Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir effektøkningen om man chipper en 170hk 2 liter?

og hvordan er egentlig 2liter vs 2.5liter`n i e46? skiller jo bare 2 hk om man tar en 99 mod 323i.

regner med det er noe bedre bunndrag i 2.5liter`n. men er er mye forskjell?

Skrevet
Hva blir effektøkningen om man chipper en 170hk 2 liter?

og hvordan er egentlig 2liter vs 2.5liter`n i e46? skiller jo bare 2 hk om man tar en 99 mod 323i.

regner med det er noe bedre bunndrag i 2.5liter`n. men er er mye forskjell?

Angående chip så gir det kanskje 5-7hk...

2.2l og den gamle 2.5l er rimelig like faktisk, men 2.5'en har som du nevner litt bedre bunndrag.

Regner med at det var 2.2l du mente siden du nevner at skillet er på 2hk

Skrevet

Da er det helt klart at 320i stv 01--> er ett alternativ til neste bil :) ligger ikke så værst i pris heller. Hva er erfaringer til folk om 320i 2001-->

Men hvordan er forbruket egentlig? jeg kjører nå en -93 318is som går 0.9 på blandet.

Skrevet
Da er det helt klart at 320i stv 01--> er ett alternativ til neste bil :) ligger ikke så værst i pris heller. Hva er erfaringer til folk om 320i 2001-->

Men hvordan er forbruket egentlig? jeg kjører nå en -93 318is som går 0.9 på blandet.

Har selv en 03`320iT med full M pakke og M54B22, og motoren er bare deilig synes jeg :D Nydelig lyd, som får det til å føles svært sportslig(spesiellt med åpent luftfilter). Går greit også, men jeg må innrømme at mitt gj.snittsforbruk ligger på over 1,3 l pr. mil :roll: Jeg kjører mest bykjøring, og er nok født med tung høyrefot riktignok :lol: Men for meg er det absolutt verdt det!!

Skrevet

Med 323 har jeg nesten alltid lagt på 0.9-1.1 med blanda uøkonomisk kjøring. Gjennomsnittelig 1 liter på mila har jeg alltid tenkt. Hvordan det er mulig å komme opp i 1.3 forstår jeg ikke, men kanskje 2.5 literen er mer gjerrig?

Skrevet
Noen som har prøvd både 320i M52 og 320i M54? Er forskjellen i ytelse verdt priforskjellen?

Uten tvil verdt det. M52 maskin er ubrukelig, m54 motoren er nydelig :9

Skrevet

Ja, M54B22 er verdt merprisen. Men å si at M52B20 er ubrukelig er litt drøyt. Jeg hadde en E46 320i med manuell gir og M52B20 (150hk). Og det var en veldig ok bil. Den gikk helt greit. Savnet ikke noe pulver under vanlig kjøring. Den mangler riktignok bunndrag, men den er langt fra håpløs.

E46 320i med M54B22 og manuell kasse er uansett en liten perle. Fin respons, ganske sprek, og veldig turtallsvillig. Anbefales. Eneste ankepunktet er at den mangler et gir.

Skrevet

om du vurderer e46 med liten motor så for all del ta heller en 2001 318 med 2.0l og 143hk istede for 98-00 320 med 2.0l og 150hk. Prestanda messig er de så og si helt like, men med 318 så slipper du som regel billigere unna..

Selv så savner jeg pulver i hele registeret på min m52tü maskin. Etter å ha prøvd 320ci med m54b22 så har jeg blitt meget bevisst over hvor treg den m52tü motoren egentlig er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...