Mons1 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Viser til artikkel i VG-Nett; http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=562754 Sitat: "...sportsbilen BMW 320 med 163 hestekrefters motor...". Journalister som skal prøve seg på tekniske artikkler er rett og slett patetisk! Men selve saken om å fjerne effektavgiften støtter jeg fullt ut! Det er elveste Bellona som foreslår dette
winchester Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 BMW 320 D med 163 hestekrefters motor. Nå:396 300 kroner. Bellonas forslag: 357 158 kroner. 320D
Haug530D Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Det står jo "Muskel avgift" ikke "Muskelbil" Dessuten er vel 163 diesel hester ganske bra vil jeg tro, sammenliknet med andre diesel biler som kanskje bare har rundt 100.
Lars89 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Utrolig imponert hvordan BMW har fått ned utslippet de seinere åra. Toyota kan bare gå å legge seg...
Mons1 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Muskelavgift + Sporsbil = Muskelbil Nå begynner de fleste biler med 2liters turbo-diesel å ha passert 100hk med gpd margin. Både Golf og Passat har jo 140-150hk. Toyota har jo 170hk på visse modeller osv osv... Jeg vil nok ikke karakterisere en 320d som en "Sportsbil"! Ville du gjøre det? RS Det står jo "Muskel avgift" ikke "Muskelbil"Dessuten er vel 163 diesel hester ganske bra vil jeg tro, sammenliknet med andre diesel biler som kanskje bare har rundt 100.
Gunnar Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Feil kategori, OG repost: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=115092
Anbefalte innlegg