kidneb Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Hei. Etter et par utforkjørelser i vinter kjører jeg nå uten frontfanger. Og har da skiltet i ruta. For en og en halv uke siden stoppet politiet meg. Politimannen lurte på hvorfor jeg kjørte uten fanger med skiltet i ruta. Jeg svarte at jeg hadde kjørt ut en gang i vinter og måtte fjerne den ødelagte frontfangeren for å sjekke om noe hadde blitt noe skjevt bak der som jeg måtte fikse før jeg satt på nye deler. Så spurte han når jeg får fikset det, og jeg svarer at jeg driver å maler huset hjemme, og at når jeg er ferdig med det får jeg penger og da skal jeg bestille ny frontfanger og selvfølgelig fikse problemet. Da sier han at det er helt greit. I går ble jeg stoppet av samme politimann. Da påsto han at han hadde sagt forige gang at jeg måtte fikset problemet med en gang. Han sa jeg var heldig som hadde fått en sjanse, og jeg fikk ikke en sjanse til. Så han skulle skrive et forelegg til meg. Jeg ble selvfølgelig sur, og vi sto å diskuterte lenge om hva han hadde sagt og ikke sagt første gang han stoppet meg. Uansett hva jeg sa, svarte han bare med at jeg som trafikkant har plikt til å kunne alle trafikkregler eller noe sånt. Så det ble en bot på 2000,- Veldig kjipt siden jeg får fikset problemet på tirsdag. Jeg har tenkt og dra å klage på denne boten siden han sa første gang at det var greit at jeg kjørte sånn til jeg var ferdig å male og hadde de nye delene. Så det jeg lurte på er om det er noe smart å si når jeg drar for å klage?? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 er nokk lurere å si at du har bestillt ny fanger, end å si at du ikke vet når tid du får bilen lovlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 dessuten, to stips foran i grillen hadde løst ALLE problemene din! det er mer idiotisk å ha skiltet i vinduet, enn å ikke ha det med seg i det hele tatt... da kan du si at det har ramlet av under transport eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Ja, hva skal man si..? Blir jo ikke sint heller da vettu, bare veldig veldig skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 kjørt rundt med skiltet i vinduet i 2 mnd nesten jeg..og gjør det enda jeg..sist gang politiet stoppa meg gikk du rundt bilen og bemerket at den så veldig strøken ut, så på skiltet i vinduet og ønsket meg en god tur videre...merkelige saker at det skal være sånn forskjell på politimenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Politiet er mennesker, vi er alle forskjellige... ...og noen mennesker er maktgale idioter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 jeg vart stoppa med skilt i ruta. politimannen klikka og sa " det er sånne folk som deg, i sånne biler som det er, uten skilt framm, som kjører gris, og vi er ute etter" det var grunnen til at jeg vart stoppa og må til visning for felg og senk i tilegg. etterpå sa han at jeg egentlig kunne bare fått ei bot på 1500kr, men han var snill sa han, og gliste sleskt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredheim Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Kjører også med skiltet i vinduet, har ikke satt det på den nye fronten min ennå. Virker som politiet ikke bryr seg en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Kjører også med skiltet i vinduet, har ikke satt det på den nye fronten min ennå. Virker som politiet ikke bryr seg en gang. Det virker vel ikke sånn, helt til du blir stoppet for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Jeg ble også stoppet med skiltet i frontruta, og fangeren på. Forklarte at jeg ikke hadde fått skiltplatene enda, og ikke ville skru i skiltet. De skjønte det, og alt var greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 er nokk lurere å si at du har bestillt ny fanger, end å si at du ikke vet når tid du får bilen lovlig Jeg sa til politimannen at jeg skal inn til byen på mandag å bestille nye deler. Men det hjalp ikke så mye dessuten, to stips foran i grillen hadde løst ALLE problemene din!det er mer idiotisk å ha skiltet i vinduet, enn å ikke ha det med seg i det hele tatt... da kan du si at det har ramlet av under transport eller noe Han sa også til meg at jeg skulle ha festa skiltet med strips forran på en måte. Da svarte jo jeg at hvis han hadde sagt det til meg første gang han stoppa meg, så hadde jeg festa det forran med en gang. Men han hadde sagt til meg at det var greit at jeg kjørte med skiltet i ruta til jeg hadde fått nye deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 er nokk lurere å si at du har bestillt ny fanger, end å si at du ikke vet når tid du får bilen lovlig Jeg sa til politimannen at jeg skal inn til byen på mandag å bestille nye deler. Men det hjalp ikke så mye dessuten, to stips foran i grillen hadde løst ALLE problemene din!det er mer idiotisk å ha skiltet i vinduet, enn å ikke ha det med seg i det hele tatt... da kan du si at det har ramlet av under transport eller noe Han sa også til meg at jeg skulle ha festa skiltet med strips forran på en måte. Da svarte jo jeg at hvis han hadde sagt det til meg første gang han stoppa meg, så hadde jeg festa det forran med en gang. Men han hadde sagt til meg at det var greit at jeg kjørte med skiltet i ruta til jeg hadde fått nye deler. Det er en vesentlig fordel på bestille og har bestilt, dette er også noe dem vektlegger når de vurderer på skjønn. For da tar de deg på ordet i at du har bestilt og at det er på vei, men når du sier du skal male huset ditt ferdig og vente til du får penger så skal du bestille, da gir du han egentlig veldig lite valg - selv om du sier han sa det var greit første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Jeg fikk en kjipere bot i dag. parkeringsbot, på en parkeringsplass i byen på 17. mai, en helligdag og søndag. Enn at enkelte er så sint på verden, at de går rundt og bøtlegger folk som drar til byen for å se på barnetog, spise is og kose seg. Tror faktisk alle bilene på hele parkeringsplassen var bøtlagt. Er tydeligvis ikke alle parkeringsplasser som har gratis parkering på søndager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Sorry, men du ber om problemer ved å kjøre med skilt i frontruta... At du kjører BMW E36 hjelper ikke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kidneb Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Ja E36 er vel ganske kjent for å bli stoppet en del desverre.. Jeg stikker vertfall å klager på boten i morra, så kanskje den blir redusert litt. En kompiss av meg fikk bot for samme greia, og når han dro å klagde fikk han satt ned boten med 750kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå