Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg blir så oppgitt over hva folk faktisk sitter å finner opp.

Håper ikke dette blir gjennomført, for da skal vel ikke molbolandet vi bor i være noe dårligere.

Da tegner de sikkert en mørkhetsskala å måler hvor mørke bilene kan være.. :roll:

Lite sannsynlig, men jeg blir jammen ikke overasket! :?

Skrevet

Arnold har vel lakkert sine 15 Hummere hvite nå, for å gå forran som et godt forbilde miljømessig :)

Skrevet
Etter at nyheten om det mulige svart bil-forbudet spredte seg som ild i tørt gress på USAs blogger i ukene før påske, sa talsmann i CARB Stanley Young til den lokale TV-stasjonen News 10 at de hadde lagt forslaget om billakk med bedre reflekterende egenskaper på hylla, enn så lenge.

De vil vente på at bilindustrien kan lage bedre svart lakk.

Resultatet er iallefall at det blir dyrere for oss

Skrevet
The California Air Resources Board said Friday that it has no plans “at this time” to regulate car paint as part of a plan to reduce greenhouse gas emissions — and never intended to outlaw black cars in the first place.

“We are by no means interested in banning or restricting car colors,” CARB spokesman Stanley Young said.

http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2 ... t-has.html

Vg blander ryktet fra forrige uke, uttalelsen fra Carb og egne spekulasjoner, og vips så har de en artikkel. Overskriften de har valgt er mildt sagt villedende.

:wink:

Skrevet

Miljøhysteriet når stadig nye høyder i USA... og spesielt i California. Selv Neil Young (som ellers er en av mine musikalske helter) har bygget om sin 1959 Lincoln Continental til elektrisk drift. Hvordan man kan erstatte en god gammeldags amerikansk V8 motor på 350 HK fra 7043 cm3 med pinglete elektrisk drift er over min forstand... :?

Lincoln Continental 1959

4lllrykkhl9vuewziz3a.jpg

Skrevet

Her i norge kan ikke noe slikt bli innført, for da hadde vi trengt sorte biler på vinteren slik at de kunne absorbert varme og minsket bruken av varmeapparatet, på samme måte som man må ha hvite biler for å minske bruken av AC på sommeren. :)

Ender vel opp med at noen finner opp en temperaturfølsom lakk som i kulden blir sort og i varmen blir hvit, sånn at staten kan pålegge oss å kun benytte den fargen på alle nybiler.. :|

Skrevet

Hahaha, kommer den regelen til Norge så får de vær så god spandere lakkering på meg. Eg kunne gjerne tenke meg Alpina kvit elle rød eg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...