Caamilla Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hei Noen som har erfaringer med 4 hjulskontroll etter montering av senkesett? Er ikke justerbartm senka 40-30. Har hørt med et verksted og de mener jeg må kjøpe justerbart for å få det rett:shock:
hillmar Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hvis senkesettet er godkjent og ingen foringer eller stag er slitt ut/bøyd burde de klare å justere hjulvinkelene så de er innafor toleransene. Kan ikke skjønne hva justerbart senkesett skulle gjøre forskjelig fra ditt mtp. hjulvinkeler. Så lenge de ikke mener at du trenger det så de kan heve bilen for å få riktige vinkler da... Men da mister du jo litt av poenget med senking Edit: forresten en annen tråd med noe av samme problemet som er oppe nå... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=113643 (riktig nok e39 men...)
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hvis senkesettet er godkjent og ingen foringer eller stag er slitt ut/bøyd burde de klare å justere hjulvinkelene så de er innafor toleransene.Kan ikke skjønne hva justerbart senkesett skulle gjøre forskjelig fra ditt mtp. hjulvinkeler. Så lenge de ikke mener at du trenger det så de kan heve bilen for å få riktige vinkler da... Men da mister du jo litt av poenget med senking Edit: forresten en annen tråd med noe av samme problemet som er oppe nå... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=113643 (riktig nok e39 men...) Min tråd, hehe Har ikke time før neste torsdag, men skal komme med tilbakemelding da, torsdagen deretter har jeg fått time hos BT for å godkjenne senk å felger.
Lars89 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Justerbart senkesett hjelper lite. Justerbare camberplater derimot...
fast Dog Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Finn deg et nytt verksted! Virker ikke som disse folkene har peiling på det de driver med
Caamilla Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Hvis senkesettet er godkjent og ingen foringer eller stag er slitt ut/bøyd burde de klare å justere hjulvinkelene så de er innafor toleransene.Kan ikke skjønne hva justerbart senkesett skulle gjøre forskjelig fra ditt mtp. hjulvinkeler. Så lenge de ikke mener at du trenger det så de kan heve bilen for å få riktige vinkler da... Men da mister du jo litt av poenget med senking Edit: forresten en annen tråd med noe av samme problemet som er oppe nå... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=113643 (riktig nok e39 men...) Min tråd, hehe Har ikke time før neste torsdag, men skal komme med tilbakemelding da, torsdagen deretter har jeg fått time hos BT for å godkjenne senk å felger. Ja, det må du gjøre
Caamilla Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Ok, takk for svar! skal høre litt rundt igjen, kan jo umuli være slik at jeg må kjøpe justertbart for at de skal få det til
hagenisse Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Har hørt med et verksted og de mener jeg må kjøpe justerbart for å få det rett:shock: Hva er navet på de inkompetente idio... eh det verkstedet, sa du? Det er ingen problemer å få en normal senket bil innenfor specs hvis alt er som det skal.
Caamilla Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Det skal gå and ja? nei, da får jeg bare finne meg et annet verksted å stå på mitt
tuned Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 på så lite senk burde det ikke være noe problem, men skal du senke mye ville jeg anbefalt camberplater foran og justerbare camber stag bak for å minske slitasjen på innsiden av dekkene litt
Torminator Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 På GS sa de at det ikke var mulig å montere justerbare topplager på "vanlige" senkesett fordi tappen på demperen var for kort. (I alle fall for K-sport camber/caster-plater...) Men at det gikk rett på coilovers... Stemmer ikke dette?
SSM Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Viss den ikke er innenfor så er det bare å ta den luft hydrauliske jekken de som regel har under bilen å løfte den opp litt før de skriver ut pappiret. Må ikke være så inn i helvete trangsynte på ting!
hillmar Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Ja hvis verkstedet er med på det, og du liker å bruke penger på dekk funker det
bjalle Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 om bilen er senket eller ei spiller ingen rolle for verkstedet som utfører jobben,alt blir justert på samme måte uansett.Bare tull det verkstedet sa til deg.
tuned Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 På GS sa de at det ikke var mulig å montere justerbare topplager på "vanlige" senkesett fordi tappen på demperen var for kort. (I alle fall for K-sport camber/caster-plater...)Men at det gikk rett på coilovers... Stemmer ikke dette? Det er jeg ikke sikker på, prøvde aldri på orginal demperene mine gikk rett på og byttet ut det som var å få i justerbart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå