Gå til innhold

Hva slags R-dekk/gateslicks kjører du på?

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, det er det ikke! Dette er MYE hardere i veggene enn et vanlig sommerdekk og fungerer ikke i nærheten av et vanlig sommerdekk på vått føre!

Jeg har kjørt på KU15 og kjører på noe tilsvarende nå (Bridgestone RE01-R), og ja, det er stivere sidevegger, men det er jo forskjell på sommerdekk også. Begge de nevnte dekkene er bedre på vått enn f.eks linglong og du får jo ikke noe bedre rundetider av dem heller.

Jeg synes de er et ypperlig kompromiss for gate og bane, men jeg synes bare navnet "gateslicks" er merkelig. Høres jo ut som noe skikkelig rått noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gateslicks er et merkelig navn. Det er jo strengt tatt et vanlig sommerdekk.

Nei, det er det ikke! Dette er MYE hardere i veggene enn et vanlig sommerdekk og fungerer ikke i nærheten av et vanlig sommerdekk på vått føre!

Men det kan nok ikke sammenlignes med et hardcore R-dekk om det er det du sikter til?

gatesliks er r dekk. r dekk er nymotens ordet for gatesliks.

gatesliks er et gategodkjent hjul med samme oppbygning som sliks. derav ordet gatesliks. r dekk er et begrep som har vokst fram med gatebil kulturen og tatt nesten helt over for. gatesliks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på KU15 og kjører på noe tilsvarende nå (Bridgestone RE01-R), og ja, det er stivere sidevegger, men det er jo forskjell på sommerdekk også. Begge de nevnte dekkene er bedre på vått enn f.eks linglong og du får jo ikke noe bedre rundetider av dem heller.

Jeg synes de er et ypperlig kompromiss for gate og bane, men jeg synes bare navnet "gateslicks" er merkelig. Høres jo ut som noe skikkelig rått noe.. :)

Ling long og alle disse kinadekkene kan jo ikke sammenlignes med noen av de europeiske sommerdekkene uansett. Ikke i nærheten en gang. Så skal ikke mye til at kumho dekket er bedre på vått. Men mellom det og et ordinært sommerdekk blir det ikke det samme. Men nok om det, er vel egentlig bare at vi er uenige om at det kan kalles gateslics eller ikke. Ifølge Kumho selv er dette Gategodkjente slicks som kan kjøres på veien ergo "Gateslicks"

Men jeg legger vertfall fra meg diskusjonen der i hensyn til trådstarter så det ikke sporer HEEEELT avgårde :) Så kan vi eventuelt diskutere til krampa tar oss i en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal ikke mye til at kumho dekket er bedre på vått. Men mellom det og et ordinært sommerdekk blir det ikke det samme

Kan ikke sammenligne det med typiske regndekk nei, men jeg synes ikke forskjellen er så stor jeg da. Mine bridgestone oppleves faktisk ganske bra på vått, men de planer jo selvsagt noe lettere. Kumho-ene er nok dårligere på vått, men så er det jo også et gammelt dekk nå. Kumho har vel lansert etterfølgeren (xs) allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje feil tråd å spørre om slik i, men jeg prøver fordet.

Har ett sett med 17" felger jeg tenkte å få tak i noen billige kurante dekk til for å bruke på bane på ett treff her og der. Er det mulig å få tak i noen billige gateslicks til disse? eller er det like greit å bruke de kronasjene på noen litt bedre vanlige dekk enn det billigste gateslicksene?

Noen som har noe tips til meg hvor jeg får tak i billige gateslicks isåfall? Så at julians hadde ett sett med federal til salgs, men de ser ut til å være kapret allerede...

Edit: Når jeg tenker billige og kurante dekk så tenker jeg federal eller kuhmo. Blir nok antagelig federal, da jeg har kjørt med det i 2-3 uker nå, og har blitt mektig imponert over de iforhold til de gamle kuhmo dekkene jeg hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bilde av det omdiskuterte Kumho-dekket, det lignet litt på R888 i mønsteret som er litt typisk for en del gateslicks.

Virker ikke som at det er lett å gjøre noe kupp på R-dekk, konkurransen på markedet er ikke stort nok. Ellers så har det blitt nevnt noen allerede.

Jeg også lurer på om det er bedre med gode høyprestasjonsdekk enn gateslicks av billigste typen hvis prisen blir omkring den samme. En fordel med gateslicks jeg har fått med meg er at under hard kjøring på bane så er de mer holdbare. Det må jo tas i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bilde av det omdiskuterte Kumho-dekket, det lignet litt på R888 i mønsteret som er litt typisk for en del gateslicks.

Virker ikke som at det er lett å gjøre noe kupp på R-dekk, konkurransen på markedet er ikke stort nok. Ellers så har det blitt nevnt noen allerede.

Jeg også lurer på om det er bedre med gode høyprestasjonsdekk enn gateslicks av billigste typen hvis prisen blir omkring den samme. En fordel med gateslicks jeg har fått med meg er at under hard kjøring på bane så er de mer holdbare. Det må jo tas i betraktning.

Billigste r dekkene jeg har funnet er fedral til 2000kr for den dimmen jeg skal ha. til det får jeg f.eks pirelli p-zero fra dekkonline, eller toyo proxos til en billigere penge...

S.Arnesen: Mine dekk ligger fortsatt i verkstedet å ingen har satt penger inn på kontoen min :) Ikke kapret med andre ord :wink:

Ok, jeg som missforsto da. mener å huske at morty var først ute med å si at han skulle ha de i tråden din se :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R Andersen: Ekstremt mye billigere var det ikke i forhold til oljeskift expressen.

Toyo R888 235/35/19 og 295/30/19:

Norge 13.400 NOK

Sverige: 15130 SEK = ca 12100 NOK

(Beløp å sparer i Sverige = ca 1700 kr)

Svensk pris ved 265/30/19 bakdekk istedet = 14230 SEK = 11400 NOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.Arnesen: Hør med www.ralphsdack.se. De sender til f.eks. Strömstad. De er veldig billige på R888!

Skal sjekke, Takk for tipset :)

R Andersen: Ekstremt mye billigere var det ikke i forhold til oljeskift expressen.

Toyo R888 235/35/19 og 295/30/19:

Norge 13.400 NOK

Sverige: 15130 SEK = ca 12100 NOK

(Beløp å sparer i Sverige = ca 1700 kr)

Svensk pris ved 265/30/19 bakdekk istedet = 14230 SEK = 11400 NOK

Kanskje litt billigere for de dimmensjonene jeg skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...