G-RACING Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Skal kjøpe meg litt polerings saker nå som sommeren er kommet. Tenkte i hovudsak en lakkrens og vanlig polering. Noen som har erfaringer med prduktene deres og kan ambefale hva jeg skal kjøpe? Takker på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 meguiers kan anbefales på det sterkeste, men du kan prøve og søke litt i forumet finnes haugevis om maguiers produkter her på forumet kan også anbefale deg denne tråden http://www.bilforumet.no/bilpleie/17439 ... mmies.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Her er det nok like mange meninger som på bil så greit å søke litt og lese selv tror jeg. Persnlig bruker jeg hovedsakelig AutoGlym og Meguiars fordi de er bra og kan kjøpes på den lokale sjappa. Har også noen vokser fra www.scandicshine.no som absolutt kan anbefales. Kommer an på hvilken lakk(farge) du skal shine og om du skal jobbe for hånd eller med maskin. Sjekk også www.detailersclub.no . Et par virkelig gode guider der og en god samling lidenskapelige karer med peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Bruker alltid 3stegs Meguiars når bilen skal poleres.. Blir alltid gullegodt resultat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Litt OT, men er det noen som har kjøpt/prøvd swisswax? Det er så grusomt dyrt så jeg bare lurer på om det er verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Litt OT, men er det noen som har kjøpt/prøvd swisswax? Det er så grusomt dyrt så jeg bare lurer på om det er verdt det Du får lese litt på dei linkane som er oppgitt over. Ein boks med voks holder til ein rekke behandlinger, so det koster ikkje so mykje med ein voksbehandling. Eg rekner med å prøve voksen til Swissvax neste år. Har skinnbehandling og dekkfornyer i bestilling. Vil du ikkje bruke so mykje penger på voks, er step 1-2-3 ifra Meguiar`s kjempebra. Skal du ha litt dyrare voks kan du prøve denne: www.scandicshine.no/nettbutikk/index.ph ... ucts_id=59 Men hugs at forarbeidet av lakken er viktig! Lakken skal være glatt (uten nupper, prøv å gli håndflaten over) før du går over med lakkrens/polish/forsegling/voks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janka7 Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=30821 stort billigere enn dette finner dere det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Så ingen her syns Autoglym er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Jeg syns Autoglym er bra, Men meguiars bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Så ingen her syns Autoglym er bra? Syns auto glym er betraktelig bedre enn meguiars.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Så ingen her syns Autoglym er bra? Syns auto glym er betraktelig bedre enn meguiars.... +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Litt OT, men er det noen som har kjøpt/prøvd swisswax? Det er så grusomt dyrt så jeg bare lurer på om det er verdt det Jeg har nå prøvd Swisswax si BMW voks (Blau-Weiss) på min, og jeg brukte Meguiars sin Tech Wax tidligere, og Autoglym før det igjen. Det blir en annen type glans og dybde i lakken med en ordentlig voks. Og selv om Tech Wax'en er meget lett å jobbe med, er voksen fra swisswax enda letter å jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Litt OT, men er det noen som har kjøpt/prøvd swisswax? Det er så grusomt dyrt så jeg bare lurer på om det er verdt det Ikke enda, men i løpet av våren/sommeren skal Svisswax voks prøves ut! Kan gi en tilbakemelding etter det er utprøvd.. Det skal vist være vert pengene så det holder! Forøvrig On-Topic, så bruker jeg Meguiars 1-2-3 step pluss Yellow-wax fra proffserien oppå. Meget greit å jobbe med og et knall resultat. Er bilen veldig kornete eller ru i lakken anbefales det å gå over med Clay først for å få lakken jevn og glatt igjen før evt lakkrens. Etter min erfaring er Meguiars produktene MYE bedre og lettere å jobbe med enn autoglym.. Eneste jeg bruker av autoglym er Vinduspolishen.. Liker denne godt, men er noe mye kritt i den.. Men etter å ha tørket av en 2-3 ganger blir det bra. Så jeg ville begynnt med Meguiars 1-2-3 step. (Clay først hvis lakken er veldig hås) Tror nok du vil bli meget fornøyd med dette! Som E.H.D. skriver, billigvokser kan ikke måle seg med en skikkelig voks! Som med som regel alt annet, får du det du betaler for! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Jeg bruker også meguiars. Autoglym har kritt i voksen, som setter hvite merker på lister ol. det har ikke meguiars, swissvax, mothers m.f. Her er noen bilder av en Z3 jeg polerte i kveld. Den er polert med produkter fra proffserien til meguiars. Vasket med høytrukk/washmitt, gikk så over hele bilen med clay, polert/renset med speedglaze, og lakkforseglet med syntetic sealant #21 2,0. Her er et 50/50 bilde, med før og etter rens Ferdig bil Noen "dybde" bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macpål Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Meguiars 1.2.3 konge! å så er quick detailer veldig fin å bruke inni mellom slaga da vettu!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå