Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kjørte jeg som vanlig hjem fra jobb.ca 200 meter hjemmefra legger jeg merke til at en mørk passat stasjonsvogn svinger hurtig inn etter meg og ikke like lenge etter hører jeg 2 sirene hyl, jeg kjører inn til siden, tar ned vinduet og ser bak. Ut kommer 3 politimenn og han ene kommer bort til bilen og spørr hyggelig "heisann, kan jeg få se vognkort og førerkort?" ja såklart sier jeg og smiler og gir det til han. han ser seg rundt og i speilet ser jeg at politi mann nummer to går sakte rundt bilen og studerer den..han går fram, ser på skiltet som ligger i frontruta, ser på belteselene mine som ikke er på meg..han andre spørr om jeg har kjennskap til politiet, nei svarer jeg høflig og smiler. Han ler og sier "dere nordlendinger altså"..spørr så om jeg bor i nærheten da svarer jeg "ja, like borti her"..han smiler gir meg tingene tilbake og sier "du får ha en fin dag videre" jeg smiler og sier "du, hvor vanskelig er det å komme inn på politi skolen?" vi snakker i 5 minutt til jeg sier "nei nå er det hjem å spise middag" ja sier han og smiler og vinker meg av gårde.

Det merkelige er at jeg blinket ikke på hele turen fra byen og hjem. Ikke hadde jeg beltet på meg. jeg har piggdekk og ingen betalt avgift. har vegavgifft oblater fra i forfjor da jeg ikke fikk i fjor. jeg har også skiltet i frontvinduet. alt dette virket det som di la merke til. men di var altså mer opptatt av hvor jeg bodde, hva jeg gjorde i trondhjem (er jo nordlending) og enda en gang hvor jeg bodde og hva jeg jobbet med...?

Første jeg tenker er Opplæring av sivil politi mann siden han virket for hyggelig og for lite intressert i feilene rundt meg og bilen..?!

hva tenker du?!

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

De leitet sikkert etter noen andre?

Har faktisk sett den bilen stoppet flere biler opp Innherredsveien, ved Voldsminnet i det siste. Kan godt være opplæring som du sier.

Er det ikke greit at de ikke var hestkuker da? ;)

Skrevet

Spurte jo hva det gjaldt, husker ikke hva han svarte, men han svarte ikke noe konkrèt nei..tenkte å ringte politiet å høre (har jeg krav på å få vite grunnen??) siden jeg ble litt redd siden di ville vite hvor jeg bodde 2 ganger, hva jeg jobbet med, om det var min bil og hva jeg gjorde i trondheim...?!

Skrevet

Sikkert sivilt politi og ikke Utrykkingspoliti, de driter som regel i de små bagatellene. Ble stoppet jeg også av "vanlig" politi, og de brydde seg fint lite om jeg ikke hadde lappen med, manglet vognkort dekka var utslitt.. De er mest ute etter kriminelle litt høyere opp på "rangstigen" virker det som :P

Skrevet

Merkelig :? Er det rareste møtet med pilitiet jeg har vært borti. Om politi er så greie litt lenger opp i Norge enn de er her på Østlandet så har de mye å lære :P

Men som du ser, om du ikke blinket, hadde skiltet i frintruta osv osv, så er det i allefall rart du ikke fikk en advarsel :P Var en gang kjørte på litt ut fra et kryss, ikke over fartsgrensen eller noe, men bare kjørte litt fort opp til fartsgrensen og da så jeg brått at sivilbilen var etter meg og kjørte inn på siden og han ga meg en alvorlig prat om det var ulovlig å "ruse" frem på den måten? :? Aldri hørt om at det ikke er lov til å kjøre på litt opp til fartsgrensen.

Så hadde jeg et annet litt uheldig møte med onkel. Det var i fjor sommer. Da var jeg riktignok skyld i alt selv og hadde vanvittig dårlig tid fordi jeg måtte rekke en ferge. Men i allefall kjørte jeg 40-50 km't over fartsgrensen som var 60. Da ble jeg stoppet av sivil og var livredd for at lappen skulle ryke. Men han kom bare ut å kjeftet meg huden full og sa at jeg muligens mistet lappen for dette. Så ba han om vognkort og førerkort, men selvfølgelig hadde jeg klart å glemme førerkortet hjemme. Så han sa at jeg fikk høre mer fra de dagen etter da jeg måtte gi bort nummer og adresse. Men hørte aldri noe mer fra de og fikk ikke bot for å ikke ha med førerkort eller noe. Ganske merkelig, men VELDIG deilig :) Så satt jeg også igjen med en erfaring mer... ALDRI KJØR FORTERE ENN 10-20 over fartsgrensen uansett. Så der har jeg satt meg en regel :)

Skrevet

Spesiell grunn til at du ikke gidder å blinke? At du ikke bryr deg om selen får være ditt problem.

Siden de var 3 stk. som kom ut av bilen høres det ut som det må ha vært opplæring eller noe ja, eller så er bilen din borte i morgen som Breitbau sier.

Skrevet

jaja, når di ligger bak folk pleier di jo å sjekke folk opp mot skiltene..og jeg er helt clean...forutenom noen parkerings bøter..derfor også jeg reagerte på at det virket som di kun var intressert i hva jeg jobbet med, hvor jeg bodde og hvor jeg var fra..

Skrevet

Synes det hele var litt merkelig. Uansett om det var opplæring så bør de jo i såfall gi deg en advarsel eller si hva du gjorde galt eller noe(ikke blinket f.eks). Men er jo mest sannsynlig som dere sier at det bare var opplæring.

Skrevet

spess med tanke på at det var opplæring så skulle man trodd at di var ekstra pirkete..kanskje di trodde jeg var en narkobaron pga gullfarget bmw ? :()

Skrevet

Haha :) Tror nok ikke det har noe med at du kjører gullfarget BMW :P

Men er som du sier, er merkelig. Om det var opplæring så hadde det nesten vært mer vanlig om de var ekstra pirkete. Men kan være at en eller annen har lik farge på bilen din eller noe og at han er etterlyst for noe da? Jeg skjønner egentlig ingenting av dette jeg, men :P

Skrevet

Kanskje de hadde opplæring på litt andre ting. F.eks bruk av utstyr i sivilbilen osv osv.

Det å se at noen ikke har brukt bilbelte, ikke bruker blinklys osv trengs vel ikke så veldig mye opplæring for.

Skrevet

penguin- ....

er du ei S M E L L F I N blondine med digre hyller, stor utringing, stripper-antrekk med et usedvanlig sjarmerende smil?

hvis ikke, så er det merkelig, ja.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...