Highway61 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Kanskje true foreldrene med å ta saken til erstatningsrett?
Mr.Silver Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Da har en av våre BMW'er også blitt utsatt for hærverk..Skjedde med E39'en mens min samboer besøkte moren. En ufordragelig jævelunge på 5-6 år i nabolaget som hun først så at holdt på med noe bak bilen da hun gikk ut for å hente noe. Han stakk av gårde når hun kom ut. Ungen kom tilbake kort etter hun gikk inn igjen og litt senere var det en fin stripe på hele venstre bakdør som fortsetter på skjermen helt til baklykten, og en skrue som trolig ble brukt lå rett nedenfor. Dette var selvfølgelig den siden som ble lakkert for under 2 år siden.. Etter å ha snakket med meg tok hun med sin stefar bort og snakket med moren, som selvfølgelig ikke kunne forstå at gullet hennes kunne ha gjort noe slikt for han var alltid så forsiktig med bilene deres, men de skulle sjekke med ungen og si fra hva han sa. Kan tenke meg hva det blir.. Kan legge til at gullungen deres har blitt tatt på fersken inni en bil som har stått hos min svigermor + masse annet jævelskap. Ringte forsikringsselskapet (Gjensidige), men må ringe de igjen i morgen i arbeidstiden pga. det var litt spesielle regler med mindreårige og det kunne ikke hun jeg snakket med nok om. Vår tanke er å anmelde hvis foreldrene ikke gjør opp for seg (samt at det frister å ta med ungen på en kjøretur langt inn i skogen for å gjøre samfunnet en tjeneste). Noen som har vært borti lignende saker og kan komme med erfaringer, eller bare noen som har noen gode tips eller råd? EDIT: Liten redaksjonell endring fra min samboer Kan også legge til at ungen en gang også har festet et tau fra et gjerde til bakfangeren på en bil i nabolaget. Hvordan det gikk er uvisst, men hva resultatet kan ha blitt er lett å tenke seg til. Festlig unge... Hvis du mente det som står med uthevede bokstaver skulle vell du blitt kjørt en tur inn i skogen for å gjøre samfunnet en tjeneste? Enn å si slik om en 5-6 år gammel unge....
Andreas1 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Går helt fint å ta med den ungen inn i skogen og gi han en liten dask eller to på stumpen. Ikke noe problem i det hele tatt, - bare spør Tor Erling Staff...
oddis Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Dette er en typisk sak. Foreldre som ikke innser hvor store rasshøl ungene deres er i ferd med å bli. Helt normalt. Du gjorde helt rett syns jeg, og ta det direkte med moren. Hun/de er ansvarlige for ungen, og hun har værsågod å gjøre opp for seg. Ser meg selv i denne situasjonen, hadde nok endt med at jeg hadde tatt ungen i øreflippen og fått han til å pekt på huset han bor i, for så å ha gitt den udugelige forelder en real tordentale, spesiellt om ungen er så ille som det omtales her. Å ta med en unge i den alderen på en skremmende skogstur er kanskje noe å ta i, men han hadde nok definitivt tenkt seg om enda en gang før han hadde kødda med bilene igjen. Selvfølgelig hadde man kjørt ungen tilbake til moren, og ikke endt turen permanent (!), som enkelte tenker..
Der Barockengel Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Går helt fint å ta med den ungen inn i skogen og gi han en liten dask eller to på stumpen. Ikke noe problem i det hele tatt, - bare spør Tor Erling Staff... Arrrrrrrgh!
olavesen Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 litt før jul var det 3 gutter på ca 12 år som kasta en kort stokk på bilen min . jeg å en til sprang etter de. han enen stakk av . men fikk tak i 2 av de. de stoppa plutselig opp når han så det ikke nytta å stikke. så jeg tok tak i han å løfta han opp å skjelte noe helt jævelig på han . da var de nesten på gråten begge to , dro han med mot bilen å sa at vis han ikke var stille nå holdt jeg han under vann til det sluttet å boble. etter noe skjelling så slapp jeg de. da fikk de fart på seg. kjørte etter de opp noen gater. aldri sett noen løpe så fort . tror ikke noen av de kaster noe på en bil igjen ,
316 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Kaster du en kortstokk på bilen til noen er du ganske kort(!)tenkt og ikke minst stokk(!)dum...
flonoen Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Enestående ordspill! Var sikkert å ta litt hardt i det med å kjøre de i skauen, men at noe må gjøres med sånne unger før det er for seint er klart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå