Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som driver med valsing i Haugesund?

Hu dama på biltilsynet snakket noe om at jeg måtte valse bak på bilen i forbindelse med Tuv godkjenning av Rondell felgene mine, dette var riktignok i forbindelse med at jeg hadde papirer til E34, men det står noen koder i papirene og det ser ut som om det er likt nå når jeg har fått de riktige papirene også.

Skrevet

Må ikke finne på og valse hos Raglamyr dekksenter.

De ødla begge hjulbuene mine bak på min E30 cab, så ville de ha betalt for det også!

Skulle klart det bedre selv med en gaffel :lol:

Ring heller valsespesialisten og spør hva tid han er i nærheten.

Skrevet
Må ikke finne på og valse hos Raglamyr dekksenter.

De ødla begge hjulbuene mine bak på min E30 cab, så ville de ha betalt for det også!

Skulle klart det bedre selv med en gaffel :lol:

Ring heller valsespesialisten og spør hva tid han er i nærheten.

Ok, men dette haster litt, siden jeg må vise bilen hos bt i juni.

Skrevet

Valsing er ikke vanskelig det om du har valseverktøy og det kan du sikkert få lånt en plass. For å få det bra kommer litt ann på hvor mye du skal valse og hvordan du gjør det.. Skal du ha eit bra resultat må du ha omlakering på hjulbuene etter valsinga for du må varme opp buenen til de nesten er rødglødende for å få strekt stålet riktig.. Skal du bare valse litt ville jeg varma med varmepistol på lakken for å varme den opp slik at den ikke har så lett for å sprikke, men alikevel kan fort gå galt om du tar i for mye på en gang..

Skrevet

Jo har sett en plass man kan leie en valse, men hvordan fungerer det egentlig, hvordan får man stillt inn valsen slik at det blir likt på begge sider?

Skrevet

Subber dekkene da? Jeg ville ikke valset med mindre jeg absolutt måtte..

Ta deg en tur til Bergen istedet, jeg fikk min godkjent selv om den subbet. De kontrollerte det ikke en gang.. Eneste de gjorde utover å kjøre en kort runde på plassen var å sjekke alle numre på senkesett og felger opp mot Tüv papirene..

Skrevet
Subber dekkene da? Jeg ville ikke valset med mindre jeg absolutt måtte..

Ta deg en tur til Bergen istedet, jeg fikk min godkjent selv om den subbet. De kontrollerte det ikke en gang.. Eneste de gjorde utover å kjøre en kort runde på plassen var å sjekke alle numre på senkesett og felger opp mot Tüv papirene..

Er ikke noe subbing nei, kanskje vis jeg kjører i 100 over en fartsdump at dekka tar litt oppi skjermen, ja jeg kan ikke skjønne det med valsing jeg, tror jeg driter i det, så får vi se.

Når jeg ikke fikk godkjent felgene mine pga feil papir så kan vel ikke hun ta utgangspunkt i de papirene å si at jeg må valse heller.

Skrevet

Dette hadde hun merket av på E34 papirene

K04

An Achse 2 ist ggf. durch Aufweiten der kotflügel bzw. Inneren Seitenteile eine ausreichende Freigangigkeit der Rad-Reifenkombination herzustellen

Google translate:

På akse 2, muligens ved å utvide den indre fender og sidepaneler av tilstrekkelig Freigangigkeit hjulet dekk kombinasjon produsere

Men på papirene for E39 står ikke K04 oppført på bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...