Gå til innhold

Hjelp! Vibrasjoner i bilen etter trimming/tuning. 320D E92.


COYS
 Share

Anbefalte innlegg

At en bil som får letta og massivt svinghjul gir fra seg lyder er ikke så uvanlig. At 330d manuell viberer har normalt pent lite med drivstoff pumpe å gjøre (da merker du at effekten forsvinner, og er det gale går ikke bilen), derimot er det dobbelmasse svinghjul med slitte fjærer som er årsaken.

På automatbilene er det dog litt værre å forklare. Har aldri hatt slike problemer på noen av bilene jeg tuner, og jeg tar ofte ut mer enn det dere får andre steder.

Alpejohn, du er velkommen til å ta min bil en runde (e39 530da), så tror jeg du blir beroliget igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At en bil som får letta og massivt svinghjul gir fra seg lyder er ikke så uvanlig. At 330d manuell viberer har normalt pent lite med drivstoff pumpe å gjøre (da merker du at effekten forsvinner, og er det gale går ikke bilen), derimot er det dobbelmasse svinghjul med slitte fjærer som er årsaken.

På automatbilene er det dog litt værre å forklare. Har aldri hatt slike problemer på noen av bilene jeg tuner, og jeg tar ofte ut mer enn det dere får andre steder.

Alpejohn, du er velkommen til å ta min bil en runde (e39 530da), så tror jeg du blir beroliget igjen ;)

Hehe, vet ikke om det er så lurt, da blir det pån igjen på samme måte som volvoen, baller på seg med større turbo, dyser osv osv :P

Men hadde vært artig og prøvd ja :) spørs om jeg må til med chip en eller annen gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei godtfolk!

Dette er merkelige greier. Har samme duringa på min 2003 320D automat. Turtallet går litt opp og ned når duringa pågår. Byttet olje og filter hos BMW Gardermoen, men dette hjalp bare en snau uke.

Har letet masse på nettet i denne forbindelse. Ingen blir kloke på det, unntatt denne karen her:

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... le-t15837/

Han mener det var en injector som var problemet. Har lest flere steder at injectorene har det med og ryke på disse bilene.

Lurer bare på hvor jeg skal dra og få sjekket dette. Har null tiltro til Bavaria på Garermoen ihvertfall...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei

Min bil har hatt samme problemet, 330d Touring 2000. En injector ble byttet i Tyskland + noen andre greier som hadde med trykket til railen å gjøre. Dette funket flott ca 2 uker før problemet kom igjen. Løsningen ble funnet for en uke siden i Tyskland. 2 små vakumslanger til turboen var lekk + noen motorfester. Kreftene er bedre en noen gang og duringen er forsvunnet:) Det tok meg nesten 2 år før noen klarte å finne det ut. Tips: Reis til Tyskland (Albert Bauer Flensburg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er helt grunnleggende feil, og ikke noe vanskelige å finne. Trenger ikke å dra til tyskland for å finne ut noe slikt.

Vi får prøve å fortelle dette til de autoriserte BMW verkstedene i Bergen:) De har hatt 4 forsøk med feilsøking uten resultat. De påsto hardnakket at alt var helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

Jeg brukte Ultimo sin samarbeidspartner i Bergen. Regner med det er samme software som er brukt. Det eneste som har fjernet dette problemet for meg var å bytte injector. Har byttet en og bilen var flott i 4000km før vibrasjonen kom tilbake igjen, så regner med jeg må bytte resten før problemet er vekk. Tror ikke dette problemet vil komme på biler med mindre km stand på klokken. Min er gått 209 000 nå.

Mvh

Uvjakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

BSR på min. Er bare en vibrasjon som varer i 1sek på 3dje gir, ved mye gass på rundt 2000rpm. Har det skjedd en gang på en kjøre tur, så kommer det ikke igjen.

Merkelige greier egentlig. Er sånn på min kompis 325da også. Begge bilene er gått ca. 50.000.

PS: Begge bruker BSR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...