Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en mulighet for at jeg skal ta en 3 ukers ferie til statene med slekta en gang i løpet av neste år, og da tenker jeg selfølgelig straks på leiebil i form av muskelbiler osv...og strekninger som anbefales å prøves!

Så er det noen her som har erfaring med å leie seg litt "spesielle" biler, som Mustang, Charger , M3 osv i statene?

Skrevet

jeg var der i fjor og kjørte leiebil fra Miami til Orlando . cruiset på freeway i 130 miles , ingen problem med politi . Hadde en Honda som leiebil i en uke .

Petter

Skrevet

Jeg kjørte fra Miami til Key West. Det er lange broer med hav på begge sider, det er litt stillig.

Politi er det overalt. Ikke så mye i Orlando, men i Miami går det ikke mange minuttene mellom hver gang du ser en politibil så ikke vits i å ligge over fartsgrensa/trafikkflyten der.

Strekningen mellom Miami og Orlando er ikke så spennende, men jeg så mange biler som ble stoppa på motorveien, samt politibiler bak busker osv.

Pettmon må ha vært heldi. Jeg fikk fartsbot til Keys.

Skrevet

Spørs hvor du skal.. jeg passerte laser/radar på Interstate Upstate NY i 20km/t for fort uten å bli stoppet. Passet meg egentlig fint siden det var svigerfar sin bil og han satt i passasjersetet.

M3 som leiebil er nok ikke spesielt lett å få tak i, men så godt som alle vanlige utleiefirmaer (Hertz/Avis og.lign.) har et visst utvalg av tøffere amerikanere, men ikke alltid med veldig mye motor, gjerne Mustang V6, Hummer H3 V6 osv. Vær obs på at de koster en del ekstra. Men uansett hva slags prisklasse dere havner i, prøv i det minste å få en amerikansk bil. De har veeldig mye asia-drit, så hvis man ikke spesifiserer så risikerer man å få noe slikt. Det er sikkert greie biler, men er man i USA gidder man for pokker ikke kjøre noe Korea/Japse-greier!

Skrevet

Hvis du ikke har en dom på rullebladet, så trenger du ikke søke om visum. Hvis du har, så må du dra til oslo for intervju på den amerikanske ambasaden.

Skrevet
Hva er fartsbota der borte da?

Er vel omtrent så det er greit å få en?

Uten å vite dette av egen erfaring så tror jeg det e stor forskjell på prisnivået. Leste nettopp på e46.com om en som fikk bot. Han kjørte i 76mph i 45mph sone. Dette skrev han om boten "It is 5 points and $181.50"

Hvordan de pointsene funker vet jeg ikke.. er vel noe ala prikksystemet vi har her i norge.

Skrevet

Vi kunne jo godt få en Mustang som leiebil , samme pris som Honda Accord

Men siden vi hadde vært på cruise i karibien uka før og hadde med oss 3 digre kofferter ,trengte vi bagasjeplassen .

Petter

Skrevet

Jeg fikk 600 NOK for å kjøre 9 miles for fort (satt ned fra 17 miles), hvis jeg husker riktig.

Skrevet

Varierer fra stat til stat. Om du kjører over grensen til Canada, kan du risikere å få bilen inndratt pg.a. nye lover om "gateløp". Det er like stor variasjon der borte, som det er her i Europa. Generelt ligger nok bøtenivået et stykke under det norske, men slik er det som regel uansett hvor du drar.

;)

Skrevet
Er det lett å fä visum der borte? :)

Hvis det er arbeidsvisum du snakker om, så er det et søknadsprosess, og USA har et begrenset antall visumer de deler ut hvert år, men umulig er det ikke.

Hvis det er green card du mener, altså for å få bo og jobbe fritt uten visum, så er det ikke særlig lett.

Hvis du mener for å feriere der i inntil 90 dager, så trenger du ikke visum. Da fyller man ut en Visa Waiver (før på flyet/immigration, nå på nettet), og så er det ikke noe mer enn det. Fingeravtrykk og noen spørsmål i immigration bare. Visa Waiver kan kun brukes av personer fra Canada, Vest-Europa, Japan og Australia eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...