Gå til innhold

iPod


Anbefalte innlegg

Ah, da beklager jeg. Jeg svarte til Bimmac sitt innlegg og blandet personene litt. Jeg trodde det var du som hadde en 02 X5. Ipod-kit til nyere biler kan jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Intravee er en dyr løsning. Det er den jeg har mest lyst på i min, men allikevel, mye penger for en litt sånn "halvveis" løsning, mtp. sangfinning osv.

Fordelen med å bare bruke en vanlig 3.5mm jack er at det er superbillig og at man da fortsatt har CD-veksleren operativ.. såvidt jeg har forstått det? Fordi man da får et AUX-valg... mens om man skal ha Intravee eller Dice så kobler man bort CD-skifteren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Gunnar. Aux blir et ekstra valg ved å trykke på mode-knappen så lenge det er et signal inn på den.

Jeg for min del "har gjort" navigasjon nå, så hadde jo vært gøy å prøve noe nytt. :roll:

"Heldigvis" er det noen andre i husholdningen som nok ikke hadde vært helt begeistrert for dette, så da får det heller være som det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det ikke blir å bare finne ut om min BM54 radiomodul har AUX-muligheter, og i så fall legge opp en 3.5mm jack inne i bilen bare for å ha muligheten til å koble til noe stasj.

Prøvde å lese produksjonsdatoen her om dagen, men de siste to sifrene er uleselige. Det var en klistrelapp over KW, og da jeg dro den av kom litt av den under av. Er vel 09/02 eller senere den må være for å ha aux såvidt jeg har skjønt. Syns siste ser ut som 8... og det er jo ikke tilfelle, så er vel kanskje 03.

Har jeg forstått det riktig hvis jeg tror at det eneste jeg trenger å gjøre er å kjøpe f.eks. en 3-5 meter 3.5mm jack-ledning, klippe connectorene i ene enden og lodde meg innpå to (tre? stereo?) pinner på radiomodulconnectoren, så er det tut og kjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdelen med aux er jo selvsagt at man ikke lader iPoden, hvilket betry at man må dra den ut av bilen med jevne mellomrom, så sant man ikke kjøper en billader da selvsagt som vil medføre skjemmende ledninger fra sigarettenneren.

Jeg har for øvrig ikke funnet noen auxmuligheter på mitt anlegg, så jeg tror det utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig hvis jeg tror at det eneste jeg trenger å gjøre er å kjøpe f.eks. en 3-5 meter 3.5mm jack-ledning, klippe connectorene i ene enden og lodde meg innpå to (tre? stereo?) pinner på radiomodulconnectoren, så er det tut og kjør?

I bunn å grunn ja, men i den originale kabelen fra BMW er det noen resistorer og slikt. Hva disse er god for vet jeg ikke, men når jeg bare koblet meg direkte til forsvant lyden ut etter en liten stund. Jeg vil også anbefale å lodde seg inn på ledningene som går til pinnene eller få tak i slike kontakter man knepper inni, da det er veldig trang nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket med Bilia nå. Det koster den nette sum av 7.500,- å få montert inn original iPodintegrasjon. Den vil erstatte min CD-veksler.

De har aldri gjort det før, noe som vel kvalifiserer meg til å være over gjennomsnittlig interessert i å få dette på plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men for 7500 kroner så bestiller du heller en Intravee eller Dice fra USA til 1200-2000 kr, får en bilstereobutikk til å sette den inn for 1000.......

Men vil du bruke mer en nødvendig så skal du få lov til det ;)

Sorry, leste litt mer her og ser du har E6x.

Men finnes flere produsenter, se på denne her for eks som er til din bil.

http://www.dension.com/products.php?pageID=11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...