Solesvik Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Heisann! Akkuratt henta E46'en i Tønsberg, og har lyst til å fikle litt med den. Får ikke lappen før om en måned, så må ha noe å gjør på. Bilen kosta 70k totalt, og turen ned kosta en del, så er helt pengelens. Skal fortsatt ha penger til forsikring og oppkjøring etc. I går vaska jeg bilen utvendig, i dag blir det innvendig. Hiver på et par andre felger også, de jeg fikk med var helt for jævlige. Så, om noen har noen tips/idéer som ikke koster skjorta, spytt ut! (318i 1998)
NiFtY Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Kan ta deg en skikkelig shine, med rubbing/polering, motorvask osv. En mnd med shine kan gi deg en bra strøken og pen bil. Du må vise oss bilder:) velkommen til forumet
Solesvik Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Takk for så kjapt svar Det er på agenda'n ^^ Bilder kommer asap Tusen takk ;D
ESveen Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Bytt blinklys rundt om, hvis de som sto på er orange. Bytt nyrer i panser til chrome eller sort om du liker det. Evt. bytt rondeller om de er ødelagt av steinsprang. Kjøp lakkstift å ordne steinsprang. Ta en skikkelig polering med flere steg. Anbefaler å prøve claybar med superskum. Dette fjerner alt. Ellers ville jeg først og fremst fått bilen i teknisk god stand. Få den opp på bukk og sjekk hva som er slitt, sett deg opp en liste over hva du trenger, begynn å spar å bytt ut etterhvert. Sjekk iallefall bremser og slitedeler i understellet. Dette bedrer kjøreopplevelsen og sikkerheten når du begynner å kjøre. Ellers er det utallige ting i interiøret som gjør bilen litt mer spesiell. Alt fra nye stoffmatter, armlene osv. Stoffmatter får du i forskjellige prisgrupper, fra country, city til velour. Alle gir en mer eksklusiv følelse en gummimatter. City mattene ligner på velour, men koster halvparten. Ellers kan du bruke tiden på å ringe alle forsikringsselskapene å sjekke priser. Der er det så mye å spare at du kan kjøpe alt jeg nevner over for prisdifferansen Lykke til med ny bil. Men for all del unngå biltema og Thorshov styling! Sjekk priser på original styling/ekstrautstyr på koed.no eller gsbildeler.no.
Solesvik Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Blinklys var bytta når jeg kjøpte den. Kjøpte den hos forhandler, han sa den ikke var blitt ungdomskjørt heller ^^ Bremsene er top notch, føles ut som de er byttet ganske nylig. Den er i ganske god stand til å ha gått et stykke, 259k :S Men følger med servicehefte, og det er utfylt hele veien. Girkassa kjennes perfekt ut. Slenger den inn på service til en kompis, så får vi se hva som kan være slitt og må byttes senere Ser nesten ut som bilen har hatt en front kolisjon en gang. Nyrene ser ikke ut. Tror de bare er limt på igjen. Ellers er det det vanlige, steinsprut på panseret osv. Har allerede bestilt forsikring hos gjensidige. Måtte gjøre det for å få med meg bilen fra tønsberg. Bestilte bare ansvar, men 20 min etter at jeg kjøpte bilen fikk jeg to deilige roser i frontruta Så vurderer delkasko. Liker svarte detaljer. Er chromeline på den nå, men skal fjerne det asap og bestille shadowline Takk for svar
Solesvik Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Noen bilder. Har vinterdekk og kapsler på nå da. Tok av den ene fordi ventilen lekker luft når den er på. Men som dere ser er det mye som må gjøres
awt Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Få av all krommen rundt lykter umiddelbart! Det er mitt tips. Bilen din er forresten blackline/shadowline. Andre tips kan være: - Nye baklykter med hvite eller sotede blink - Fjerne tilhengerfeste hvis du aldri kommer til å bruke det - Angel eyes fra f.eks. Biltema (billig og enkelt) - Lakkere dørhåndtakene i bilens farge - Nye skilt, koster en hundrelapp eller to hos biltilsynet
M3cabriolet Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Få av all krommen rundt lykter umiddelbart!Det er mitt tips. Bilen din er forresten blackline/shadowline. Andre tips kan være: Nye baklykter med hvite ellr sotede blinkFjerne tilhengerfeste hvis du aldri kommer til å bruke detAngel eyes fra f.eks. Biltema (billig og enkelt)Lakkere dørhåndtakene i bilens farge +1
Solesvik Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Ja, det ser helt grusomt ut ^^ River av alt krommen asap, men vet ikke hvordan resultatet blir. Ser nesten ut som de er limt på med en tynn dobbelsidig tape, eller tar jeg helt feil? Ja, men skal bytte det ut når jeg får råd. Eller kansje det hjelper bare å rubbe dem.
Solesvik Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Jeg skulle til å demontere tilhengerfestet i går, men det er jo klin umulig å komme til, iallefall uten å ta av bakfanger. Prøvde å løsne litt på den ene bolten, jeg kom til, men satt helt fast :/
M3cabriolet Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Ja, det ser helt grusomt ut ^^River av alt krommen asap, men vet ikke hvordan resultatet blir. Ser nesten ut som de er limt på med en tynn dobbelsidig tape, eller tar jeg helt feil? Ja, men skal bytte det ut når jeg får råd. Eller kansje det hjelper bare å rubbe dem. ja, sitter nok i en dobbelsidig tape, men denne fjerner du i etterkant. du trenger ikke bytte de, de skal ikke være der, så enkelt er det.
BMWentusiasten Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 mye bra tips her. - Av med krom! (og bytt krom koppen på hengerfeste med en svart type/fjerne hengerfeste). - Nye nyrer... de der ser kopi ut med kromriller?... - og som tidligere nevnt. POLERING! med litt cash, så bør du få litt senk på bilen og noen andre hjul, så ligner det noe. - Du har hvit blink fremme og på sidene, så få deg noen baklykter med hvit blink. blir bra dette!
Solesvik Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Joda, blir nok brukbart etter hvert ^^ M3cabriolet, Jeg mente å bytte ut shadowline listene, ikke krommet
Marius2002 Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Som resten av gjengen her inne sier: Fjern all chromen rundt lyktene, samt chromehengerfestekoppen (sort kopp eller fjern feste) Nyrene kanskje kunne byttes ut med noen som ikke har chorme inne i rillene. Vet ikke hvor mye du vil koste på bilen, men felger og Mtech2 kanskje ?
Solesvik Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 fy faen Sommerdekka jeg fikk med passer faen ikke på bilen en gang.. Skulle skifte fra piggfri vinterdekk til sommerdekka som fulgte med i går. Fikk bakhjula på, men framme tar bremsekalipteret borti felgen... En kompis sa jeg kunne teste med hans 5-serie dekk. De er en del større, har ikke dim'en i huet, men kommer de til å passe på min usenka E46? De er most likely standard E39 felger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå