Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
går jo ikke dårlig.. men vil jo ha max ut av motoren..:P uten at og måtte bygge om heila driten:P

Hæ? Går ikke dårlig? :shock: hehe

Skrevet

Du får ikke noe effekt av å fjerne katalysatoren... Jeg gjorde iallefall ikke det!

Men så problemstillingen er hvordan du ska få mest utav motoren uten å bygge om... Turbo og kompressor var tydeligvis uaktuelt, og div sugetrim kødd som ble nevnt var uaktuelt.. Da er det jammen ikke mye å gjøre...

Chip?

Skrevet

lurer på å bytte innsug.. turbo blir for dumt.. og chip til en 318 er grisedyrt i forhold til hva du får igjen..

vet jeg ikke får no ekstra effekt ved å fjerne kat. men blir fort feitere lyd.. lyst til å invistere i en M3 men.. må vel betale ned litt til på lånet jeg har på denne først:P hehe..

får sette inn Kon filter, bytte Innsug også har jeg jo sports eksos så da er det vel ikke stort mer og gjøre uten og bruke mange tusen:P

Skrevet

får sette inn Kon filter, bytte Innsug også har jeg jo sports eksos så da er det vel ikke stort mer og gjøre uten og bruke mange tusen:P

Til og med det du nevner der koster jo en del penger og mest sannsynligvis ender du opp med mindre hk enn før du begynte :lol:

Skrevet
syns det er rart ingen har byttet kam på disse enda...

Syns ikke det er så rart jeg, det er jo bortkastede penger å tune en slik maskin. Bruk heller pengene på vedlikehold eller utseende....

Skrevet
syns det er rart ingen har byttet kam på disse enda...

Syns ikke det er så rart jeg, det er jo bortkastede penger å tune en slik maskin. Bruk heller pengene på vedlikehold eller utseende....

Sier meg enig i den.

Om man kjøper en 318 så har man liksom lagt lista slik at motor ikke er prioritert. Sugetrim er dyrt og gir lite effekt igjen for penga desverre.

Skrevet

Joda er forstått med det og forsåvidt enig også, men synes det er litt rart at man ikke kan gjøre en dritt med den for å få den til å gå litt bedre.. Er jo få 1.8 motorer som ikke kan gjøres noe med så..

Skrevet

næsj da .. Kan ikke du bare være fornøyd med 318, er vel ikke så gale sammenlignet med en 320. Syntes 318 er litt seigere enn 320'en faktisk. Man skal ha minst en 323 for å merke betydlig forskjell. Mener å ha lest om denne sammenligningen før. Kjøp nå heller en 328 eller en 330. Du bruker sikkert like mye penger.

Skrevet

Joa, noe kan du jo gjøre :)

Men billig er det fortsatt ikke.

Konfilter kan jo gi litt bedre respons om ikke mer effekt, samt en finere innsugslyd.

Kanskje det går ann å sette på en annen diff som girer ned bilen litt, dette vil jo gå på bekostning av topp-fart. Men gi bedre aks.

Skrevet

Turbo kan brukes på alle motorvolum.

Dere er litt morsomme som først spørr etter hvordan trimme 318, men når dere får svar så er det uaktuelt siden det koster penger! INGEN 1.8 liters sugemotor kan trimmes uten at det koster penger. Denne motoren er ikke vanskeligere å trimme en de fleste andre 1.8 motorer, dog koster det penger som på de fleste andre motorer.

Det billigste dere kan gjøre for å få merkbar effekt er en kvassere kam. Koed selger disse, Motortechnik.no selger disse.

Dette vil gi merkbar effekt, uten at det koster skjorta.

Skrevet

Kan jo også vurdere diverse vektreduserende tiltak ,i større eller mindre grad. fjerne diverse ting, det er jo gratis :P. Og selv om det kanskje ikke gir en veldig merkbar effekt med mindre du går drastisk til verks vil det vel hjelpe litt på psykologisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...