Gå til innhold

Erfaringer med Toyo T1R ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

skal skifte 2 av dekkene mine da de er litt slitte. Fik anbefalt idag Toyo T1R i dimen. 215/45R17 og skulle være bra med tanke på støy, grep, sporing etc.. Burde eg kjøpe dette ?

Noen som har noen andre erfaringer ?

Skrevet

Det er et bra dekk. Gode allroundegenskaper. Riktignok ikke blant de mest slitesterke, men det kommer mye an på bruken og. En kompis begynte akkurat på 3. sesongen med sine på sin E36, og de er bare halvslitte.

Skrevet

3. sesongen altså? Er ikke Toyo T1-R relativt nytt da?

Jeg har kun erfaring med foregående modell som er T1-S. Mener de var ganske bra på støynivå. På en 318 tror jeg dette er et passende dekk. Jeg har nye T1-R på 323n nå, men har knapt kjørt den så kan ikke si så mye. Dette dekket har forsterket sidevegg i forhold til den gamle typen....

Det som imponerte meg mest med Toyo var at grepet var greit på tørt, men når det begynte å regne så var det knapt noen forskjell i veigrepet. De er altså ikke det aller beste på tørt, men de er nesten like bra på vått. Mange dekk er bedre på tørt, men når det blir vått så blir de glatte.

Skrevet

Kjørte T1R på E30M3 før da de var nye, og T1S før det. Var godt fornøyd med de, men som sagt ble de semre på bløt asfalt. Ikke noe kritisk overhode men kunne sladde litt om man ville. Noe som ikke var noe problem da den nesten ikke ble kjørt da uansett.

Skrevet

sinnsykt grep så lenge dem er relativt nye.. på andre sessong er det helt labert.. på vått er det så som så, men helt ok..

mine erfaringer... kjører 235/45-17 og 265/40-17

Skrevet
Har kun posetivt å si om Toyo T1R..

Nå har jeg dimensjoner som sporer, men utenom det er de bra!

og ka dimesjon bruker du ? fordi det er sporingen eg bryr meg mest om, siden dama mi kjører bilen av og til. Eg vil ikke at hun skal spore av.:(

Skrevet
Toyo-dekkene skal ikke være så dårlig på sporing. Med 18x9.5 ET32 så sporer det uansett, så vanskelig å si noe utover det.

er dette p.g.a. den lave E.T'en , bredden eller begge deler ?

Hvilke dekk ville du anbefalt som løser min problemstilling ?

Kan jo være eg må skifte bærearmsforinger siden disse har ikke vært skiftet for 70 000 km siden.

Skrevet
Jeg hadde T1-R i akkurat den dimensjonen. Gode gatedekk, men blir fort slitt. Utmerket på vått.

..ka mener du med - gatedekk ?

Skrevet

Ja, jeg regner med det er pga det lave inpresset, at felgene stikker så langt ut. Det er veldig mange faktorer som spiller inn, både biltype, inpress, felgbredde, dekktype.

På M3n har jeg 20x9" ET40 med 245mm Pirelli Pzero Nero dekk foran , jeg kan ikke huske at den sporer. Men man blir fort vant til en bil sporer.

Skrevet
Ja, jeg regner med det er pga det lave inpresset, at felgene stikker så langt ut. Det er veldig mange faktorer som spiller inn, både biltype, inpress, felgbredde, dekktype.

På M3n har jeg 20x9" ET40 med 245mm Pirelli Pzero Nero dekk foran , jeg kan ikke huske at den sporer. Men man blir fort vant til en bil sporer.

... kan man få verksteder til å dreie lit av på flate slik at man får større innpress. Er dette lovlig ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...