Gå til innhold

Erfaring med 4hjulskontroll og senking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Noen som har erfaringer med 4 hjulskontroll etter montering av senkesett? :wink: Er ikke justerbartm senka 40-30. Har hørt med et verksted og de mener jeg må kjøpe justerbart for å få det rett:shock:

Skrevet

Hvis senkesettet er godkjent og ingen foringer eller stag er slitt ut/bøyd burde de klare å justere hjulvinkelene så de er innafor toleransene.

Kan ikke skjønne hva justerbart senkesett skulle gjøre forskjelig fra ditt mtp. hjulvinkeler. Så lenge de ikke mener at du trenger det så de kan heve bilen for å få riktige vinkler da... Men da mister du jo litt av poenget med senking :?

Edit: forresten en annen tråd med noe av samme problemet som er oppe nå... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=113643 (riktig nok e39 men...)

Skrevet
Hvis senkesettet er godkjent og ingen foringer eller stag er slitt ut/bøyd burde de klare å justere hjulvinkelene så de er innafor toleransene.

Kan ikke skjønne hva justerbart senkesett skulle gjøre forskjelig fra ditt mtp. hjulvinkeler. Så lenge de ikke mener at du trenger det så de kan heve bilen for å få riktige vinkler da... Men da mister du jo litt av poenget med senking :?

Edit: forresten en annen tråd med noe av samme problemet som er oppe nå... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=113643 (riktig nok e39 men...)

Min tråd, hehe :D

Har ikke time før neste torsdag, men skal komme med tilbakemelding da, torsdagen deretter har jeg fått time hos BT for å godkjenne senk å felger.

Skrevet

Min tråd, hehe :D

Har ikke time før neste torsdag, men skal komme med tilbakemelding da, torsdagen deretter har jeg fått time hos BT for å godkjenne senk å felger.

Ja, det må du gjøre :wink:

Skrevet
Har hørt med et verksted og de mener jeg må kjøpe justerbart for å få det rett:shock:

Hva er navet på de inkompetente idio... eh det verkstedet, sa du?

Det er ingen problemer å få en normal senket bil innenfor specs hvis alt er som det skal.

Skrevet

på så lite senk burde det ikke være noe problem, men skal du senke mye ville jeg anbefalt camberplater foran og justerbare camber stag bak for å minske slitasjen på innsiden av dekkene litt :)

Skrevet

På GS sa de at det ikke var mulig å montere justerbare topplager på "vanlige" senkesett fordi tappen på demperen var for kort. (I alle fall for K-sport camber/caster-plater...)

Men at det gikk rett på coilovers...

Stemmer ikke dette?

Skrevet

Viss den ikke er innenfor så er det bare å ta den luft hydrauliske jekken de som regel har under bilen å løfte den opp litt før de skriver ut pappiret.

Må ikke være så inn i helvete trangsynte på ting!

Skrevet

om bilen er senket eller ei spiller ingen rolle for verkstedet som utfører jobben,alt blir justert på samme måte uansett.Bare tull det verkstedet sa til deg.

Skrevet
På GS sa de at det ikke var mulig å montere justerbare topplager på "vanlige" senkesett fordi tappen på demperen var for kort. (I alle fall for K-sport camber/caster-plater...)

Men at det gikk rett på coilovers...

Stemmer ikke dette?

Det er jeg ikke sikker på, prøvde aldri på orginal demperene mine gikk rett på og byttet ut det som var å få i justerbart :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...