. Sku på verksted å få nye deler og fixe handbrekken, samme dag hørt e et helvetes smell når e gira / tar laus. Fikk dem te å sjå om dem såg ka d kunn vær. Vart oppringt seinar på dagen (fikk baksmell samme dag). Beskjeden var som følger "2 av 4 fester på kardangen ha blitt revet laus fra karosseriet, noe rust og kan ta en stund å fixe. Må ned med bensintanken, bakstillingen og mere. pris antydning: 12k+. Er litt oppgitt, og har ikke anels på ka i helvete e ska gjør, + permitert@work. !

om det er noen som har anelse på om 12k for å fixe skaden er dyrt blir jeg glad for å høre.. Ingen her som har selv sett skaden, men ut ifra det som er skrevet er d kanskje noen som føler 12k er for dyrt/rimelig!

Et annet verksted sa "ha d vøre min bil ha e brukæ dæ som delebil, høyres jævlig ut men d mein e" .... va ikke langt unna en kakk! :\

Hvilket verksted var det du fikk prisen fra?

Et nyoppstarta, har nettopp starta for seg selv etter at han var i mange år på et annet,, sikkert ingen som kjenner til det her inne, men han kan faget :)

Skrevet

har ikke mye peiling, så om d e travers eller det andre du sa!

Det ene verkstedet (Tunheim Auto) sa: Det er 2 av 4 festepunkt som er løsnet. Det som må gjøres er jo først å ta ned hele bakstillingen, så kommer det sikkert frem mere rust og brest i infestningen, må jo lages nye plastbiter med skrufeste i"

Nån som "hør" om d e travers ellerno etter å ha lest d her?:)

Skrevet
eller at de koster 8k å skifte en hengsle på bakluka til en e39 touring....

Der ble du lurt hehe, betalte 6000 for begge ferdig lakert og montert ;)

Skrevet
eller at de koster 8k å skifte en hengsle på bakluka til en e39 touring....

Der ble du lurt hehe, betalte 6000 for begge ferdig lakert og montert ;)

har ikke blitt lurt enda,luka fungerer forsåvidt ok enda,fikk bare tilbud fra bavaria i haugesund...syter litt med å legge ut så mye for en sånn filleting...
Skrevet

Enig at det er dyrt, hør med andre verksteder før du sier ja til den summen der. Og bytt begge når du først er igang. Er den ene slitt er nok den andre på kanten også.

Skrevet
Enig at det er dyrt, hør med andre verksteder før du sier ja til den summen der. Og bytt begge når du først er igang. Er den ene slitt er nok den andre på kanten også.
om den er slitt vet eg ikke,men luka stikker ca 1cm for langt opp på ene siden,hva må lakkeres forresten? hengslene er jo sorte?
Skrevet
om den er slitt vet eg ikke,men luka stikker ca 1cm for langt opp på ene siden,hva må lakkeres forresten? hengslene er jo sorte?

Hadde samme problem på min, hengslet er slitt så det går ikke helt ned som det skal. Jeg hadde ca 1cm åpning på høyre side så vann og luft kom inn i bilen. :roll:

På min måtte dem lakke litt på hengslet.

Skrevet
E36 redda livet mitt når autoværnet traff :D så jeg vet at dem er hardt bygt dem og men..E30 har jeg fortsatt en knapp på! :D en kompis gikk rundt flere ganger når han kjørte ut og den reddet han skikkelig!heldigvis :shock:

bilen holdt sammen til og holde han i livet :D og jeg tror det er en kombo av flaks og bygge kvalitet av BMW!

Ganske stor forskjell på at en bil er solid bygd for bruk og solid/riktig konstruert for en kraftig kollisjon. Det siste var egentlig ikke et tema da E30 ble konstruert, og såvidt påtengt da E36 ble konstruert. En kollisjonssikker bil SKAL gi etter på de riktige stedene, mens kupéen skal holde seg mest mulig uendret og kraften skal ledes rundt denne.

Tilbake til tema så er det ikke akkurat uvanlig at dette emnet dukker opp som Breitbau sier, og prisen på reparasjonen høres svært billig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...