ArneHB Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Heisan Jeg skal kjøpe meg ny bil for rundt 200 000 +/- og valget har falt på BMW Coupe, tenker det blir 320 rundt 2002-2004 modell. Det kommer nok til å bli bensin men vurderer også Diesel. Jeg vet det er en feil allerede på turboen til diesel bilene opp til modell 2003. Jeg tenkte å høre med dere som kjenner en BMW bedre enn deres egen baklomme om hva jeg bør sjekke etter når jeg skal se på BMW Couper til salgs. Er det spesille områder som er utsatt for rust? Har sett på en som har blitt kjørdt hardt, det var slitte kanter på dekket og bremseskivene var veldig nedslitt, er det andre ting som kan være utsatt på en bil som har blitt kjørdt hardt? (var en2004 modell som hadde gått noe over 100k km, 3 eier på han nå så var litt skeptisk til den bilen). Det er mye penger å bruke (for min del) så vil gjerne være sikker på at jeg får et godt kjøp, mye kjøreglede og en bil som ser bra ut, og ikke minst holder. Det er kjedlig om det første man må gjøre når man kjøper ny bil er å gå igang med større reprasjoner. Kom gjerne med anbefallinger og råd
BimmerE46 Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 denne er en god bil, herlig motor, bra intr men aut da http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17386178 denne er også alternativ http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17174699 denne er fin mpt km stand http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17160615 denne er heller ikke dum, fint intr http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17109411 Velkommen til forumet Lykke til med bilkjøpet.
CS Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Jeg hadde funnet meg en faceliftutgave (03/03) helst med mpakke. Synes de ser finere og mer moderne ut. Samt at det da er diverse forbedringer ellers. Karosseriet er vel forsterket da f.eks pre-facelift har vært plaget med subframe disaster, mindre rust spes i panser og bagasjelokk, men kan vel fortsatt forekomme i dører. Men når du kjøper en brukt bmw som har gått mer en 70k, blir det alltid litt småplukk som må repareres. Så og tro at du skal ha ett bilhold uten reprasjoner blir umulig. Blir alt fra bremser, foringer, stag etc som ryker. Ikke de største reprasjonene men koster nå litt.
ArneHB Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Takk for svarene, blir nok ikke alt for lenge før jeg blir med i BMW familien også Takk for linken, sto mye nyttigt der tar bare litt tid å tolke svenske fagutrykk . Var ikke klar over det var galvanisert karroseri, men er vel det kanskje på fleste nye biler, men da bør bilen være god mot rust.
[space] Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Denne her vet jeg er strøken: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17268001 Eieren er på forumet her, og jobber på Bilia i Moss.
Ron Jeremy Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 ":2xqrzgv7]Denne her vet jeg er strøken:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17268001 Eieren er på forumet her, og jobber på Bilia i Moss. Det er alltid et kryssningspunkt mellom utstyr, alder og pris. Denne var ikke akkurat velutstyrt... Delskinn med manuelt klima... Kjøper må finne ut hva han vil ha, hva som er viktig for han, er det at den er velholdt, og "problemfri", eller andre ting. Manuelt klima for meg er krise!
|Andreas| Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 I tillegg til panser, dører og bakluke, titt også etter rust der karosseriet og bakfangeren møtes og under dekselet i dørkarmen. (Under airbag merket, se bilde)
ArneHB Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 Takk svarene og for gode råd og tips Jeg var på den lokale "verkstaden" her i bygda som driver med små reparering og service av biler og dekk. Han som driver verkstaden påsto at den type BMWer som er fabrikk senket sliter veldigt på innsiden av bakdekka og at dette er en feil BMW har ikke greid å rettet. Tror nok eg skal ta det han seier med en klype salt siden dette kan være biler han har byttet slitne bakdekk der han har trodd at bilen har vært orginalt senket, eller hørt på folk som snakker mye vas. Tenkte å høre om dere kunne bekrefte/avkrefte det han sa om at insiden av bakdekka blir for slitt? Om så, så vil jeg nok vurdere å kjøpe sedan i stedefor som ikke er senket.
benger Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Om du går for en usenket org sedan, vil jeg nok tippe at du kommer til å senke den når du har fått på noen pene felger i brukanes størrelse Men ja, ikke så mye feil som jeg kommer på. Har hatt min i ett halvannet år nå. 2000 mod, den hadde gått noe over 130k da jeg kjøpte den. Ikke byttet en del ennå. Men indre styrekule er sliten. Bytter snart komplett på begge sider. Ikke spesielt plaget med rust. 2 små roser på bakluka mi, men sendte den til oppretting av en bulk, og da var det vist 100 små brune flekker under lakken. Radiatoren må sjekkes opp da denne har en tendens til å utvide seg og lekke. Blir buet i formen nederst. Så lenge bilen er fulgt opp med servicer og det er stempler i boka er det ganske trygt kjøp. Virker som en solid bil, godt sammenskrudd med ingen ulyder i interiør.
oksen Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Jeg kjøpte min 320 sedan i fjor sommer, den er fabrikk senket men kan ikke si jeg har sett det har blitt slitt på innerdekka. Av slitedeler har jeg bare byttet stabstag og webasto dieselvarmer og den har gått 160k nå så jeg er ganske fornøyd. fikk begge delene på garanti. Diesel varmer er dyrt
Weltzin Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 vurderer å selge min, men ikke sikker.. her er en anonse eg hadde på den i høst før eukontroll. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14612132 Nå er den euok til februar 2011, hadde oljeservice sist uke, der det ble skiftet bremseklosser foran og byttet veivhusventilasjonen. tidligere i vår ble vannpumpe og termostat byttet. Fin velholdt bil. Har tatt noe rust på hjulbuene bak på verksted, er en liten boble på ene framskjermen, som eg har planlagd å få tatt snart. Bakluke er skiftet på rustgaranti, og de fant da ikke noe rust på ellers utsatte steder på bilen. Bør (kanskje) skifte frontfanger da denne har en liten sprekk under etter vinteren (har avtale om kjøp av ny brukt fanger) Edit: Felger er nå forresten sommer 17" originale m-tech og vinter ac schnitzer 16" med nye i februar continental piggfrie
ArneHB Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 En flott bil . Desverre men jeg har allerede bestemt meg for en bil som jeg kommer til å kjøpe. Skal slenge ut noen bilder og sånt når jeg har fått den
ArneHB Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Skrevet Mai 27, 2009 Da er ny bil på plass i stallen . Skal lage ein liten tråd på den når eg har fått tatt bilder av den. Blei ein 2003 BMW 320 Ci
StianA Skrevet Mai 27, 2009 Skrevet Mai 27, 2009 Da er ny bil på plass i stallen . Skal lage ein liten tråd på den når eg har fått tatt bilder av den. Blei ein 2003 BMW 320 Ci Grattis med ny bil da hørtes ut som det ble en grom vogn med en knall motor hehe nå gjenstår bare bilder da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå