Gå til innhold

Til opplysning ang godkjenning av senk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jo, det er jo greit. men man kan jo løfte bilen en halvmeter for å komme over den vedkubben. får så å slippe den helt ned igjen når man kommer ut derfra, og bilen vil fortsatt være godkjent? såfremt de ikke teller gjenger på coilene..

Skrevet

når jeg var på bt i hønefoss for godkjenning av 60/60 på e30'n min så var det ikke noe kloss dem brukte, MEN var ikke noe bedre at jeg måtte inn i hallen å der detter hjula ned i den dumme rulla.. 8cm rett ned :P sa til han på bt at jeg hakke sjans å komme over der. da svarte han bare: ska du få godkjent bilen så er du pent nødt. å så lo han bare. hehe. blei godkjent da :) men er en fordel å ha papirene i orden. 4hjulskontroll tuv osv.

Skrevet
jo, det er jo greit. men man kan jo løfte bilen en halvmeter for å komme over den vedkubben. får så å slippe den helt ned igjen når man kommer ut derfra, og bilen vil fortsatt være godkjent? såfremt de ikke teller gjenger på coilene..

Nei, man får ikke godkjent ett justerbart i vognkortet, man får bare godkjent den høyden det står på når man er på godkjenningstime...

Skrevet

Nei, man får ikke godkjent ett justerbart i vognkortet, man får bare godkjent den høyden det står på når man er på godkjenningstime...

seriøst? måler dem høyda på bilen da eller?

Skrevet

så vist du kommer der me orginal sportsbil som er under 11 cm, så får du smekk? hmm... Tuv papirene er nå før godkjennelse og bevis på at bilen kan ver slik?.. Merkelige regler alså..

Skrevet

seriøst? måler dem høyda på bilen da eller?

Dem måler fra senter på felgen og opp til skjermen. så vist kommer i kontroll så måler dem der om du har forandrett høgden.

Skrevet

skriver dem måla inn i vognkort? eller har dem en logg en plass? med tanke på teknisk kontroll etter vei osv. greit å vite detta når jeg skal kjøpe fk highline x til bruksbilen nå. så jeg slipper noe unødige problemer med bt.

Skrevet

Dem måler fra senter på felgen og opp til skjermen. så vist kommer i kontroll så måler dem der om du har forandrett høgden.

Stemmer. De har en viss sikkerhetsmargin på dette, og hvis tallene faller utenfor en viss % så kan du risikere visning igjen...

Grunnen til dette er for at man skal ha 4 hjulskontroll for å sjekke at tallene er riktig vær gang man senker, men om man justerer opp eller ned så gjelder jo såklart ikke den gamle kontrollen lenger...

skriver dem måla inn i vognkort? eller har dem en logg en plass? med tanke på teknisk kontroll etter vei osv. greit å vite detta når jeg skal kjøpe fk highline x til bruksbilen nå. så jeg slipper noe unødige problemer med bt.

i vognkortet på min gamle e34 sto det noen mål, rimelig sikker på at det var avstand fra felgsenter til skjerm....

Skrevet

tror de skriver det inn i vognkortet(kan sjekke henter mitt i dag :).men hvis du kjøper en bil fra tyskland som er tuv godkjent senket under 11cm skal det visst gå... mye fucka regler rundt dette assa

Skrevet
oi, håpe å ikke bli stoppet da, for da sliter jeg

Hvis det allerede er godkjent, er det ingen krav om at du skal ha 11cm bakkeklaring.

Jeg var innom Statens Vegvesen for å godkjenne ny motor. De nektet meg å kjøre ut av hallen fordi de mente at bilen var for lav til å gå over løftebukkene.

Så jeg måtte rygge ut, selv om jeg sa at det kom til å gå fint å kjøre igjennom hallen. :P

Skrevet

Lurer på om muligens leppa mi må legges igjen hjemme den dagen mitt senkesett kommer på. :)

Skrevet
Lurer på om muligens leppa mi må legges igjen hjemme den dagen mitt senkesett kommer på. :)

jeg tok av mi leppe å satt på orginal felger...

er tungvindt å måtte møte opp flere ganger!!!

å de sa ingen ting om 10 cm klosen.. han ville bare se at talene på fjærene stemte over ens med papirene og hjulstinlings papirer..

dette var i Arendal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...