Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Kan hende det, er litt vanskelig å se på bildet synes jeg, men en vi har hatt inne på jobben synes jeg var enda litt lavere, lå nesten på understellet... Der var det lekk som du sier.

Dette problemet kan dessverre være temmelig kostbart å fikse og det er i det hele tatt mange ting på denne modellen samt W100 (600) som er hydropneumatisk drevet... fjæringen, nivåreguleringen, sidevinduene og gearkassen er alt sammen luftdrevet. Delene er ekstremt kostbare og systemene sofistikert og kostbart konstruert (les: svindyre).

På den annen side... når alt virker som det skal er W109 en av verdens fineste bilmodeller. Spesielt 300 SEL 6.3 som med effektkittet fra W100 kunne varte opp med 300 HK ved 4000 rpm og intet mindre enn 501 Nm ved 2800 rpm allerede i 1968. 0-100 Km/t går løs på knapt 6 sekunder og topphastigheten er ca. 225 Km/t. Litt av en "M7" fra Mercedes-Benz på slutten av 60-tallet og det er også interessant hvem som sto for konseptet hos Mercedes-Benz. Jepp... det var AMG gutta før de var kommet så langt som til å kalle seg AMG. De unge ingeniørene Aufrecht og Melcher fra den lille byen Affalterbach (AMG) i Baden-Württemberg fikk deres første større prosjekt hos Mercedes-Benz med W109 300 SEL 6.3.

Har hatt den tvilsomme glede av å dra opp nye slanger på en 49 modell Cadillac med vakumstyring på alt ekstrautstyr, det frister ikke til gjentakelse kan man si :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00071.jpg

Dette ser ut som en meget pen bil i hva som ser ut som en meget god stand. Det eneste problemet jeg ser er baklyktene som sitter på nå - isteden burde du montere på de enklere og langt mer elegante lyktene bilen hadde som ny. I mine øyne fungerer formen mye bedre på de tidligere modellene nettopp på grunn av slike detaljer som baklyktene, den spissere grillen og de småe kromspeilene som ikke er montert på a-stolpen. Suksessen ligger i detaljene som de sier ...

339755718_49ff6f047e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en del pene BMW`er i Årdal i helgen. Overasket over hvor mye BMW det befant seg på den lille plassen. :shock:

Snakket blandt annet med eieren av den hvite E39en med sort tak, som har vært omtalt her inne. Fikk titte nærmere på bilen også, pen bil!

Original E23 745i, som så litt forlatt ut?

Og lørdagens høydepunkt, en etter det jeg kunne se strøken E9 som sto på bensinstasjon i sentrum! :)

Kollonne med supra, M3 osv. Tilsynelatende strøken e 46 sølv med sort tak og panser.

++ mange nyere pene BMW. En fin helg sånn spottemessig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke bildet av dette, men her i Skien er det en rusklinikk som ligger i sentrum, med litt velvilje går stripa forbi Borgestadklinikken. En dag jeg kjørte forbi "spotta" jeg en hvit E34 med AA reg.nr parkert foran klinikken. Ett vittig sammentreff.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en meget pen bil i hva som ser ut som en meget god stand. Det eneste problemet jeg ser er baklyktene som sitter på nå - isteden burde du montere på de enklere og langt mer elegante lyktene bilen hadde som ny. I mine øyne fungerer formen mye bedre på de tidligere modellene nettopp på grunn av slike detaljer som baklyktene, den spissere grillen og de småe kromspeilene som ikke er montert på a-stolpen. Suksessen ligger i detaljene som de sier ...

339755718_49ff6f047e.jpg

ja er ett meget bra ekseplar som har lite, men dog noe rust.

fikk lyst på de baklyktene nå :)

jeg har forøvrig speil på skillet mellom de to fronrutene og kun på venstre side, den er jo også lovlig uten sikkerhetsbelter og nakkestøtter:D interiøret er jo det som er mest strøkent i bilen. Takker øst tyskland på 60-70 tallet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over gamle E36n til "Anders87" i dag. Skiller seg ihvertfall ut :wink:

komme seg sørover den? off... får vel pokal på gatebil krsand den der, "råeste" bmw :lol:

Kom til Grimstad denne ja. Eier har hatt "et par" showbiler før :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle lagt opp dissa for et par mndr sia men er jo så dødslat av meg så :roll:

lwf933q0d6kqioxgxlra.jpg

z4m med 4 flotte potter bak :) drøm og se på.. mener det er han som eier bang olufsen her i byen som har denne..

iea31ksj3o55ts589ohj.jpg

polsk styling på sitt beste :lol: skulle sett den fra sia og forfra dere!

hadde dere ikke fått sove te natta skal jeg love dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...