Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvor mye er lovlig i Norge da? Eller går det an å senke så mye man vil om man har det i vognkortet?

Det kan jeg svare på siden jeg var på vegvesenet for få dager siden for å godkjenne senkesett med tuv papirer.. men nei da..

De måler fra laveste punkt under bilen og ned til bakken, er dette mindre enn 11 cm blir ikke senkesette godkjent selv med tuv papirer!

Det kom vist nye regler her i norge på dette i 2009 :?

Min var 8cm og ikke godkjent, dette var da med 25mm senkefjærer

Helvete.. Da blir ikke min godkjent heller.. No f'ing way! :roll:

Får kjøre til en blir stoppet :roll:

Naboen til foreldrene mine sier noe annet, og han jobber på biltilsynet.

Kan være jeg husker feil, men mener ganske sikkert han sa 11cm. Det jeg imidlertid VET han sa var at det var fra bakke til fast/bærende understell.

Grunnen til at jeg spurte var at jeg i vinter målte min E39 med Eibach til 11,5cm fra laveste punkt, den beskyttelsesgreia under motor/gir, og ned til bakke. Dette sa han ikke var noe problem siden de ikke skal måle fra bakke til plastikk, men fra bakke til fast understell. Han visste dette ble tolket forskjellig på de forskjellige trafikkstasjonene og jeg refererte blandt annet til en del tråder her hvor dette er diskutert, og han gjentok da at dette tolkes forskjellig (-og at han selvfølgelig mener han tolker dette riktig).

En annen sak var at han er ufravikelig på godkjenningspapirene, vilket er forsåvidt greit for min del så lenge det er med å opprettholder en noenlunde fornuftig bilpark i landet her :wink: .

Så ifølge hans meninger bør a-dekk med andre ord finne en annen trafikkstasjon (såfremt høyden ikke er til fast understell) og Nytern kan bare lene seg tilbake og... tja... Nyte?

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ahh! Akkurat i dette øyeblikk lener jeg meg tilbake og nyter :D

Hadde en nødplan her da.. Siden jeg kjører på ståliser tenkte jeg å fylle altformye luft i dekka. Hadde glatt tjent noen cm på det :)

Skrevet

noen her som har målt fra bunnpanne og ned? tror bunnpanne og eksos er lavest på min E34. har ikke målt, men etter hvordan panna ser ut har det hatt noen møter med harde gjenstander.

Skrevet

X-brace kommer langt ned! subber overalt det :P kjørte 328en til Gurken på forumet her, (gamle bilen til Joar). den x-bracen er borti alt som ligger på bakken :P

Skrevet
X-brace kommer langt ned! subber overalt det :P kjørte 328en til Gurken på forumet her, (gamle bilen til Joar). den x-bracen er borti alt som ligger på bakken :P

stemmer det, men like greit å subbe 2cm mer, enn å risikere bunnpanna ;-) hehe

Skrevet
Hvor mye er lovlig i Norge da? Eller går det an å senke så mye man vil om man har det i vognkortet?

Det kan jeg svare på siden jeg var på vegvesenet for få dager siden for å godkjenne senkesett med tuv papirer.. men nei da..

De måler fra laveste punkt under bilen og ned til bakken, er dette mindre enn 11 cm blir ikke senkesette godkjent selv med tuv papirer!

Helvete.. Da blir ikke min godkjent heller.. No f'ing way! :roll:

Får kjøre til en blir stoppet :roll:

Naboen til foreldrene mine sier noe annet, og han jobber på biltilsynet.

Kan være jeg husker feil, men mener ganske sikkert han sa 11cm. Det jeg imidlertid VET han sa var at det var fra bakke til fast/bærende understell.

Grunnen til at jeg spurte var at jeg i vinter målte min E39 med Eibach til 11,5cm fra laveste punkt, den beskyttelsesgreia under motor/gir, og ned til bakke. Dette sa han ikke var noe problem siden de ikke skal måle fra bakke til plastikk, men fra bakke til fast understell. Han visste dette ble tolket forskjellig på de forskjellige trafikkstasjonene og jeg refererte blandt annet til en del tråder her hvor dette er diskutert, og han gjentok da at dette tolkes forskjellig (-og at han selvfølgelig mener han tolker dette riktig).

En annen sak var at han er ufravikelig på godkjenningspapirene, vilket er forsåvidt greit for min del så lenge det er med å opprettholder en noenlunde fornuftig bilpark i landet her :wink: .

Så ifølge hans meninger bør a-dekk med andre ord finne en annen trafikkstasjon (såfremt høyden ikke er til fast understell) og Nytern kan bare lene seg tilbake og... tja... Nyte?

de målte opp til eksosen min

Skrevet

De reglene kom nok før dette året, ble stoppet i teknisk kontroll i sommer i fjor, da sa de at bilen må ikke være under 11cm med Uorginalt utstyr som for eks gt leppe osv. Med andre ord hvis du kjøper en bil som har orginal frontfanger som er lavere er det ok, men ikke med gt lepper osv.

Min er btw 9cm på flat vei med M3 GT leppe.

ble godkjent fordi da han tok mål på den sto bilen i oppoverbakke, da var den 11,2cm.

Skrevet

Aiaiai.. Det er så mange forskjellige versjoner av denne regelen ute og går nå.. Blir meget forvirra!! :lol:

Skrevet

Med denne fangeren hadde jeg ca 15cm (med sommerdekk) fra asfalten og opp til fangeren. Bilen var ikke senket og frontent duppa veldig ved nedbremsing til f.eks. fartsdumper ol. "hindringer" i veien. Det resulterte i at fronten hilste på asfalten en del ganger... Bratte bakker var heller ikke så vennlig mot fronten. :roll:

bimmermods091id5.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...