jcvold Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Eller bare ta ut pæra å teipe over 5W-punktet ?Du har jo 2 punkter under som denne, bare å finne ut hvilken som er 5W. tror faktisk dette er den mest geniale ideen! venter til duden fra BMW ringer,og hører hva han har å si,men om ikke han har fått svar fra BMW norge,så foreslår jeg at vi gjør dette
Hansh Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Den idéen med tape avhenger jo av om det er to separate ledere eller styrt av elektronikken hvordan det lyser (Har ikke sett noen valg i Carsoft som tilsier dette). Forresten noen som vet om slike markeringslys er lovlig på E39? (Ingen planer om å ha det selv) Har lest kjøretøyforskriftene tidligere at kjøretøy som er 180 cm eller bredere (E39er 180 cm) kan ha sidemarkeringslys og er litt nysgjerrig om dette går under det samme?
Kjennern Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Tviler på det altså, at det er lovlig på E39. Jeg mener også bestemt at E46 kun har en leder til blinklys på US og Euro biler. Det de gjør på US er å sette front blinklys til konstant PÅ slik at det lyser i dem som parklys. på Euro står disse til AV. Så når du blinker med blinklyse blir det slik - Av-På-Av-På på US biler og på Euro blir det På-Av-På-Av.... Du har heldigvis vanlig parklys også i lyktene så det burde holde med en reporgramering av LCM. Jeg hadde på min pre-facelift ikke vanlig parklys så jeg måtte også strekke nye kabler fra LCM for dette. Det er lett å sjekke, ta ut blinklys pæra de og se på den, så vil jeg med 95% sikkerhet si at dette er en vanlig blinklys pære. Lykke til med konverteringen. Hva med å ta ut de vanlige parklys pærene og godkjenne den slik? Slik så min ut før jeg programerte om LCM.
jcvold Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Kattastrofe! pæra var ei vanlig pære med 1 pol,så trikset med tape funker ikke,og han på BMW verkstedet hadde fortsatt ikke fått mail fra BMW norge om hvordan løse problemet. og jeg har time hos biltilsynet i mårra klokka 12 :/ men tror jeg går for en nødløsning,og skrur ut hele blinklyspæra før kontrollen,og krysser fingrene for at han ikke krever å se alle blinklysa i drift
Kjennern Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Da får du feil på OBD og blinklys foran virker ikke ved evt feil. Dra ut de innerste parklysa isteden?
jcvold Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Da får du feil på OBD og blinklys foran virker ikke ved evt feil. Dra ut de innerste parklysa isteden? er kun 1 pære inni der,og den lyser både som markeringslys og blinklys. men på mangellappen fra haugesund står det bare " hvite parkeringslys",så han har heldigvis ikke brukt ordet "markeringslys" op mangellappen.,så jeg skrur ut de orange pærene,og viser stolt frem den "vanlige" parklysa,og mumler noe om at de er nye, så får det være godt nok
jcvold Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 som sagt, så gjort skrudde ut pærene rett før visninga,og greide å overbevise biltilsynet om at det var de vanlige parklysa som var nevnt på mangellappen, så det gikk igjennom
Hansh Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Gratulerer! Er sikkert uansett bare snakk om en liten omprogrammering da, hvis du vil ha det lovlig senere.
jcvold Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Gratulerer!Er sikkert uansett bare snakk om en liten omprogrammering da, hvis du vil ha det lovlig senere. skulle ønske det,men var innom BMW verkstedet etterpå,og han hadde snakket med BMW norge og de sa at det var umulig å programere vekk.. så får bare kjøre med det, men tror ikke det skal være noe problem
Kjennern Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Umulig er det ikke. Fikk gjort det på den jeg hadde. Men det koster mer en det smaker.
jcvold Skrevet April 25, 2009 Forfatter Skrevet April 25, 2009 ja,fikk lurt de denne gangen,så regner dne saken som ute av verden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå