PF0075 Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Bestilte dekk fra dekkonline.com. Det viste seg etter omlegging på felg at dekkene er produsert i uke 40 2005 og uke 10 2006. Dekkene ble levert innpakket hos superdekk som la de om, jeg la derfor beklagligvis ikke merke til produksjons dato før de var på felg... Har vært i kontakt med de, og det viser seg problematisk å ta de i retur da de er lagt på felg, de er altså ikke brukt. Og om de skulle ta de i retur skal jeg også ha dekket 700,- i omlegging. At de er lagt på felg mener jeg ikke vedkommer saken, da det er forhandler som skal sørge for at dekkene er tillfredsstillende stand ved levering. Noe prisavslag kan de visstnok være med på. Jeg mener at så gamle dekk i utgangspunktet er tilnærmet verdiløse, og krever refundert 5000,- av 7400,-. De kan jo ikke selge dem videre uansett... Er dette urimelig? Hvor mye har det å si for kvaliteten at de er så gamle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 det kommer helt ann på hvordan de er lagret, er de lagret mørkt og kjølig så holder de i mange år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=158568 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PF0075 Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Hvordan dekkonline lagrer sine dekk i tyskland har jeg ingen formening om. Shariff sier at 2 år går fint, disse dekkene har vært lagret over 3 1/2 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Er dekkene lagret riktig er 2-3år null problem på alder. Fikk selv "gamle" dekk fra de en gang, så det ikke før jeg vasket dekkene/felgene etter ett par uker. Sendte så en mail til dem og de var veldig greie der, fikk nye dekk levert på døra, og sendte de gamle dekkene tilbake med samme sjåfør (de fikset transporten og papirene der) Omleggingen kostet meg totalt 900 kroner totalt, noe jeg sendte kvittering på til dem, og vips når jeg nå kjøpte nye sommerdekk i vår, fikk jeg disse 900kronene i avslag på kjøpet. Knall service. Å kreve 5000,- i avslag for "gamle" ubrukte nye dekk som har ligget på lager er etter min mening litt drøyt. Krev heller ombytte og inngå en avtale om frakt pluss omkostning for omlegging. Dekkonline har en del samarbeidspartnere som sikkert kan være behjelpelig med omleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Krev retur. Du har kjøpt nye dekk, ikke gamle. Jeg har aldri fått gamle dekk fra de. Kjempe fornøyd så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Hvor leser man når dekkene er produsert? Nettopp fått 4 stk derfra selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Hvor leser man når dekkene er produsert? Nettopp fått 4 stk derfra selv. http://www.dekkonline.com/Reifenbezeichnung.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PF0075 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Kan godt være at de er lagret kald og mørkt, og at det dermed ikke har noe å si, men det kan jo ikke jeg vite. En betaler uansett ikke full pris på 3 år galme sko:) Mulig at å kreve 5000,- er noe drøyt, men noe må man kreve da de ikke vil ta de i retur fordi de er lagt på felg... En "supervisor" skal ringe meg idag, så det er mulig det ordner seg. Hvordan se prod dato på dekket: det står et 4 sifret tall, feks 4005 ofte med ring rundt som betyr uke 40 i 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Hvordan kom du frem til summen 5000,-? Det var lovlig gamle dekk enig i det, må jo være dekk/merke som ingen vil ha da. Siden dem har så gamle dekk på lager? Jeg og fikk noe gamle dekk med dekkonline, dem kompenserte med prisavslag. Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PF0075 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Jeg vil i utgangspunktet ha nye dekk, men det lar seg visstnok ikke gjøre da de er satt på felg... De vil ikke ha de i retur. Har bare slengt et tall ut i luften, det er jo ikke slik at jeg kan sette noen takst på dekkene.. I utgangspunktet skal de ikke selge så gamle dekk - noe de er enig i - og dermed er de jo tillnærmet verdiløse! Det er pirelli pzero 245/40-18, altså ikke spesielt ukurant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Det er sant, burde ha fjernet disse. Tenker det ordner seg! Nei, det er ikke ukurrante dekk. Gode dekk å kjøre på, syntes jeg da:-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PF0075 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Her er mailen fra dekkonline.. Sjekk prod dato på dekkene sier nå jeg:) Først og fremst beklager vi veldig mye at du ikke er fornøyd med dekkene som du fikk fra oss. Men vi må bekrefte en gang til at dekkene som du fikk betraktes som nye selv om produksjonsårene er 2005 og 2006. Dekkene beholdes i et passende miljø på våre lagere. Jeg tok kontakt med mine sjefer og de sa at vi kan tilby deg et rabatt på 250 NOK. Dessverre kan du ikke returnere disse dekkene ettersom de ble montert på rim. Vær så snill og meddell oss om vi kan overføre pengene til din konto. Tusen takk for din forståelse. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Dekk er vel å regne som ferskvare! Mister vel deg som kunde nå da? Fikk ikke du sjekket DOT selv før montering, sende du dekkene dirkte til firma for omlegging? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PF0075 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Fikk ikke sjekket nei. Tollpost leverte de hos superdekk som la de om... Kan være trygg på at jeg ikke bestiller dekk der:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå