Gå til innhold

Demper blir 4 cm kortere med camberplate vs E46 topplager


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Men det orginale topplageret gjør fjær/demper 4 cm lenger enn om jeg

bruker camberplater. Blir ikke dette feil?

Det er en M3 E46 med CSL-understell som jeg skal sette på KW V3.

Måtte kjøpe topplager pga bolten på orginale topplageret er istykker,

og ingen har nytt topplager på lager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir f i disse platene. Usikker på hvor høy bilen blir i høyeste posisjon så jeg gidder ikke dra å borre opp hylsene på k-sport settet da.

Er jeg heldig får de inn nytt topplager på Bavaria i morgen.

Er skeptisk til disse camberplatene. Som dere ser på bildene så går

ikke fjæra inntil den orange delen hele veien, den svarte firkanta delen

på undersiden av camberplata har ett hjørne som hviler såvidt på fjæra

når den står i rettest mulig posisjon på fjæra. Det kan vel ikke være bra?

Den orginale er helt rund, og har dessuten en gummiforing i mellom.

Ang smelling og ulyder fra k-sport så mistenker jeg at det kan være pga

feil montering, unøyaktig borra hylser, eller for lite fora opp på undersiden

av plata og selve demperen (må ha en skive der så det ikke blir slark).

waw625p8c9kbepia9o58.jpg

284ivjk9pnlw9frnkcjc.jpg

68y0x7039z0mqlxly5c3.jpg

n0oydrm8qibanwsys3un.jpg

wng7g4ttslfnepnrqmpf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camberplatene ER tynnere, så de bygger mindre og du må justere opp på coiloverne for at det skal bli samme høyde som det ville blitt med orginale topplager. Mao, du kan få den enda lavere.

Uten at jeg vet hvordan K-sport sine er så tipper jeg at KW-understellet skal skrus sammen med en plate på toppen av fjæra (den følger garantert med), så skal det en hylse mellom den og topplageret. Det du driver med der er iallefall helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger ikke noen flere deler med i KW-settet.

Det blir merkelig med den plata på toppen i forhold til fjæra. Den ene kanten på et av de fire hjørnenesom ligger nedpå fjæra er spiss. Evt må den files ned eller kuttes.

Det orginale topplageret må sendes fra tyskland, da er jeg i nordsjøen før det kommer hit. Fette! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde med k-sport camberplate, for å se hvor lav den ble.

Nå står den på høyeste nivå, så dette går ikke. Må være høyere

enn det for å få det godkjent. Så jeg lar bilen stå, også venter

jeg til jeg får orginalt topplager.

Bilde er tatt nesten litt nedenfra og opp:

h74hlv2cesqmnrrgj7tx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det ikke skal ligge no mellom fjæra og lageret? Det virker isåfall veldig rart! Lageret er jo universalt og er ikke laget for fjærer med en spesiell diameter. Jeg vil påstå at det bare er flaks at fjær og lager passer såpas bra sammen som det gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der må jo være feil. Hvis det ikke er noe mer med KW-settet (brede fjærer på det forresten..) så må det jo være meningen at mer skal flyttes over fra orginalt. Jeg lurer på om topplageret ditt egentlig er flere deler, og noe av det skulle du ha flyttet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der må jo være feil. Hvis det ikke er noe mer med KW-settet (brede fjærer på det forresten..) så må det jo være meningen at mer skal flyttes over fra orginalt. Jeg lurer på om topplageret ditt egentlig er flere deler, og noe av det skulle du ha flyttet over.

Kan jeg også tenke meg ja, er det sånn universal? skal selv hente på posten i morgen, ikke universal men ett som er til min Bil.

btw, noen som vet om BT sier noe på justerbart topplager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unnlot å nevne det, men de hylsene som hører til må borres opp. Også trenger jeg muligens å fore opp alt fra noen mm til par cm mellom demper og camber plate.

Så nå stikker demperen opp gjennom tårnet noen cm. Men jeg regnet ikke med at dette hadde noe å si på selve høyden?

Jeg har ingen ekstrafjær i KW-settet eller slik lilla plate til å ha på toppen. Er vel ikke noe som mangler eller?

Alt fungerte perfekt på den andre siden med oem topplager. Justerte ned 14.5 runder fra toppen og ned, og fikk nesten samme høyde som på motsatt side.

Har montert bak på den ene siden. Ser at jeg har montert alt opp ned. Var litt rart at KW-skriften var opp ned, men jeg gjorde jo bare som jeg så på videoklipp (DIY) - men det var bilstein PSS10....

PS. Kjører ikke bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lett modifikasjon må påberegnes.."

Hehe. Universal beviser igjen at det er deler som ikke passer til noe. :)

Hehe, ja derfor jeg bestillte Til E39, dyrt for en grad, men gidder ikke sånn universal greier som må tilpasses i hytt å gevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...