Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min bil er det sånn at den viser rundt 8 km/t for fort. I går kjørte jeg i 131 km/t og ble stoppet av UP, så spurte jeg han om han ikke trekker fra de 8 kmt men det kom ann på dekka sa han. Så sa han ikke noe mer.

Er det noe jeg kan gjøre med dette, jeg godtok boten, så det er vel for sent ?

Skrevet

Er vel opp til deg å finne ut, men idiotisk av deg å bryte fartsgrensen med så mye. Regner med (håper) at dette var i en 80-sone? Mister man ikke lappen rundt farten du hadde?

Skrevet

Hva målte de deg til da? I hvilken sone?

Godtok du boten er det igrunn ingen vei tilbake-du har inntømt at du kjørte for fort.

At speedometeret viser feil pga dekkdim e.l er igrunn ditt problem :wink:

Skrevet

det var i 100 sone, pleier ikke kjøre så fort men var nesten ingen biler ute så jeg bare satt på cruise control, vet det er dumt :P

Skrevet

Mangler litt info her.

Feilanvisningen varerier ved forskjellige hastigheiter. Dekk og felger har selfølgeligt innvirkning. (f.eks. mellom sommerdekk med lavprofil og vinterdekk med balongdekk)

Skrevet

Har jo ikke en dritt å si hva speedometeret viser. Hva er det UP har målt deg til?

Og trenger ikke være store forskjellen på sommer-og vinterhjul hvis man setter på riktig dim på dekka :wink:

Skrevet

Rulledimensjonen på dekket har mye å si. Kan variere +/- 5% fra orginalt.

Ved positiv differanse (økning i forhold til originalt) vil (kan) bilen gå fortere, og akselerasjonen vil bli tregere. Speedometeret vil vise lavere hastighet i samme fart som med original dekkdimensjon. Dette er naturligvis helt motsatt ved negativ differanse.

///MIKEEE: I 80-sonen mister man lappen i 116. 100-sonen er 136 (141 ved a-klasse motorvei tror jeg). Men er hvertfall 26 km/t over grensen i alle soner t.o.m 60 og 36 km/t over grensen over 60-soner ;)

Men de må vel ha en måling av deg?

Skrevet

hvis de har måling på deg i 131 km/t, så har de allerede trekt fra fradraget ditt..

At speedoen din viser feil er ikke deres problem, og ikke noe de vil trekke av for.. Når de har måling på 131 km/t har de allerede trekt fra feilmarginer for målingen osv osv.. Om de har den farten målt, og har sine testpapirer i orden, er du desverre nødt til å ta den bota ja.. Ikke noe å håpe på engang.. Forbered deg på bot for 131 km/t..

Alt annet vil være en positiv overraskelse heller..

Skrevet

ja men jeg vil ikke betale mye for den uten og se litt bilder først.... :lol:

tenkte over dette med rullediamterer og sånt jeg og, har 225/40/18 på min nå, og gps viser akkurat 100 når speedo viser hundre...

Skrevet
speedometeret viste 131 og up målte meg til 131,28.

Nå skal jeg selge kroppen, noen som vil kjøpe ?

Ja, du skal se både kalibreringspapirer og slikt..

Men når UP har målt har UP målt.. og hva speedoen din viste er egentlig veldig likegyldig for UP.. Er jo blant annet derfor det er satt opp fårtsmålere med tavle på mange strekninger, så folk skal få en sjanse til å se åssen de ligger an i forhold til speedoen..

Dersom du har blitt målt til 131 km/t, burde egentlig speedometeret ditt vist ca 145.. Hvis de da trekker fra 7-8 km/t i sikkerhetsmargin, og speedoen din viser 8 kmt for fort så er du der.. Men er tydelig at speedoen din viser for lite.. Tror nok den reelle farten din var nærmere 140

Skrevet
speedometeret viste 131 og up målte meg til 131,28.

Nå skal jeg selge kroppen, noen som vil kjøpe ?

Da viser vel bare speedometeret ditt 0,28 km/t feil da.

Skrevet

Hvordan vet du at spedometeret ditt viser 8km/t for fort? Tydligvis gjør det ikke det, men hva va grunnen for at du trodde det?

Jeg bare lurer, siden jeg misstenker at de "Din fart skiltene" ikke stemmer helt, så hadde vært spennende å høre om det er en sånn du har gått utifra...

Skrevet

er jo standard det at speedo viser 10% for mye egnetlig, og mange tror at det gjør det uansett, uanhengig av dekktrykk, dekkdim osv. felgdim.

Skrevet
På min bil er det sånn at den viser rundt 8 km/t for fort. I går kjørte jeg i 131 km/t og ble stoppet av UP, så spurte jeg han om han ikke trekker fra de 8 kmt men det kom ann på dekka sa han. Så sa han ikke noe mer.

Er det noe jeg kan gjøre med dette, jeg godtok boten, så det er vel for sent ?

At du glor på speedometeret konstant tviler jeg på, så du kan ha hatt et svakt øyeblikk.

BMWen min viser 5-10 formye.... Passaten min viser akuratt det jeg kjører. Så å si at 10% er standard er bullshit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...