pettmon Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Bavaria Stavanger har visning av ny Z4 i morgen 9 mai . Drømmebil Denne kunne jeg tenkt meg Petter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Rå bil! Gleder meg til å se den i Arendal i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 . Liker ikke nye Z4`en, kundegruppen er ifølge BMW SLK eiere istedenfor Boxter eiere, og bilen er tilsvarende satt opp.... for all del, fin bil men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Uten å ha verken kjørt den nye eller den gamle z4-en, vil jeg likevel tørre å si at den gamle er langt penere enn den nye. Nå har jeg heller aldri ment at utseendet er gamle z4 sterkeste side. Den nye grillen skaper en følelse av at lyktene lener seg tilbake mot panseret, mens grillen er på vei uttover slikt som på de gamle 70- og 60-tallsmodellene til Bmw. En slik grill i seg selv har jeg ikke noe imot. Det er en lett måte å få bilen til å fremstå som rask og aggressiv, men på en lant mer elegant måte enn den moderne trenden med kjempegriller (à la Audi). Likevel så synes jeg det kun fungerer når lyktene også ser ut til å peke uttover. Jeg likte det ikke når Mercedes gjorde det på sin R107, og jeg liker det ikke når Bmw gjør det med sin z4. Eldre Jaguar-modeller, eldre Bmw-modeller eller Buick Riviera er alle gode eksempler på hvordan det burde gjøres. Av moderne varianter har nyeste Mitsubishi Lancer en grei utforming av noe av det samme. Dessuten er det skuffende å se at både kupeen og kalesjen på cabrioleten forsvinner. De moderne stålvariantene virker som et dårlig kompromiss mellom kupé og cabriolet, der du ender opp med en mye tyngre bil og svært liten bagasjeplass (i hvert fall når taket er nede). Ofte ser ståltakene relativt klønete ut når de brukes og. For øvrig hater jeg Bmws nye modellbetegnelser! Her er bedre bilder av en annen ny z4: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4375747 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Jeg er enig i mye av det du skriver... jeg er heller ikke spesielt imponert over disse ståltakløsningene. Poenget er åpenbart å slå to fluer i et smekk, men løsningene bærer også preg av kompromisser som jeg mener ikke er spesielt innovative (som f.eks mangelen på bagasjeplass når taket er nede). Rent estetisk er disse ståltakene ikke spesielt vellykkede. For min del er faktisk E36 Cab med hardtop estetisk den mest vellykkede løsningen gjennom tidene, men en hardtop ligger jo litt på siden i denne sammenhengen. BMW ser imidlertid ut til å ha løst det mest alminnelige problemet som oppstår med et ståltak på åpne biler og det er at frontvinduet ser ut til å ha en normal størrelse i motsetning til å strekke seg utover dashboardet og dermed danne begynnelsen på taket. Det mest håpløse eksempelet på dette ser man på Peugeot 206 CC. Et par bilder av den nye Z4..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Griserå bil skulle likt å eid en sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Her er flere bilder av denne bilen. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=114675 Er en helt fantastisk bil er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Så og prøvesatt den på Autozentrum nå, og synes bilen er imponerende gjennomført. Mye mer kvalitestfølelse enn forrige Z4. Jeg synes faktisk den ser ut som en konseptbil, som ofte er veldig tøffe i designet, som faktisk har blitt en produksjonsmodell. Veldig lite jeg ikke liker på den. Det eneste er den store hvite kladden av et sideblinklys egentlig. Samt at den, som alt annet, trenger å komme litt ned mot bakken og noen skikkelige hjul. Jeg har lenge prøvd å finne alternativer til M3'n, men aldri funnet noe jeg har lyst på innen nogenlunde samme prisklasse - det har jeg funnet nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Så og prøvesatt den på Autozentrum nå, og synes bilen er imponerende gjennomført. Mye mer kvalitestfølelse enn forrige Z4.Jeg synes faktisk den ser ut som en konseptbil, som ofte er veldig tøffe i designet, som faktisk har blitt en produksjonsmodell. Veldig lite jeg ikke liker på den. Det eneste er den store hvite kladden av et sideblinklys egentlig. Samt at den, som alt annet, trenger å komme litt ned mot bakken og noen skikkelige hjul. Jeg har lenge prøvd å finne alternativer til M3'n, men aldri funnet noe jeg har lyst på innen nogenlunde samme prisklasse - det har jeg funnet nå! godt å høre. Blinklyset og BMW rondellen på siden er jeg ikke 100% enig i med tanke på design. Den innvnedig delen av antrasitt taktrekk synes jeg også er for hardt og så synes jeg rattet ikke er tykt nok. Ellers er det en herlig bil. Ordentlig hjul(de ordinale 19 skal være vinterhjul), kanskje senk og sportseksos og filter hadde vært noe! men jeg har bestillt adaptive m-suspention på bilen og jeg er da ikke sikker på hvoridt det går ann å senke den i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Veldig rå bil, men liker ikke bakenden så godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 @milhouse: Så du har bestilt deg en? Sitter her og blar i katalogen nå, og har lyst til å gjøre det samme... 8 uker leveringstid fikk jeg opplyst - om jeg skal konfigurere helt etter eget ønske velogmerke. Han kunne skaffe meg bil kjapt, men da måtte jeg ta noen som allerede var bestilt opp. Er absolutt ikke sikker på om jeg vil kvitte meg med M3'n, men denne er det beste alternativet noen gang iallefall. Ja, jeg så også for meg de originale 19" som vinterhjul. Ser poenget ditt ang M-understellet. Et usikker på om den jeg så på hadde det, for det senker 10mm. Mulig det er nok. En annen ting er jo at det etterhvert sikkert kommer M-pakke til denne, med andre fangere osv, og da er nok det mest sannsynlig penere enn nåværende. Du vet ikke noe om når det evt kommer som et tilvalg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Så du har bestilt deg en?Sitter her og blar i katalogen nå, og har lyst til å gjøre det samme... 8 uker leveringstid fikk jeg opplyst - om jeg skal konfigurere helt etter eget ønske velogmerke. Han kunne skaffe meg bil kjapt, men da måtte jeg ta noen som allerede var bestilt opp. Er absolutt ikke sikker på om jeg vil kvitte meg med M3'n, men denne er det beste alternativet noen gang iallefall. Ja, jeg så også for meg de originale 19" som vinterhjul. Ser poenget ditt ang M-understellet. Et usikker på om den jeg så på hadde det, for det senker 10mm. Mulig det er nok. En annen ting er jo at det etterhvert sikkert kommer M-pakke til denne, med andre fangere osv, og da er nok det mest sannsynlig penere enn nåværende. Du vet ikke noe om når det evt kommer som et tilvalg? Ja jeg har bestilt en, skulle vært her på onsdag, men ble forsinket skal bli fraktet med båten denne helgen så håper å ha den på onsdag/torsdag. Er umulig å vite om det kommer en m-pakke. Det spekuleres mye i det. Den forrige gjorde det jo ikke. Mange sier at det såt i ETK at diverse deler ikke kommer med m-pakke, men dette er standard så det har ikke noe å si. Man kna heller ikke kjøpe seg en bil å være redd ofr at noen annet kommer og er fetere! Kan alltids komme noe tenker jeg. Vedrørende adaptive m suspention så skal det være vesentlig bedre å kjøre. Håper jeg ikke har kjøpt med tidenes dyreste senkesett! Her er opsettet på min bil, men manuell selvfølgelig. Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery EXCLUSIVLEDER NAPPA/ELFENBEINWEISS (LZEW) Prod. date 2009-04-23 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB ACEA / CO2 CONTENT 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2KW LM RAEDER V-SPEICHE 296/MB 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2VF ADAPTIV M SUSPENSION 216 SERVOTRONIC 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 387 WIND DEFLECTOR 4CE EDELHOLZAUSF.FINELINE ANTHRAZIT 4UT THROUGH-LOAD.W.INT.TRANSPORT BAG 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 441 SMOKERS PACKAGE 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 563 LIGHTS PACKAGE 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 698 AREA-CODE 2 7SL DESIGN PURE WHITE 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8SP COP CONTROL 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 853 LANGUAGE VERSION ENGLISH 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 885 SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Series options No. Description 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Hvilken motor er det i den du har bestilt, milhouse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 For min del er faktisk E36 Cab med hardtop estetisk den mest vellykkede løsningen gjennom tidene, men en hardtop ligger jo litt på siden i denne sammenhengen. Personlig har jeg alltid foretrukket hardtop-varianten fremfor det litt mer moderne ståltaket. Mest på grunn av at det du nevner, nemlig utseendet. Jeg har allerede trukket frem en generasjon Sl-bil fra Mercedes som et eksempel på "de verste", så nå bruker jeg en tidligere bil fra samme serie som et eksempel på "de beste"; For øvrig er bilen en av de få som har fått kallenavn kun på grunn av fasongen på hardtopen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Etter å ha sett den i virkeligheten og prøvesittet er det bare en ting å si: DRØMMEBIL! Så utrolig linjelekker og rå design! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå