nimitz Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Du spør andre i forumet etter tips på de tingene du legger frem. For det første så er det vel ikke så mange som trur på at du kun kjørte i 50 km og får 45 meter skrens og bremsespor. Politiet trudde tydligvis ikke det heller. Du sier også at det er klaging på tullkjøring med din bil tidligere og det var vel du som kjørte da også. Enkelte lærer aldri selv etter at sertifikatet er tatt fra dem, og du er tydligvis en av dem. Så mitt tips er: Kjør fornuftig så beholder du sertifikatet heretter.
Boen Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 For det første så er det vel ikke så mange som trur på at du kun kjørte i 50 km og får 45 meter skrens og bremsespor. Såvidt jeg har forstått ble farten anslått til 45 km/t etter måling av bremsespor. Altså ikke at bremsesporene var 45 meter lange.
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Du spør andre i forumet etter tips på de tingene du legger frem. For det første så er det vel ikke så mange som trur på at du kun kjørte i 50 km og får 45 meter skrens og bremsespor. Politiet trudde tydligvis ikke det heller. Du sier også at det er klaging på tullkjøring med din bil tidligere og det var vel du som kjørte da også. Enkelte lærer aldri selv etter at sertifikatet er tatt fra dem, og du er tydligvis en av dem. Så mitt tips er: Kjør fornuftig så beholder du sertifikatet heretter. Haha fy faen makan te Idiot, dør av latter her haha uansett om e hadde hatt 45 meter bremsespor. så spør jeg om råd ikke om slik tullball fra bestemor som du kommer med nei men sånn litt mer fra den seriøse sia. la jeg fram saken min på skikkelig måte syns jeg. og derfor syns jeg slike kommentarer fra din side ikke passer ikke her. så finn deg et annet forum med dritte ditt
GiljeN Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 har en kamerat som taka med en ligthing i ca 50km i timen..forsvant fra stedet og politiet hadde ingen anelse om noen ting..ble fratatt lappen i 7mnd for uaksom kjøring
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 har en kamerat som taka med en ligthing i ca 50km i timen..forsvant fra stedet og politiet hadde ingen anelse om noen ting..ble fratatt lappen i 7mnd for uaksom kjøring Hjelper ikke å stikke av regner e med saken ble vel bare værre da ja hehe. kan ikke tro e får så lang dom
nimitz Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Du spør andre i forumet etter tips på de tingene du legger frem. For det første så er det vel ikke så mange som trur på at du kun kjørte i 50 km og får 45 meter skrens og bremsespor. Politiet trudde tydligvis ikke det heller. Du sier også at det er klaging på tullkjøring med din bil tidligere og det var vel du som kjørte da også. Enkelte lærer aldri selv etter at sertifikatet er tatt fra dem, og du er tydligvis en av dem. Så mitt tips er: Kjør fornuftig så beholder du sertifikatet heretter. Haha fy faen makan te Idiot, dør av latter her haha uansett om e hadde hatt 45 meter bremsespor. så spør jeg om råd ikke om slik tullball fra bestemor som du kommer med nei men sånn litt mer fra den seriøse sia. la jeg fram saken min på skikkelig måte syns jeg. og derfor syns jeg slike kommentarer fra din side ikke passer ikke her. så finn deg et annet forum med dritte ditt Mulig jeg er en idiot, men ikke så stor idiot at jeg trenger dama mi til og kjøre meg til og fra jobb.
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 du e bare misunelig fordi du e for stygg til at noen , noen gang kan bli så glad i deg at de bryr seg om deg, og gidder å kjøre deg på jobb. nei men fra krutt te revolver, ikke noe krangle forum, så hvis du ikke har no som kan gi lys i tunnelen for meg så kan du finne en annen topic å spre shit på
2mMy Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 så lenge du havner utenfor veien er det uaktsom kjøring, dessverre. har en kamerat som traff hekken vår her i høst.. hadde blitt sett driftene og litt høy fart før ulykken. kjørte vel med litt blanke dekk og, men han fikk bilen hjem først, så han fikk ordnet det før kontroll. han fikk 3 mnd uten lappen hvertfall og en bot.
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 men vet om folk som bare har fått bot for uaktsom kjøring. og vis man først kræsjer så smeller man jo i en bil eller i grøfta. ikke alle som mister lappen når de smeller. men er det med motor og gir jeg lurer på om de kan ta meg for det. er jo ingen andre En politiet som vet hva de skal gjøre me saken min. virker nestne som de behandler saker fra perso n til person. så e må jo bare vente . men e jo greit å ha en ca straff å gå etter
-Roger- Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Da jeg gikk på Kjøretøy VK1 lærte vi hvertfall at man har lov å kjøre med blankslitte dekk sålenge det er tørt føre og ikke kordene er synlige... Var mange politi osv som ikke visste dette selv, så er nok alvorlig mange som har blitt bøtelagt feil fordi politiet rett og slett ikke vet bedre.. Dette må jo gå an og sjekke opp i og virkelig finne ut hva som stemmer? Jeg skal ikke påstå noe som helst iom at jeg har ikke sjekket fakta, men var dette vi ble fortalt den gangen....
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Da jeg gikk på Kjøretøy VK1 lærte vi hvertfall at man har lov å kjøre med blankslitte dekk sålenge det er tørt føre og ikke kordene er synlige...Var mange politi osv som ikke visste dette selv, så er nok alvorlig mange som har blitt bøtelagt feil fordi politiet rett og slett ikke vet bedre.. Dette må jo gå an og sjekke opp i og virkelig finne ut hva som stemmer? Jeg skal ikke påstå noe som helst iom at jeg har ikke sjekket fakta, men var dette vi ble fortalt den gangen.... ska sei. ja dette må jo nesten gå ann å finne ut.
Jay-O Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Du har lagt frem din side; med følgende "fakta" om du vil kalle det det: - du havnet på taket. Ja, man kan være uheldig, men statistisk sett så måtte du være maks uheldig for å få til noe slikt uten å kjøre uaktsomt. Der tviler politiet på deg. Oddsen er mot deg. - du har en annen motor enn det som er spesifisert til din modell, du skriver ikke om dette er blitt godkjent eller ei. Hvis ikke = uforsvarlig kjøretøy - fører sitt ansvar, ditt ansvar... - du har sveist diffen, du har ikke en godkjent sperre = uforsvarlig kjøretøy. Ditt ansvar. - du har rykte på deg for uansvarlig kjøring - ditt ord betyr nada. Konklusjon: Du er fucked - håper typen din er villig til å kjøre rundt på deg en god stund fremover... Hadde jeg vært deg hadde jeg vært for flau til å poste dette opp slik som du har, og attpåtil er du dum nok til å skrive piss til de som peker ut hvor idiot du har vært når du klarer å take bilen din!
Bjørner Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Da jeg gikk på Kjøretøy VK1 lærte vi hvertfall at man har lov å kjøre med blankslitte dekk sålenge det er tørt føre og ikke kordene er synlige...Var mange politi osv som ikke visste dette selv, så er nok alvorlig mange som har blitt bøtelagt feil fordi politiet rett og slett ikke vet bedre.. Dette må jo gå an og sjekke opp i og virkelig finne ut hva som stemmer? Jeg skal ikke påstå noe som helst iom at jeg har ikke sjekket fakta, men var dette vi ble fortalt den gangen.... Det stemmer nok ikke, dvs 1mm er relativt blankslit med gjelder bare for kjøretøy over 3,5tonn. For vanlig personbil der det 1.6mm som gjelder. Les mer her http://tsh.toi.no/index.html?22343 Jay-O godt innlegg !
KalMar Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 kjipt når slikt skjer !!! en kompis av meg mista lappen for å stå stille mitt på en parkerings plass å spinne litt... http://www.advmyhre.no/ her kan du skaffe deg en advokat råder deg til å gjøre det.. eller bare snakke med en å få noe råd føring.. lykke til, håper det ordner seg
BreitBau Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Mens vi er inne på slitte dekk, mener jeg å ha hørt at dersom 75 prosent er over 1.6 mm så er det lovlig.. Men du er vel kanskje under det også siden det var slics
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå